Hoi,
Ik heb een aantal Emulex OCe1110 kaarten liggen (firmware: 12.0.1169.7-1). 1 heb ik in mijn NAS (1821+) gezet, anderen in mijn Windows10 PC's.
Mijn vraag is of ik multi channel mode moet aanzetten of juist niet.
Bron van Broadcomm en een andere link
Universal Multi-Channel
Universal Multi-Channel (UMC) allows multiple PCI functions to be created on each
adapter port. With the OCe11102-F, each port enables one FCoE or iSCSI function
and three NIC functions. Ideal for virtualized servers, bandwidth can be allocated
to support storage, virtual machine (VM) migration, management and I/O intensive
applications.
Wat ik gezien heb met MC ingeschakeld:
Windows10 wil iets gaan doen met 8 netwerkkaarten. dat werkt echt voor geen meter. bijna elke minuut raakt hij de connectie kwijt en herbouwt het weer. Soms niet, dan moet ik herstarten.
De NAS wil dan niet eens opstarten, blauw lampje knippert.
Met MC uit:
Windows10 ziet 2 netwerkkaarten, alles werkt eigenlijk zoals je verwacht.
De NAS start op maar ziet de kaart helemaal niet meer. Is ook niet in de Synology supported list, maar dat was deze kaart wel in de 1819+.
Vraag:
Wat doet Multi Chanel Mode precies, en heeft dat nut bij gebruik van Windows10/11, en in een NAS.
Ik heb een aantal Emulex OCe1110 kaarten liggen (firmware: 12.0.1169.7-1). 1 heb ik in mijn NAS (1821+) gezet, anderen in mijn Windows10 PC's.
Mijn vraag is of ik multi channel mode moet aanzetten of juist niet.
Bron van Broadcomm en een andere link
Universal Multi-Channel
Universal Multi-Channel (UMC) allows multiple PCI functions to be created on each
adapter port. With the OCe11102-F, each port enables one FCoE or iSCSI function
and three NIC functions. Ideal for virtualized servers, bandwidth can be allocated
to support storage, virtual machine (VM) migration, management and I/O intensive
applications.
Wat ik gezien heb met MC ingeschakeld:
Windows10 wil iets gaan doen met 8 netwerkkaarten. dat werkt echt voor geen meter. bijna elke minuut raakt hij de connectie kwijt en herbouwt het weer. Soms niet, dan moet ik herstarten.
De NAS wil dan niet eens opstarten, blauw lampje knippert.
Met MC uit:
Windows10 ziet 2 netwerkkaarten, alles werkt eigenlijk zoals je verwacht.
De NAS start op maar ziet de kaart helemaal niet meer. Is ook niet in de Synology supported list, maar dat was deze kaart wel in de 1819+.
Vraag:
Wat doet Multi Chanel Mode precies, en heeft dat nut bij gebruik van Windows10/11, en in een NAS.
[ Voor 4% gewijzigd door reinier68 op 28-05-2023 15:36 ]