Silent+ mini Aqua condenspomp aansluitwijze ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMG_!
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11-08-2024
Hallo allemaal,

Voor de afvoer van het condenswater van mijn Daikin split airco heb ik een "Silent+ mini Aqua condenspomp" gekocht. De meegeleverde aansluitkabel heeft 4 draden: 1x bruin, 1x blauw en 2x zwart (COM & N.C.). In de meegeleverde beknopte handleiding staat een schematische weergave, echter zeer summier.

Ik twijfel dan ook over de juiste aansluitwijze. Is er iemand die ervaring hiermee heeft, bij voorkeur met deze specifieke condenswater pomp?

Ik heb zelf inmiddels het internet afgestruind, YouTube videos bekeken, echter wordt er nergens gedetailleerd ingegaan om de elektrische installatiewijze.

Alle wijsheid is zeer welkom.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:53
Ik heb het schema er even bij gegoogled.
Bruin en blauw moet je op 230 Volt aansluiten. Volgens de gebruiksaanwijzing moet er een 1 Ampère zekering worden opgenomen in de voeding.

Het contact uit de pomp (de twee zwarte aders) is een storingsmelding. Dat kan je gebruiken om de airco uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMG_!
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11-08-2024
Dank voor je antwoord, hier kan ik wat mee!

De vraag blijft vervolgens, stel voor dat ik nog iets wil met die zwarte aders in kader van die storingsmelding, hoe die vervolgens aan te sluiten ;-)

Die bewaar ik voor later. Ik kan in ieder geval vooruit met aansluitwerk, waarvoor nogmaals dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:53
Met het storingscontact kan je alle kanten op. Maar het lijkt mij verstandig om de airco uit te schakelen zodat er geen condenswater meer wordt geproduceerd. Het hangt helemaal van het merk en type airco af hoe je dit kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marte Meo
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09-06 19:04
Ik las dit beriht over de Aspen pomp.
Hoe tevreden ben je over de pomp, met name het geluid?