Vraag
Beste antwoord (via Jackzwart op 28-05-2023 19:57)
Neem zo nodig even contact op met bijvoorbeeld de Vereniging Eigen Huis. Die bieden een opleveringskeuring en hebben waarschijnlijk meer adviezen:Jackzwart schreef op zondag 28 mei 2023 @ 12:00:
De woning gaat komende week worden opgeleverd. Ik kwam dit tegen bij de laatste schouwing. De aannemer even aan het jasje trekken als ik de comments zo lees?
https://www.eigenhuis.nl/...ensten/opleveringskeuring
Maar er zijn uiteraard ook andere bedrijven die je kunt inschakelen.
Denk ook aan de 5%-depot regeling in art. 7:768 BW in relatie tot art. 6:262 BW. Je hoeft in afwijking van art. 6:262 BW niet te stellen dat de aannemer een verbintenis niet is nagekomen. Je moet binnen drie maanden aan de notaris laten weten of de drie maanden verlengd moeten worden, maar dan geldt art. 6:262 BW wel en moet je dus kunnen onderbouwen waarop je de betaling nog steeds opschort.
Hou er wel rekening mee dat het op een forum zoals dit niet mogelijk is om alle feiten te overzien en uitzonderingen of omstandigheden relevant zijn. Mede daarom blijft elk risico dat samenhangt met handelen naar wat ik noem bij jou/jullie.
Alle reacties
Oplevering geweest? Niet bij de opname meegenomen? In ieder geval de aannemer bellen dat ze even mogen komen om dat te herstellen. Anders zelf aan de gang.Jackzwart schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:34:
In onze nieuwbouw huis kom ik dit tegen. Er is een gat tussen het beton en het kozijn, zie foto. Hoe kan ik dit gat het beste opvullen?
Hoe diep is het?
Stop er eerst glaswol of steenwol in en dan pas muurvuller of iets dergelijks.
Stop er eerst glaswol of steenwol in en dan pas muurvuller of iets dergelijks.
gewaarwordingshorizon
Inderdaad.RonnieKo schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:41:
[...]
Oplevering geweest? Niet bij de opname meegenomen? In ieder geval de aannemer bellen dat ze even mogen komen om dat te herstellen. Anders zelf aan de gang.
@Jackzwart Wanneer is de woning opgeleverd?
Snap het probleem niet zo goed. Muren zijn ook onafgewerkt.
Als die gestukt zijn de hoekjes/randjes afkitten en klaar.
Aangezien het een vrij groot gat is, zou ik sneldrogend cement (of zandcement) aanraden. Dat is veel sterker dan muurvuller, wat in essentie niets meer dan kalk is.
Een goede grap mag vrienden kosten.
Dat jij het geen probleem vindt wil niet automatisch zeggen dat een ander het geen probleem vindt. Er zit een enorm gat boven/naast het kozijn, dat zo groot is dat je er je halve hand in kunt steken.Sethro schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:48:
Snap het probleem niet zo goed. Muren zijn ook onafgewerkt.
Uitermate vreemd om dit bij een nieuwbouwhuis tegen te komen. Het lijkt er bijna op dat er een stuk beton is weggehamerd omdat anders het kozijn er niet in ging.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Voor cement is dat gat juist weer te klein. Het droogt te snel uit en dan wordt het niet hard.Tomatoman schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:54:
Aangezien het een vrij groot gat is, zou ik sneldrogend cement (of zandcement) aanraden. Dat is veel sterker dan muurvuller, wat in essentie niets meer dan kalk is.
Sneldrogend is ook een foute term. Het moet snel verhardend zijn.
Soms ben ik bijna gelukkig
Real schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:46:
[...]
Inderdaad.
@Jackzwart Wanneer is de woning opgeleverd?
De woning gaat komende week worden opgeleverd. Ik kwam dit tegen bij de laatste schouwing. De aannemer even aan het jasje trekken als ik de comments zo lees?RonnieKo schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:41:
[...]
Oplevering geweest? Niet bij de opname meegenomen? In ieder geval de aannemer bellen dat ze even mogen komen om dat te herstellen. Anders zelf aan de gang.
Zou ik wel doen jaJackzwart schreef op zondag 28 mei 2023 @ 12:00:
[...]
[...]
De woning gaat komende week worden opgeleverd. Ik kwam dit tegen bij de laatste schouwing. De aannemer even aan het jasje trekken als ik de comments zo lees?
Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier
Een groot deel van Nederlandse woningen wordt met gebreken opgeleverd. Dat hoef je niet te slikken. Doe een inspectie, maak foto’s van alle gebreken, en zorg dat alle communicatie (ook) via email verloopt zodat er een papertrail is mocht je er niet met de aannemer uitkomen.Jackzwart schreef op zondag 28 mei 2023 @ 12:00:
[...]
[...]
Een enorm gatTomatoman schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:58:
[...]
Dat jij het geen probleem vindt wil niet automatisch zeggen dat een ander het geen probleem vindt. Er zit een enorm gat boven/naast het kozijn, dat zo groot is dat je er je halve hand in kunt steken.

Gewoon mee laten nemen door de stukadoor.
Als je het echt wil, bij de oplevering aangeven, zelfs als je nu gaat mailen is de kans groot dat het niet gefixed is en dus alsnog op de lijst komt. al snap ik het probleem niet zo heel goed, die muren moeten toch nog gestuct worden. (zorg ervoor dat je stucadoor dit ook weet, dan kan hij er indien gewenst een gaasje op plakken)
mijn stucadoor zou in iedergeval liever hebben dat hij het meeneemt, ipv op andermans ellende moet doorwerken.
mijn stucadoor zou in iedergeval liever hebben dat hij het meeneemt, ipv op andermans ellende moet doorwerken.
[ Voor 17% gewijzigd door twain4me op 28-05-2023 12:29 ]
Kijk even naar de foto’s bij het product waar ik naar linkte. Daar zie je dat ze een gat van deze grootte nou juist als voorbeeld bij het product plaatsen.JukeboxBill schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:58:
[...]
Voor cement is dat gat juist weer te klein. Het droogt te snel uit en dan wordt het niet hard.
Sneldrogend is ook een foute term. Het moet snel verhardend zijn.
Neem zo nodig even contact op met bijvoorbeeld de Vereniging Eigen Huis. Die bieden een opleveringskeuring en hebben waarschijnlijk meer adviezen:Jackzwart schreef op zondag 28 mei 2023 @ 12:00:
https://www.eigenhuis.nl/...ensten/opleveringskeuring
Maar er zijn uiteraard ook andere bedrijven die je kunt inschakelen.
Denk ook aan de 5%-depot regeling in art. 7:768 BW in relatie tot art. 6:262 BW. Je hoeft in afwijking van art. 6:262 BW niet te stellen dat de aannemer een verbintenis niet is nagekomen. Je moet binnen drie maanden aan de notaris laten weten of de drie maanden verlengd moeten worden, maar dan geldt art. 6:262 BW wel en moet je dus kunnen onderbouwen waarop je de betaling nog steeds opschort.
Hou er wel rekening mee dat het op een forum zoals dit niet mogelijk is om alle feiten te overzien en uitzonderingen of omstandigheden relevant zijn. Mede daarom blijft elk risico dat samenhangt met handelen naar wat ik noem bij jou/jullie.
Ik neem aan dat er nog een stukadoor aan de slag gaat (via de bouwer of anders door jullie ingehuurd). Als dit inderdaad het geval is dan hoeft er niks te gebeuren, een stukadoor komt wel erger tegen.
Ik zou toch eerst even (laten) checken of het alleen in die hoek zit of dat het misschien verder gaat. Anders komt straks het gips van de stucadoor aan de buitenkant er uit.....Sethro schreef op zondag 28 mei 2023 @ 12:26:
[...]
Een enorm gat![]()
![]()
Gewoon mee laten nemen door de stukadoor.
ik zou gaan twijfelen of dit wel mooi afsluit, ook als je het dichttrapt met iemand dis er kans dat het een tochtgat blijft. Naden en kieren dichten is juist zo belangrijk.
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Pagina: 1