Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavage
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 28-05-2023
Sinds een paar weken heb ik op mijn Samsung telefoon met Android ontzettend slechte kwaliteit beeld en geluid bij het gebruik van de ESPN, F1TV en KPNTV App. Het beeld en geluid hapert heel storend. Dit gebeurd zowel op 4G als met wifi. De YouTube app of video's/streams op website's werken wel gewoon prima! Bij de streamapps waarbij ik de beeldkwaliteit kan aanpassen lijkt het een beetje te werken als ik hem op de allerlaagste kwaliteit zet maar dit is geen kijken en ook niet alle apps hebben deze mogelijkheid.. Voor de zekerheid heb ik dezelfde apps getest op een ander apparaat op dezelfde wifi, geen probleem hierbij!

Het gekke is wel dat zodra ik deze apps stream naar de Chromecast dat ze perfect werken, deze gebruikt toch hetzelfde signaal als dat de app op de telefoon gebruikt?

Bij wijze van test heb ik ook een aantal apps uitgeschakeld die recent zijn geïnstalleerd en ook constant verbinding gebruiken (deurbel en smartwatch koppeling), ook geen verschil. Zou het kunnen dat het een hardware probleem is en er iets mis is in mn telefoon? Ik heb tegenwoordig ook maar 1 balkje bovenin bij bereik en het geluid bij oproepen (gaatje bovenin) is ook heel erg zacht.

Iemand een idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:57
Kan dat er iets mis is met de antennes dat ze niet goed vast zitten.
Welk model/type Samsung heb je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavage
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 28-05-2023
Een Samsung A41. Ik denk aankomende week maar eens langs een repairshop gaan om hem te laten openmaken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:25

13art

Moderator Mobile
Mavage schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 20:45:

Het gekke is wel dat zodra ik deze apps stream naar de Chromecast dat ze perfect werken, deze gebruikt toch hetzelfde signaal als dat de app op de telefoon gebruikt?
Het is maar hoe je het bekijkt. Er wordt niet gebruik gemaakt van de verbinding van de je telefoon maar de chromecast gebruikt het wifi signaal in huis. Dat kan dus het verschil verklaren.

Heb je de betreffende apps als eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd?
Dat ene streepje, hebben we het dan over de wifi of 4G of beiden? Als het bereik met de wifi goed is maar ook dan haperen de apps, dan lijkt een verbindingsprobleem uitgesloten te zijn. Overigens zeggen streepjes lang niet alles over het bereik.

Dat het geluid zacht is bij oproepen kan zijn omdat de gril van de oorspeaker wellicht verstopt is geraakt door de tijd heen. Misschien even Googlen hoe je dat misschien wat kan opschonen. Wat ik me zo kan bedenken is bijvoorbeeld een wattenstaafje met ammonia. Maar zoek dit voor de zekerheid even na.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Mavage schreef op zondag 28 mei 2023 @ 08:41:
Een Samsung A41. Ik denk aankomende week maar eens langs een repairshop gaan om hem te laten openmaken..
Dat lijkt me nog niet nodig. Als je op Youtube wel gewoon 1080p en 4K videos kan afspelen en ook browsen en sociale media gaat nog vlot dan ligt het probleem misschien helemaal niet bij de hardware.

Er zijn recent ook op andere Samsung telefoons problemen, met herstarts en ook verbindings problemen zoals: Foeps in "[Samsung Galaxy S22-serie] Ervaringen & Discussie"

Controleer in ieder geval eerst in de Instellingen app of je de laatste Software update en Play Services update hebt en als je niet automatisch update in de Play Store en Samsung Store kijk daar dan ook of er nog updates staan te wachten(zoals een Carrier Services update).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanswit
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22-10-2023
Hier ook problemen hoor met F1tv. Bij mij thuis gaat het prima via extern chromecast apparaat. Maar bij mijn vriend thuis op smart tv hapert het aan alle kanten, terwijl you tube ed het wel gewoon doen.
Zelfs via miracast krijg ik zwart scherm maar wel het geluid van F1.
Al met al vreemd.
Dus wat is het probleem eigenlijk? En hoe los ik dit op?

[ Voor 16% gewijzigd door sanswit op 22-10-2023 21:27 ]

Pagina: 1