Mogelijk verkopen zelfgemaakte ebike

Pagina: 1
Acties:
  • 964 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markus1999
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-06 21:17
Beste tweakers, weet iemand toevalig hoe het zit met aansprakelijkheid op schade zoals brand bij het verkopen als particulier van een zelfgemaakte ebike incl batterij?

Gaat om een zwaar illigale ebike😁 met 12kw piek vermogen en een topsnelheid van boven de 100 kmh

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:10

Detmer

Professioneel prutser

Zwaar illegaal zegt toch al wel genoeg geloof ik :9

[ Voor 6% gewijzigd door Detmer op 27-05-2023 21:06 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Particuliere verkoop is garantie en aansprakelijkheid tot de deur lijkt me.
Je mag met dat ding dus niet op de openbare weg, das duidelijk. Wat iemand er verder mee doet is niet jouw zorg :)
Ik zou het gewoon melden in je ad op MP; niet road legal, niet te verzekeren, gebruik op eigen terrein. Komt vast wel iemand om. Als die persoon er mee op de weg gaat en onder een bus komt: Darwin.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markus1999
Gaat me meer om de batterij die is ook zelf gemaakt met kwalitieit cellen smartbms maar als er wat fout gaat en degene in kwestie heeft het binnen staan en ze huis fikt af🙃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Markus1999 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 21:14:
Gaat me meer om de batterij die is ook zelf gemaakt met kwalitieit cellen smartbms maar als er wat fout gaat en degene in kwestie heeft het binnen staan en ze huis fikt af🙃
Maakt toch niet uit joh, of een heel gezin af fikt, of een kind van een jaar of 12 rijd zichzelf kapot tegen een bejaarde....boeit jou het. Als je het maar verkoopt.

Waarom verkoop je die troep, denk eens een beetje na. Nee, dit wil je niet verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10:34
Ik wil hem wel hebben. Scheelt bakken aan benzine op de snelweg en je mag toch niet harder dan 100. Wat is de actieradius?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Markus1999 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 21:14:
Ik kan me niet voorstellen dat je dit echt meent. Want dan ben je echt niet goed bij je hoofd 8)7

Ik heb het trouwens ook over een ebike met een topsnelheid van meer dan 100 km/h. Denk er even goed over na of jij met de schuld kunt leven als er iemand door jouw knutselwerk om het leven komt.

[ Voor 20% gewijzigd door Ruzor op 27-05-2023 21:25 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markus1999
Tuurlijk meen ik het niet zo gaat me meer om eventuele schade blijven wel lithium cellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Markus1999 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 21:21:
Tuurlijk meen ik het niet zo gaat me meer om eventuele schade blijven wel lithium cellen.
100 kmpu, brand, schade, zwaar illigaal.

Ik vind het maar een raar verdien model :)

Ja, ik zou zeggen. Jij bent degene verantwoordelijk voor de ellende die veroorzaakt wordt met dit soort knutsels. Of de wet daar iets anders over zegt, schuif ik net zo makkelijk aan de kant als het verantwoordelijkheids gevoel wat jij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markus1999
Is geen verdien model is in eerste instantie gemaakt voor eigen grebruik wil alleen binnenkort wat anders bouwen. Zal ook niet met winst worden verkocht heb er meer ingestoken dan dat er voor te krijgen zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-10 14:43

nhanssen

QVL is non-tweakers

Hoe ben je er achter gekomen dat hij harder gaat dan 100 km/h? En wat is de eventuele vraagprijs en radius?

Spec's PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

Illegale acties zijn niet toegestaan.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.