Na meerdere artikelen, filmpjes, builds en benchmarks te hebben bekeken heb ik. Volgens mij een prima build, maar aangezien dit mijn 3e build ooit is kan ik advies zeker gebruiken
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem ga ik gebruiken om te gamen. Het liefst op 1440p 144Hz. Ik ga het systeem zowel op de tv als een monitor aansluiten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Beste bang for buck. Het liefst tussen de 1000/1300 en maximaal 1500, maar dan moeten de verschillen aanzienlijk zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, keyboard en ik koop nog een aparte monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aangezien ik naast gamen geen zware taken ga draaien niks speciaals. Hieronder heb ik een lijstje van de benodigde componenten opgezet. Dit lijkt me een goed startpunt voor de discussie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD ivm bang for buck, maar ik heb geen specifieke voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo lang de pc niet gaat opstijgen (geluidsniveau) is het helemaal prima. Met een nieuw moederbord en DDR5 RAM kan ik even vooruit
Ga je overklokken?
Wellicht in de toekomst, maar dat zou minimaal zijn.
Wat verwacht je van ons?
Passen de componenten goed bij elkaar en is dit het beste bang for buck? Met name het mobo en RAM kiezen is lastig geweest.
Ik snap dat ik met een B550 en DRR4 waarschijnlijk goedkoper uitkom en nog steeds een prachtige build heb. Echter, dit is meer toekomstbestendig.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem ga ik gebruiken om te gamen. Het liefst op 1440p 144Hz. Ik ga het systeem zowel op de tv als een monitor aansluiten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Beste bang for buck. Het liefst tussen de 1000/1300 en maximaal 1500, maar dan moeten de verschillen aanzienlijk zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, keyboard en ik koop nog een aparte monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aangezien ik naast gamen geen zware taken ga draaien niks speciaals. Hieronder heb ik een lijstje van de benodigde componenten opgezet. Dit lijkt me een goed startpunt voor de discussie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD ivm bang for buck, maar ik heb geen specifieke voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo lang de pc niet gaat opstijgen (geluidsniveau) is het helemaal prima. Met een nieuw moederbord en DDR5 RAM kan ik even vooruit
Ga je overklokken?
Wellicht in de toekomst, maar dat zou minimaal zijn.
Wat verwacht je van ons?
Passen de componenten goed bij elkaar en is dit het beste bang for buck? Met name het mobo en RAM kiezen is lastig geweest.
Ik snap dat ik met een B550 en DRR4 waarschijnlijk goedkoper uitkom en nog steeds een prachtige build heb. Echter, dit is meer toekomstbestendig.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X Boxed | € 244,79 | € 244,79 |
| 1 | Moederborden | ASRock B650M PG Riptide | € 175,96 | € 175,96 |
| 1 | Videokaarten | Powercolor Red Dragon AMD Radeon RX 6800 XT 16GB GDDR6 | € 569,- | € 569,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 79,- | € 79,- |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 31,90 | € 31,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 108,90 | € 108,90 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master V650 Gold-V2 | € 108,50 | € 108,50 |
| Totaal | € 1.318,05 | |||