Te weinig output volume (win XP Pro)

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
OK, net (gisteren) Win XP Pro geinstalleerd (Don't ask... Het is in ieder geval de RTM versie) en het probleem is dat de output van mijn TerraTec Xlerate veel te laag is.

In WinAmp: Volume slider vol open. In Volume Control staan 'Wavetable' en 'Volume Control' ook helemaal open. In de speaker setup heb ik aangegeven dat het een 2-speaker setup is. (Gechecked op de 2e stereo uitgang, of daar niet toevallig meer volume op stond, maar blijkt niet zo te zijn: Die staat uit.)

Schakel ik nu de versterker van 'aux' (computer) naar 'CD' dan staat alles ineens veel harder. Ook wanneer ik onder Windows 98 boot, dan is het output volume van mijn geluidskaart veel groter.

Hoe kan ik dit aanpakken ? Nieuwe/andere drivers voor XP? Zitten er toch nog instellingen die ik over het hoofd gezien heb ?

(Ter controle: om er zeker van te zijn dat de .MP3 die ik afspeelde niet toevallig zwak was opgenomen heb ik ook met CDs getest: zelfde resultaat...)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik denk dat dit aan de drivers ligt.
Deze zijn waarschijnlijk niet voor XP. ;(

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:30

Dark

who tweaked the light?

Oplossing:

volumecontrol / properties / AC97 / front-rear slider omhoog en klaar :)

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:42

Ankh

.Howdy

wat denk dat ik dan heb.. |:( lekker vaag

alles omhoog doen... voor input devices... -> mircofoon. nou ik moet ong schreeuwen in dat ding voordat ze me horen.. bij rogerwilco

iemand hier voor een oplossing.. alles staat hoog.. (volgens mij :P )

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 12:06 schreef Dark het volgende:
Oplossing:

volumecontrol / properties / AC97 / front-rear slider omhoog en klaar :)
BINGO!

Mijn dank is groot :)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem bij de terratec Integra 128. Ik heb eindelijk wel de XP drivers (hoewel ze niet gesigned zijn) kunnen vinden, maar het volume is gewoon niet zoals het was onder winME. Ligt dit aan de drivers of aan XPPro? hoe te verhelpen?

• Ladon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 13:57:
ik heb hetzelfde probleem bij de terratec Integra 128. Ik heb eindelijk wel de XP drivers (hoewel ze niet gesigned zijn) kunnen vinden, maar het volume is gewoon niet zoals het was onder winME. Ligt dit aan de drivers of aan XPPro? hoe te verhelpen?
Oplossing:

volumecontrol / properties / AC97 / front-rear slider omhoog en klaar
Ook voor jou moet dit dan de oplossing zijn of niet?

En heel erg oude topics omhoog kicken wordt nog steeds niet gewaardeerd hier ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Ladon op 09-01-2003 13:59 ]

Verwijderd

kom op, gebruik ik de search, is het nog niet goed...

• Ladon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 14:01:
Kijk, ik zit hier ook nog niet zo lang ofzo.
Maar in het topic zelf staat het antwoord, en dan alsnog vragen of er een oplossing is, vind ik toch ook wat verregaand, mee eens?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 11:08
Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 14:01:

Ach, kan gebeuren :)

Nu weet je weer dat oude topics omhoog trappen ook niet altijd gewenst is... 't probleem is vaak dat je op reacties reageert van mensen die soms niet eens meer actief zijn.. En als een topic eenmaal omhoog gehaald is gaat iedereen ook reacties geven op de oude vragen (wat toen nog nuttig was, maar nu vaak niet meer).
Meestal is het beter om gewoon een nieuw topic te starten als je er met de search niet uit komt :)

Overigens zijn er ook wel gevallen waarbij het niet erg is als een oud topic omhoog wordt geschopt.. Zolang dit maar nuttig is :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.