LG koelvriescombinatie kapot - garantie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-07 18:22
Goedemorgen Tweakers,

Deze week heeft onze LG koelvriescombinatie de geest gegeven. De compressor begon een bak herrie te maken en aantal uur later was de vriezer ontdooid.

Het betreft een LG koelvriescombinatie met de Linear compressor waar men dusdanig veel vertrouwen in heeft dat daarop 10 jaar garantie wordt gegeven.

De combinatie zelf hebben we in april 2020 aangeschaft, dus zou dit naar onze mening binnen de garantie vallen.

Contact opgenomen met de winkel waar we het apparaat gekocht hebben, netjes telefonisch uitgelegd hoe en wat en per mail video van het geluid van de compressor toegestuurd. De verkopende winkel heeft keurig uitgelegd dat zij dit terugkoppelen met LG voor de garantie op de compressor en dat er vanuit LG contact opgenomen gaat worden voor herstel.

Nu werkt de fabrikant dus blijkbaar met een witgoed reparatie bedrijf wat even later per mail contact opnam. Netjes aanvullende informatie aangeleverd in de vorm van de aankoopfactuur.

Nu kreeg ik zojuist een offerte van dit herstelbedrijf welke ik toch wel wat vreemd/vaag vind.

Hierin staat:
Werkzaamheden :
Deze prijsopgave is op basis van coulance. De afschrijving is gebaseerd op de Techniek Nederland afschrijvingstabel. U betaalt 45.2% van de totale reparatiekosten, LG neemt het restant voor haar rekening.
Buiten arbeid, transport en handling, worden alleen de vervangen onderdelen in rekening gebracht. Deze prijsopgave is derhalve indicatief. De verwachte reparatiekosten liggen tussen 80 en 140 euro. Indien de compressor defect is, dan is enkel de compressor gratis, alle andere kosten niet

Omschrijving Aantal Kosten
Totaal € 0,00
Totaal incl. BTW € 0,00

Uw reactie op deze prijsopgave kunt u aan ons kenbaar maken via onze website

U gaat akkoord
A. De werkzaamheden worden conform bovenstaande prijsopgave uitgevoerd.
U gaat niet akkoord (zie onderstaande tarieven*)
B. U blijft eigenaar van het product. Indien het product in ons bezit is zorgen wij voor het retourtransport.
C. U doet afstand van uw product. Indien het product in ons bezit is dragen wij zorg voor milieuvriendelijk afvoer.
*Tarieven (inclusief btw):
Prijsopgave/Onderzoek € 42,50 (alleen bij fysieke diagnose en/of prijsopgave)
Vernietigingskosten € 6,35 (alleen indien wij het product voor u vernietigen en afvoeren)
Retourtransport € 14,95 (kleine producten), € 29,95 (grote producten)
Voorrijkosten € 69,50 (indien wij bij u langs zijn geweest)
Behandelingskosten € 18,00 (worden standaard in rekening gebracht bij een uitgevoerde reparatie
toon volledige bericht
Is dit een normale gang van zaken? Mij lijkt dat niet, als het onderdeel waarop garantie van toepassing is defect gaat, waarom zou ik dan alsof aanvullende kosten moeten betalen? Of ben ik hierin te kort door de bocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:34
Tja,zo werkt dat nu eenmaal. Een fabrikant geeft tien jaar garantie op dat specifieke onderdeel waarvan ze weten dat het bijna nooit kapot gaat. Dan staat zo'n sticker heel mooi en indrukwekkend maar in de praktijk stelt het weinig voor. Andere merken,zoals bijvoorbeeld Samsung doet het ook.

Waar je niet mee akkoord hoeft te gaan is dat je uberhaupt kosten moet hebben als het apparaat zo kort na de garantieperiode defect raakt. In Nederland mag je erop rekenen dat een apparaat met x aanschafwaarde dan x jaar meegaat zonder problemen. Maar die strijd moet je aangaan met de winkel,niet de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico28
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 19-06-2024
Hallo,
Hoe is het afgelopen met de reparatie/garantie?
Wij hebben namelijk hetzelfde probleem nu. Ook krijg ik een prijsopgave van geschatte kosten en reparatie. Het gaat sowieso voorrijkosten en arbeidskosten kosten ongeacht of het onder de garantie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
@Nico28 het nieuwe onderdeel is gratis.
De arbeidsloon etc. niet.

Heb zelf wel eens geprobeerd dat ze dan het onderdeel opsturen en ik het zelf repareer, maar dat mocht niet.

Nu zelf werkzaam als reparateur, en raad tegenwoordig klanten af om LG of Samsung te kopen/repareren (qua witgoed).
Merken als Bosch, Siemens, AEG, Asko, Miele, Liebherr hebben het gewoon beter voor elkaar qua service.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-07 18:22
Nico28 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 20:34:
Hallo,
Hoe is het afgelopen met de reparatie/garantie?
Wij hebben namelijk hetzelfde probleem nu. Ook krijg ik een prijsopgave van geschatte kosten en reparatie. Het gaat sowieso voorrijkosten en arbeidskosten kosten ongeacht of het onder de garantie valt.
Uit handen gegeven aan de rechtsbijstand. Zij hebben de aankoopprijs + gemaakte kosten voor de monteur die het defect heeft vastgesteld volledig vergoed aan mij en gingen het verhalen op de verkoper. Extreem snel opgepakt en uitbetaald door de rechtsbijstand dus helemaal tevreden mee _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:08

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Anton2610 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 15:07:
[...]

Uit handen gegeven aan de rechtsbijstand. Zij hebben de aankoopprijs + gemaakte kosten voor de monteur die het defect heeft vastgesteld volledig vergoed aan mij en gingen het verhalen op de verkoper. Extreem snel opgepakt en uitbetaald door de rechtsbijstand dus helemaal tevreden mee _/-\o_ .
Je snapt dat ze dat nooit gaan doen he? Dat verhalen op de verkoper. Ze hebben je gewoon afgekocht. Dit soort zaken kunnen financieel niet uit, dus doen ze het liever zo.

Wel jammer want zo blijven dit soort bedrijven ermee wegkomen.

Mr. T.

Pagina: 1