"Bug? That's not a bug, that's a feature."
UDMA aan ?
(probeer anders een ander stukje software)
(probeer anders een ander stukje software)
zoek het probleem bij je CPU...
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Je kan, mits je een redelijke videokaart hebt die Hardware-assist heeft, met een P2-400 al DVD kijken. Met een P2-266 gaat dit echt niet lukken. Wat je moet doen, is een MPEG-Kaart kopen. Deze decodeert de DVD en laat hem op je scherm zien, je processor hoeft dus eigenlijk er niets meer aan te doen. Kaartjes kosten rond de 200 piek, van bijvoorbeeld VideoLogic....
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
P2 266 zou voldoende moeten zijn voor vloeiende playback
Celly 400 met udma aan werkte prima. Die 266 is denk ik net te weinig.
Peace is not simply the absence of war.
Die 266 is denk ik ook net te weinig, ik heb in m'n 166mmx (mp3-comp) een Hollywood+ kaartje gedaan, en nu heb ik daar dus ook superstrakke vloeiende videobeelden :):)
Inderdaad...
Verwijderd
Ik heb sinds kort ook een nieuwe DVD speler (Samsung 16speed) en ik heb ook af en toe een schokkerig beeld.
Ik heb een pentium 3 450 met 256 mb sdram en Voodoo 5 5500 kaartje.
Nu is mijn vraag, hoe zet ik UDMA aan??!!
Keb echt totaal geen flauw idee...
mike
mike
Zet er een hardware MPEGII kaart in: bijvoorbeeld de RealMagic Hollywood+ MPEGII kaart, 2de hands voor zo'n 100 piek. Dan draait alles als een trein! Een vriend draait dvd's met een p90 ofzoiets slooms
Ik weet niet welke OS je hebt, maar bij windows 9x kun je het vinden in het configuratiescherm bij de eigenschappen van de cd-rom, daar zit een vinkje of je DMA in wilt schakelen. Die aanklikken, ff rebooten en klaar.Op zondag 02 september 2001 21:34 schreef mr_piccolo het volgende:
Inderdaad...
Verwijderd
zou ff een search doen, is al heel vaak behandeld !
RGZ
MASH
RGZ
MASH
Op zondag 02 september 2001 21:34 schreef mr_piccolo het volgende:
Ik heb sinds kort ook een nieuwe DVD speler (Samsung 16speed) en ik heb ook af en toe een schokkerig beeld.
mike
UDMA moet ook in de bios zijn ingeschakeld en het moederbord moet het ook kunnen ondersteunen. (de comp van mijn moeder: p3 500 heeft geen DMA ondersteuning)Op maandag 03 september 2001 10:03 schreef Roy het volgende:
[..]
Ik weet niet welke OS je hebt, maar bij windows 9x kun je het vinden in het configuratiescherm bij de eigenschappen van de cd-rom, daar zit een vinkje of je DMA in wilt schakelen. Die aanklikken, ff rebooten en klaar.
Verwijderd
Voor softwarematig DVD kijken is het MINIMUM een PII-350 of AMD K6-2 450 maar meestal is het dan nog met onderbrekingen en loopt het geluid soms achter
Meestal loopt het in de praktijk pas echt lekker vanaf +/- 600Mhz en veel geheugen beschikbaar want er moet nogal een datastroom verwerkt worden. En: Helaas zijn op dit moment nog steeds veel codecs blijer met SSE dan met 3DNow! De enige oplossing is inderdaad een MPEG kaart aanschaffen, deze biedt ook nog eens een prima TV-out...
Verwijderd
266 is ruim voldoende hoor!! mits je een MPEG kaartje heb natuurlijk... Als je ergens in de buurt van alkmaar woont, ik heb er hier 1tje leggen duzzz.
mzzls + grtzzz pjot
mzzls + grtzzz pjot
Zonder MPEG kaart is een K6-2 350 iig net te weinig; sommige films gaan prima, maar anderen schokken net een beetje.
Probleem is bij mij morgen de wereld uit- DVD, ATi VGA en SBLive worden uit de K6-2 gehaald en op een ECS K7S5A met D750 en 256MB DDR geplakt. Maar goed, dat is gelijk een radicale upgrade die 400,- kost.
Probleem is bij mij morgen de wereld uit- DVD, ATi VGA en SBLive worden uit de K6-2 gehaald en op een ECS K7S5A met D750 en 256MB DDR geplakt. Maar goed, dat is gelijk een radicale upgrade die 400,- kost.
Oslik blyat! Oslik!
kun je ook aangeven waar dat aan kan liggen? wat hebben schokkende films gemeen?Op dinsdag 04 september 2001 03:31 schreef dion_b het volgende:
Zonder MPEG kaart is een K6-2 350 iig net te weinig; sommige films gaan prima, maar anderen schokken net een beetje.
VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .
In het geval van DiVX is het duidelijk: hoge bitrate door veel bewegends op scherm tegelijk (the Perfect Storm is dan ook het ergst, waar voor 50% van de tijd 100% va het beeld beweegt). Bij DVD weet ik het niet zo zeker- iets als Scarface hapert steeds een tikje, terwijl Clerks (met alle schokkerigheid van de film zelf) geen enkel probleem heeft (en Dracula doet het ook goed).Op dinsdag 04 september 2001 11:54 schreef Major_Kusanagi het volgende:
[..]
kun je ook aangeven waar dat aan kan liggen? wat hebben schokkende films gemeen?
Kortom, het is bij DVD in mijn ervaring niet op voorhand te zeggen. Overigens, m'n ATi Xpert98 heeft hardware assisted motion compensation voor DVD playback, maar ik merk werkelijk geen enkel verschil in schokkeriheid tussen aan en uitzetten ervan. Oftewel, een goedkope 2e hands ATi erin doen ipv een MPEG kaart helpt ook niet.
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1