Audio wordt niet meer hekend door webcam/windows.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een Trust Tyro full hd webcam aangesloten op mijn Windows 11 desktop PC. Tot afgelopen donderdag werkte de video en de audio meer dan een jaar perfect in MS Teams / Zoom en andere chat applicaties. Nu herkent de pc de audio ineens niet meer. En ik weet niet wat het probleem is.

- Windows is helemaal up to date.
- 4 verschillende USB-poorten geprobeerd (allen geven wel video, maar geen geluid)
- Heb de webcam vervangen door een splinternieuwe webcam van het zelfde type, maar het probleem blijft.
- In Privacy->Beveiliging heb ik toegang gegeven tot de microfoon.
- In Systeeem->Geluid-> Volumemixer knippert het invoerapparaat continu door tussen GEEN INVOERAPPARAAT GEVONDEN en TRUST FULL HD WEBCAM, alsof hij hem continu aan en uit wil zetten.
- in MS Teams zie ik bij audioapparaten hetzelfde geflikker bij microfoon. Hier switch hij continu tussen TRUST FULL HD Webcam en 'GEEN'
- In het configuratiescherm bij hardware en geluiden flikkert hetzelfde probleem door bij geluid->opnemen. De microfoon is continu uitgeschakeld en dan weer ingeschakeld. Alsof hij teveel koffie heeft gedronken.
- In het stuurprogramma / apparaatbeheer heb ik gecontroleerd of de driver misschien moest worden geüpdate, maar dat was niet nodig. Ook staat daar een melding dat het apparaat correct werkt.
- Van de TRUST website: "Voor dit product hebt u geen drivers nodig. U hoeft het product alleen maar aan te sluiten."
- Bij eigenschappen / gebeurtenissenoverzicht kwam ik zojuist dit tegen:

Device USB\VID_145F&PID_02AA&MI_00\6&1d097e73&1&0000 had a problem starting.

Driver Name: usbvideo.inf
Class Guid: {ca3e7ab9-b4c3-4ae6-8251-579ef933890f}
Service: usbvideo
Lower Filters: WdmCompanionFilter
Upper Filters:
Problem: 0x0
Problem Status: 0xC00000E5

Iemand een idee wat dit kan zijn? De webcam is splinternieuw en daar zit gewoon een ingebouwde microfoon is. Zo spannend kan het niet zijn lijkt me. Ik ben echter na 2 uur puzzelen door de opties heen.

Alle tips zijn welkom.

Dank 8)

*UPDATE*

Het lijkt erop dat het probleem is gefixt. Ik heb alle drivers verwijderd van alle usb ingangen en vervolgens de pc herstart en nu lijkt hij het weer naar behoren te doen. Hopelijk kan dit topic in de toekomst iemand anders helpen. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2023 14:15 ]