Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-06 16:23
Onze verbouwing is in volle gang en we moeten binnenkort een extra radiator aansluiten in de woonkamer omdat de oppervlakte net iets te groot wordt voor de huidige radiatoren. Ik heb nog een radiator liggen maar wil graag de knop en ontluchter omdraaien (ontluchter zat links, knop zat rechts).

Is dat uberhaupt mogelijk? Ik kan op internet veel dingen vinden over het omwisselen maar niet bij een radiator met een onder aansluiting. Ik weet dat een nieuwe radiator de wereld ook niet kost maar verbouwingen zijn al zo duur :+

De wens is dus om de radiator knop links te hebben en de ontluchter rechts.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O9T6FJgFzf1aoexEomPPZLyzZWk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YN3rDBsxdPbOMlGh5WPdRTp9.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w-mdSvNh-r9N_UO8SJLi-_9RRd4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7EjBAPmT6EmB6vSXy9sTNGts.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P-zgPjUGfFMf1aUrdW5d4kEyOM0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nczDVFBmnW5UJsxjgfCUA5uc.jpg?f=fotoalbum_medium

Beste antwoord (via WoBBeL op 29-05-2023 14:43)

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Ja dit kan bij deze radiator, dit is een Henrad of Stelrad radiator in de eco uitvoering.
Belangrijk is wel dat je er geen andere ontluchter indraait want dan werkt de radiator niet goed meer.
En als je de onderaansluiting gebruikt links is aanvoer en rechts retour.

Please state the nature of the technical emergency

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Ja dit kan bij deze radiator, dit is een Henrad of Stelrad radiator in de eco uitvoering.
Belangrijk is wel dat je er geen andere ontluchter indraait want dan werkt de radiator niet goed meer.
En als je de onderaansluiting gebruikt links is aanvoer en rechts retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
@edsandje de aanvoer hoef ik niet om te draaien toch? Links is al de aanvoer toch of zeg ik dan iets doms

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Nee klopt, de aanvoer blijft links.
Ook al wil je later de knop toch weer rechts hebben is verwisselen van leidingen niet nodig.
Daarom is de juiste ontluchter in deze radiator zo belangrijk.

Als je er een gewone ontluchter in zou draaien werkt het eco concept niet meer. (aanvoer loopt via de voorplaat en de achterplaat is de retour)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoBBeL
Ontluchten van deze radiator is helaas ook drama, er zijn er meerdere in dit huis niet goed opgehangen (ontluchter paar mm lager dan de knop kant) en het is niet te doen om de lucht eruit te krijgen.

Bedankt voor je hulp!

[ Voor 5% gewijzigd door WoBBeL op 29-05-2023 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

WoBBeL schreef op maandag 29 mei 2023 @ 14:49:
Ontluchten van deze radiator is helaas ook drama, er zijn er meerdere in dit huis niet goed opgehangen (ontluchter paar mm lager dan de knop kant) en het is niet te doen om de lucht eruit te krijgen.

Bedankt voor je hulp!
Ja dat is het nadeel van deze radiatoren, ik pak een emmer en laat net zo lang de ontluchter open tot je 2 goede stralen water hebt.

Succes met de klus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgilis
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 16-01-2024
Beste,

Ik probeer mijn eco radiatoren te ontluchten maar lukt echt niet. Hoe lang duurde het bij jou voor je 2 waterstralen had?

Bedankt
Pagina: 1