Mini pc aansluiten op Imac?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StartMee
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-11-2023
Goedemorgen,

Heb nu een Imac late 2017 5K 27 inch, en die bevalt me heel goed, alleen speel vaak the sims en Cities skyline en de laatste hapert vaak. Nu dacht ik misschien kan ik een mini pc kopen en deze aansluiten aan mijn iMac, zodat ik de iMac kan gebruiken om te gamen via die pc? Nu lees ik verschillende verhalen dat het niet kan en sommige verhalen weer dat echt wel kan, dat ik er niet goed uit komt.

Wat kan ik het beste doen.

Mvg Brenda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 13:37

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

...iMac gebruiken om te gamen via de pc.
Je bedoelt je iMac als scherm gebruiken voor je pc?
Je pc moet de game gaan draaien (want op je iMac haperen ze)

Volgens mij werkt dat niet meer (zo makkelijk) met 'nieuwere' iMacs - https://support.apple.com/en-us/HT204592

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StartMee
kaassouffle schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 11:56:
[...]

Je bedoelt je iMac als scherm gebruiken voor je pc?
Je pc moet de game gaan draaien (want op je iMac haperen ze)

Volgens mij werkt dat niet meer (zo makkelijk) met 'nieuwere' iMacs - https://support.apple.com/en-us/HT204592
Ja klopt want via de imac games spelen is niet te doen, maar is dat helemaal niet mogelijk?
En bv een EGPU aansluiten zal dat helpen? Alvast bedankt voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitfighter
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-07 15:16

Bitfighter

To Switch Or Not To Switch

volgens mij was de 24 inch iMac de laatste die je als tweede scherm kon gebruiken.

Enige wat je nu kunt doen is, gedeeld scherm gebruiken. Om ongeveer het zelfde te bereiken.

[ Voor 36% gewijzigd door Bitfighter op 27-05-2023 12:47 ]

PSN ID: Bitplanet Wii Code:1486-5351-7096-1324 Mijn Spellijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StartMee
Bitfighter schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 12:43:
volgens mij was de 24 inch iMac de laatste die je als tweede scherm kon gebruiken.

Enige wat je nu kunt doen is, gedeeld scherm gebruiken. Om ongeveer het zelfde te bereiken.
Hoe werkt dat heb ik dan de game op de helft van mijn beeldscherm of hoe moet ik dat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Voor cities skylines heb je vooral een snelle processor nodig en leunt de game maar op een of twee cores. Videokaart boeit niet veel.
Dat gezegd hebbende, zelfs op een Ryzen 5700X zie ik niet veel meer dan 30-40fps bij een grote stad, dus je bent er niet met de eerste de beste mini PC.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitfighter
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-07 15:16

Bitfighter

To Switch Or Not To Switch

StartMee schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 13:05:
[...]

Hoe werkt dat heb ik dan de game op de helft van mijn beeldscherm of hoe moet ik dat zien?
Nee, op MacOS is er een programma dat gedeeld scherm heet, Dat is zoiets als TeamViewer.

PSN ID: Bitplanet Wii Code:1486-5351-7096-1324 Mijn Spellijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StartMee
nelizmastr schreef op maandag 29 mei 2023 @ 12:22:
Voor cities skylines heb je vooral een snelle processor nodig en leunt de game maar op een of twee cores. Videokaart boeit niet veel.
Dat gezegd hebbende, zelfs op een Ryzen 5700X zie ik niet veel meer dan 30-40fps bij een grote stad, dus je bent er niet met de eerste de beste mini PC.
Ben na een pc aan het kijken maar zoals jij al aangeeft geen idee waarmee ciites skyline dan goed draait en zo komt cities skyline 2 uit wat heb je dan nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Laatst online: 21:45

nelizmastr

Goed wies kapot

StartMee schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:04:
[...]

Ben na een pc aan het kijken maar zoals jij al aangeeft geen idee waarmee ciites skyline dan goed draait en zo komt cities skyline 2 uit wat heb je dan nodig?
In ieder geval een moderne CPU met hoge single core performance.

Je zit komende jaren wel safe als je er eentje uitzoekt uit deze lijst met 4000 of meer:

https://www.cpubenchmark.net/singleThread.html

Ryzen 5 7600 of i5-13600 zijn dan goede middenklassers.

Cities Skylines 2 komt sowieso niet naar Mac zoals het er nu uitziet, dus daar moet je iig een redelijke PC voor hebben en iets van een huidige generatie CPU en GPU.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StartMee
nelizmastr schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:24:
[...]

In ieder geval een moderne CPU met hoge single core performance.

Je zit komende jaren wel safe als je er eentje uitzoekt uit deze lijst met 4000 of meer:

https://www.cpubenchmark.net/singleThread.html

Ryzen 5 7600 of i5-13600 zijn dan goede middenklassers.

Cities Skylines 2 komt sowieso niet naar Mac zoals het er nu uitziet, dus daar moet je iig een redelijke PC voor hebben en iets van een huidige generatie CPU en GPU.
Thanks will check it out

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
  • Laatst online: 20-09 11:03
Je kan ook Steam Link gebruiken.

Dit is een app die is geoptimaliseerd voor game streaming. Je installeert een client app op je Mac, en dan installeer je Steam op je PC.

Vervolgens kun je games die geïnstalleerd zijn op je PC daar renderen, en de beelden worden vervolgens gecomprimeerd en doorgestuurd naar je Mac. Je kunt controllers of het toetsenbord en de muis op je Mac gebruiken.

Een bekabelde netwerkaansluiting is wel aan te raden. Dit werkt prima in mijn ervaring, het is hetzelfde principe als cloud-gaming maar dan op je eigen lokale hardware. Latency is prima en op een fatsoenlijke netwerkverbinding is de beeldkwaliteit ook prima.

Voorwaarde is natuurlijk wel dat je game te spelen is via Steam. Hier is nog een workaround mocht je game niet op Steam staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StartMee
nehal3m schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:18:
Je kan ook Steam Link gebruiken.

Dit is een app die is geoptimaliseerd voor game streaming. Je installeert een client app op je Mac, en dan installeer je Steam op je PC.

Vervolgens kun je games die geïnstalleerd zijn op je PC daar renderen, en de beelden worden vervolgens gecomprimeerd en doorgestuurd naar je Mac. Je kunt controllers of het toetsenbord en de muis op je Mac gebruiken.

Een bekabelde netwerkaansluiting is wel aan te raden. Dit werkt prima in mijn ervaring, het is hetzelfde principe als cloud-gaming maar dan op je eigen lokale hardware. Latency is prima en op een fatsoenlijke netwerkverbinding is de beeldkwaliteit ook prima.

Voorwaarde is natuurlijk wel dat je game te spelen is via Steam. Hier is nog een workaround mocht je game niet op Steam staan.
Heb 1 gig van ziggo dus heel snel bekabeld maar hoe krijg ik dan contact met de pc, omdat ik geen beeldscherm erbij heb alleen de imac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Laatst online: 20-09 11:03
StartMee schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 09:57:
[...]

Heb 1 gig van ziggo dus heel snel bekabeld maar hoe krijg ik dan contact met de pc, omdat ik geen beeldscherm erbij heb alleen de imac?
De verbinding die ik noemde betreft je eigen interne netwerk, het streamen gaat niet via internet maar direct van de PC naar je iMac.

De eerste setup van een PC zul je toch altijd met een scherm moeten doen. Je moet zorgen dat:

- Windows Remote Desktop aan staat (zodat je er via het netwerk bij kan mocht je iets willen instellen)
- Steam geïnstalleerd is en standaard mee opstart
- Steam Link toestemming heeft om beelden te “capturen”, dat moet ook op de PC zelf

Ik kan je niet stap voor stap door het proces begeleiden helaas, dus als het je technisch te complex is kan ik me best voorstellen dat het makkelijker is om gewoon een monitor aan te schaffen. Check anders Vraag en Aanbod even. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StartMee
nehal3m schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 11:28:
[...]

De verbinding die ik noemde betreft je eigen interne netwerk, het streamen gaat niet via internet maar direct van de PC naar je iMac.

De eerste setup van een PC zul je toch altijd met een scherm moeten doen. Je moet zorgen dat:

- Windows Remote Desktop aan staat (zodat je er via het netwerk bij kan mocht je iets willen instellen)
- Steam geïnstalleerd is en standaard mee opstart
- Steam Link toestemming heeft om beelden te “capturen”, dat moet ook op de PC zelf

Ik kan je niet stap voor stap door het proces begeleiden helaas, dus als het je technisch te complex is kan ik me best voorstellen dat het makkelijker is om gewoon een monitor aan te schaffen. Check anders Vraag en Aanbod even. ;)
dank jewel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:13
StartMee schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 10:57:
Goedemorgen,

Heb nu een Imac late 2017 5K 27 inch, en die bevalt me heel goed, alleen speel vaak the sims en Cities skyline en de laatste hapert vaak. Nu dacht ik misschien kan ik een mini pc kopen en deze aansluiten aan mijn iMac, zodat ik de iMac kan gebruiken om te gamen via die pc? Nu lees ik verschillende verhalen dat het niet kan en sommige verhalen weer dat echt wel kan, dat ik er niet goed uit komt.

Wat kan ik het beste doen.

Mvg Brenda
Toevallig had een bekende laatst dezelfde vraag. Die had een wat verouderde game pc en een iMac met een 5k scherm. Hij wilde heel graag het scherm van zijn iMac gebruiken. Die is nu helemaal over op Nvidia geforce now. Cloud gaming en is heel enthousiast. Nu weet ik niet of al jou games ondersteund worden maar probeer het eens uit. Werkt best goed! Hij heeft wel de duurste variant ivm de 5k resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StartMee
KraveN schreef op zondag 4 juni 2023 @ 22:50:
[...]

Toevallig had een bekende laatst dezelfde vraag. Die had een wat verouderde game pc en een iMac met een 5k scherm. Hij wilde heel graag het scherm van zijn iMac gebruiken. Die is nu helemaal over op Nvidia geforce now. Cloud gaming en is heel enthousiast. Nu weet ik niet of al jou games ondersteund worden maar probeer het eens uit. Werkt best goed! Hij heeft wel de duurste variant ivm de 5k resolutie.
Ik speel cities skyline had er al wel van gehoord maar gebruik wat mods en hoorde dat dat niet soepel verliep, geen idee heb het eigenlijk nooit geprobeerd. Heb ook een 5k scherm
Pagina: 1