Nieuwe computer -> advies

Pagina: 1
Acties:

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:54

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Topicstarter
Een topic als dit komt vaak langs maar, ik ben gewoon benieuwd wat men mij aanraadt.

Op het moment heb ik geen PC, omdat ik op mezelf ben gaan wonen. Nu ben ik wel een echte gamer, en met spellen als Civilization 3 en Warcraft 3 aan de horizon wil ik toch binnenkort een leuk games machientje aanschaffen. Ik heb het dan over een budget tot zoŽn 3000 gulden (ex. monitor).

Op dit moment is de Athlon 1.4 zoŽn beetje het snelst als ik de reviews mag geloven. Daar zou ik dan een Geforce GTS naast prikken (die ik evt. als Doom III komt upgrade naar een, letŽs say, GF3MX die vast wel komt). Het probleem is echter dat de 1.4 ghz ONDER mijn budget valt. M.a.w., ik zou graag een snellere proc kopen voor wat meer geld. Nu kan ik natuurlijk altijd een nieuwe proc kopen over een jaar, maar ik ben bang dat dit ook een nieuwe mobo betekent. In principe wil ik een MSI KT266 Pro kopen, of iets vergelijkbaars. Maar is dat mobo compatible met bv. de verwachte Hammer serie van AMD? Advies graag!

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:21

EaS

Maar is dat mobo compatible met bv. de verwachte Hammer serie van AMD?
Nee.

Trouwens, paar weekjes wachten, en dan Palomino met nForce kopen. -> Snelste van het snelste.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:24
ik zou als ik jouw was als je over een tijdje wil upgraden een geforce 2 mx of een Matrox kopen.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

cpu power heb je meer dan genoeg aan een 1400
video kaart weet ikz o niet en gf2 ultra is ook erg koel maar bij alternete is een gf3 nog maar 899- ( v8200)

gehuegen gewoon 512mb ddr
mobo A7V266

maarja wat er dan overblijft voor de rest :P

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA