Foutieve schade hersteld door schadeherstelbedrijf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard.v.Naam
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-08 09:39
Beste mede-tweakers,

Begin dit jaar heeft mijn auto lakschade opgelopen. De bestuurder van de andere auto raakte mijn auto linksachter bij het inparkeren. Dit alles gebeurden voor mijn neus, terwijl ik in mijn auto wilde stappen. De bestuurder van de auto kwam mij ietwat aangeschoten over en ontkende gelijk dat hij er ook maar iets met de schade te maken had. Ook vielen er enkele scheldwoorden. De lakschade viel uiteindelijk wel mee, maar omdat de man zo naar deed heb ik contact opgenomen met het lokale politiebureau. De politie nam gelijk actie en na een kort telefoontje was de bestuurder overtuigd dat hij schuldig was.

Dit alles heeft er voor gezorgd dat het opstarten van de schadeherstelwerkzaamheden ietwat stroperig verliep. Een paar maanden na het ongeval heeft mijn autoverzekeringsmaatschappij geadviseerd om de schade te laten herstellen. Dit heb ik laten doen bij een schadeherstelbedrijf wat is aangesloten bij mijn verzekering. Dat was makkelijk want de verzekeringsmaatschappij regelt alles. Ze maakte een dossier aan bij het herstelbedrijf met alle gegevens. Ik hoefde alleen de auto te brengen en weer op te halen

Bij aankomst wisten ze gelijk waar het over ging en begroeten mij bij mijn achternaam. Iemand van het bedrijf liep even rondom de auto om wat foto's te maken en heb ik een formulier getekend voor het accorderen van de te herstellen schade.
Een weekje later mocht ik de auto ophalen. Na het overhandigen van de autosleutel heb ik ze vriendelijk bedankt en bij het instappen zag ik de lakschade niet meer. Opgelost dacht ik zo!

Bij thuiskomst zag ik dat een deuk rechtsvoor verdwenen was. Deze deuk had niets met dit voorval te maken en kwam voort uit een eerder ongelukje. Met enige verbazing inspecteerde ik de rest van de auto en moest inderdaad constateren dat de lakschade linksachter nog aanwezig was maar de deuk rechtsvoor niet meer 8)7

Ik weet nu even niet meer wat wijsheid is. Ik kan wel de schuld neerleggen bij foutieve communicatie tussen verzekeringsmaatschappij en schadeherstelbedrijf maar ik heb zelf natuurlijk ook een mond en had misschien duidelijker mogen wezen om welke schade het ging. Het formulier om akkoord te geven heb ik te vluchtig bekeken en kan nu niet meer goed voor de geest halen wat daar allemaal instond.

Moet ik nu contact opnemen met mijn verzekeringsmaatschappij of het herstelbedrijf of moet ik even afwachten? Ik ben bang dat ik uiteindelijk opdraai voor (hoge) kosten van het repareren van een deuk terwijl deze op de planning stond om zelfstandig een keertje uit te deuken.

Wat zouden jullie doen?

(excuses voor de vele woorden)

Beste antwoord (via Richard.v.Naam op 31-05-2023 22:40)

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:52
Vervelend voor de schadehersteller, maar wellicht dat er wat fout gegaan is met de (interne) communicatie.

Er zijn foto's gemaakt van het voertuig toen je de auto bracht, hierop is dus vastgelegd dat de lakschade achter aanwezig was.
Even bellen en de situatie uitleggen en kijken waarmee ze komen.

Het is echt niet zo dat ze je laten betalen voor de verkeerde reparatie of de deuk er terug in slaan. Ergste wat er kan gebeuren is dat ze de lakschade niet (gratis) voor je repareren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik zou het melden bij de schade hersteller. Het is niet jouw probleem dat zij iets anders hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 09:02
Toch mooi dat ze de deuk gratis hebben gerepareerd voor je. Je kwam er voor een gevalletje krassen wegwerken wat ze dus niet hebben gedaan. Dus ik zou terug gaan en dat als nog door ze laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 20:26
Terug naar het schadeherstelbedrijf en de toestand uitleggen.
Waarom zou je moeten betalen voor die deuk als daar geen opdracht voor is gegeven.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Je hebt de te herstellen schade geaccordeerd. Ik zou de schade afhandelen door het geldbedrag uit te laten keren en dan kiezen of je de deuk achter nog wil laten repareren.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Wat heb je geaccordeerd?
Dat blijkt nergens uit je OP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-09 21:38
Heb je vertrouwen in de schadehersteller dan kun je terug gaan, de situatie uitleggen en vragen waar je akkoord op gegeven hebt en dan hopen dat ze er niet geheimzinnig over doen. Twijfel je daar over dan kun je, lijkt mij, prima de verzekeraar bellen en vragen of zij het document hebben ontvangen waarop staat waar je akkoord voor hebt gegeven?

Zonder te weten waar je akkoord hebt gegeven kun je in ieder geval niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noutie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08:57
Je kunt ook even niks zeggen. De verzekeraar vergoed je deuk en jij werkt dan zelf de kras even weg. Of de verzekeraar vergoed, dat hang af van de kwaliteit van hun controle.

Als je akkoord hebt gegeven voor het verwijderen van de deuk en de verzekeraar vergoed het verwijderen van de kras. Dan mag je de deuk zelf betalen.

Panasonic 7kW J-Series Split op radiatoren. SWW: Remeha Tzerra CW4. PV: 6.3 kWp op Growatt 5000TL3-X en 1500TL-X

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:52
Vervelend voor de schadehersteller, maar wellicht dat er wat fout gegaan is met de (interne) communicatie.

Er zijn foto's gemaakt van het voertuig toen je de auto bracht, hierop is dus vastgelegd dat de lakschade achter aanwezig was.
Even bellen en de situatie uitleggen en kijken waarmee ze komen.

Het is echt niet zo dat ze je laten betalen voor de verkeerde reparatie of de deuk er terug in slaan. Ergste wat er kan gebeuren is dat ze de lakschade niet (gratis) voor je repareren.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Eerlijk snap ik dit soort topics niet.

Waarom leg je het niet gewoon voor aan de schadehersteller? Er is iets misgegaan in de communicatie, wellicht ligt de oplossing voor het oprapen.

De oplossing ligt in ieder geval niet hier.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:34
Met^ Lijkt wel of mensen steeds wereldvreemder worden. Logisch toch om terug te gaan en de juiste schade te laten herstellen...

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
En neem voortaan een foto van elk formulier waar je een handtekening op zet als je niet direct een kopie krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik ging naar de bakker voor een krentenbrood, en thuis zag ik dag het knip wit was...

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Laatst online: 08:30
Hackus schreef op maandag 29 mei 2023 @ 12:06:
Ik ging naar de bakker voor een krentenbrood, en thuis zag ik dag het knip wit was...
En toen? 8)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:59
Hij gaat de bakker aansprakelijk stellen voor de vervolgschade, claimen dat zijn lunch mislukt is omdat zijn dochter een trauma heeft opgelopen, ze lust alleen krentenbrood met jam en geen witbrood met jam.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Laatst online: 08:30
Yaksa schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 08:18:
[...]

Hij gaat de bakker aansprakelijk stellen voor de vervolgschade, claimen dat zijn lunch mislukt is omdat zijn dochter een trauma heeft opgelopen, ze lust alleen krentenbrood met jam en geen witbrood met jam.
Dat lijkt me absoluut het minste wat er gedaan moet worden. Stoute bakker! Foei! :+

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

hebben we maar krentenbrood gegeten

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard.v.Naam
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-08 09:39
Dank allen voor jullie begrip, advies maar ook voor het uitspreken van onbegrip.

Ik zie ook vaak willekeurige topics voorbij komen waarbij ik niet direct begrijp waarom iemand het post op
Tweakers. Toch denk ik dat er waardevolle reacties bij zitten voor diegene die het topic start. Persoonlijk hoop ik dat iemand hier wellicht nog iets aan heeft in de toekomst en er van kan leren.

Ik heb jullie advies (en andere bronnen) opgevolgd en heb het schadeherstelbedrijf geconfronteerd met de fout. Ze hebben aangegeven dat dit nog nooit was voorgekomen en ze gaan contact opnemen met de verzekeringsmaatschappij. Ze komen hier nog op terug, dus we wachten maar af.

Nogmaals dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-09 22:00
Hackus schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:04:
[...]

hebben we maar krentenbrood gegeten
Je had beter eerst advies kunnen vragen op Tweakers.
Pagina: 1