Wachtwoord wifi verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcella4
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 26-05-2024
Een buurman van me had problemen met zijn laptop.
K heb die proberen op te lossen wat gelukt is , doch ik heb wel mijn wifi paswoord moeten ingeven op zijn windows computer om online te kunnen gaan en na te kijken of zijn mail nu wel terug werkte...

Nu wat is mijn probleem , mijn wifi paswoord blijft blijkbaar in het geheugen zitten ?
Hoe krijg ik dat daaruit?
Het is immers niet de bedoeling dat nu mijn buurman , mijn mails en zo kan zien!

wat heb ik al gedaan ?
Klik op de Startknop > Instellingen > Netwerk en Internet.
Klik op Wi-Fi.
Klik op Bekende Netwerken beheren.
Een lijst met voorkeursnetwerken verschijnt.
In Windows 10 klikt u op het wifi-netwerk dat u wilt vergeten en daarna op Vergeten of Niet onthouden.
In Windows 11 klikt u achter het wifi-netwerk dat u wilt vergeten op Niet onthouden....

Dus in die lijst is mijn modem niet meer zichtbaar .

Maar als ik nu opnieuw probeer verbinding te maken , doet de computer dat opnieuw met mijn netwerk / code desondanks ik had aangevinkt dat , dat niet automatisch mocht.

Blijkbaar zit mijn code daar dus nog in niet ?

Wat moet ik nu doen ?

mvg
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via Marcella4 op 07-06-2023 04:58)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Beste wat je kunt doen om écht zeker te zijn dat jouw buurman met zijn laptop niet zomaar op jouw netwerk komen kan: het wifi password wijzigen (snelste en gemakkelijkste optie) of alléén devices op basis van het mac adres toestaan (meer gedoe om in te stellen of om anderen toegang te geven, maar op zich veiliger).

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 27-05-2023 09:18 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Beste wat je kunt doen om écht zeker te zijn dat jouw buurman met zijn laptop niet zomaar op jouw netwerk komen kan: het wifi password wijzigen (snelste en gemakkelijkste optie) of alléén devices op basis van het mac adres toestaan (meer gedoe om in te stellen of om anderen toegang te geven, maar op zich veiliger).

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 27-05-2023 09:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Je buurman kan jouw mail niet lezen omdat hij op dezelfde WiFi zit hoor.
Daar hoef je je niet druk om te maken, maar onwenselijk is het sowieso.
Snelste optie is zoals benoemd het wachtwoord van de WiFi aanpassen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:27
EEns met bovenstaande twee berichten.

Wil ik voor de duidelijkheid nog even aan toevoegen:
Wat er bedoeld wordt, is: ga met jouw computer/laptop/whatever naar de instellingen van jouw modem, en verander dáár het wifi wachtwoord. Dan zul je zien dat jouw apparaten ook geen verbinding meer krijgen (want het wachtwoord is gewijzigd) , en zul je dus bij al je apparaten het nieuwe wachtwoord in moeten voeren.

[ Voor 7% gewijzigd door zetje01 op 27-05-2023 10:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:29
Marcella4 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 09:11:
Maar als ik nu opnieuw probeer verbinding te maken , doet de computer dat opnieuw met mijn netwerk / code desondanks ik had aangevinkt dat , dat niet automatisch mocht. Blijkbaar zit mijn code daar dus nog in niet ?
Je hebt de laptop nog ter beschikking? Probeer dan onderstaande opties eens:

https://www.elevenforum.c...ofile-in-windows-11.4462/

De laatste optie die daar genoemd wordt verwijderd alle wifi netwerken, dus moet de buurman daarna ook opnieuw verbinding maken met zijn eigen netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 08:14
Als jij zijn computer problemen moest oplossen, lijkt het me niet erg geloofwaardig dat hij capabel genoeg zou zijn om jouw mails te onderscheppen; dat doe je namelijk niet zomaar. En zou die zo capabel zijn dan is je wifi wachtwoord sowieso niet veilig, die kraakt hij dan ook vrij eenvoudig.

[ Voor 3% gewijzigd door TI_Observer op 27-05-2023 10:17 ]

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcella4
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 26-05-2024
Hallo allemaal, oei , als ik het goed begrijp kan mijn buurman , niet mijn mails lezen of iets anders op mijn computer? Wel gebruik maken van mijn internet ?
Ander wachtwoord aanmaken , kan , maar is moeilijk. Gezien er bij ons thuis enorm veel toestellen aanhangen , oa Airco en daar was toen al een probleem mee om die eindelijk met de modem, de app en de airco te laten werken , dus durf ik nu niet da wachtwoord veranderen, omdat ik dan de man van de airco , bluesound en co terug moet laten komen.
Als ik het ook goed begrijp , stel dat hij zijn laptop aan iemand anders geeft , dan is dat buiten mijn wifi zone en dan komt mijn modem en opgeslagen code niet meer in het zicht of toch nog wel ?
Stom , ge probeert iemand te helpen met ne update dat hem verkeerd gedaan heeft en nu .....
Afin

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

De lamme leidt de blinde geloof ik.

Maar heb je de stappen gedaan zoals hierboven in de link? Blijkbaar heb je uitgelogd van het netwerk maar niet op vergeten gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Weet je buurman je wifi wachtwoord?
- Nee: doe de optie die Nielson hierboven geeft
- Ja: Dan moet je beslissen of je hem er mee vertrouwt:
- Nee ? wachtwoord in de modem veranderen (en dus op al je apparaten)
- ja ? laat het zo, nadat je de optie van Nielson hebt gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:48

CeesKees

I rest my Kees

Je kunt zijn Mac adres toch blokkeren in je router?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:21

DukeBox

loves wheat smoothies

CeesKees schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 16:39:
Je kunt zijn Mac adres toch blokkeren in je router?
Ik ken maar weinig routers met een blacklist, meestal is het juist whitelisting. Daarnaast als random mac aanstaat schiet je er niet veel mee op.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:28
Als ik het zo lees heb je vermoedelijk alleen het vinkje omtrent automatisch verbinden aangepast en/of de verbinding verbroken. Indien je daadwerkelijk de 'Vergeet'-knop (of iets in die trend, ik heb even geen Windows machine met WiFi-verbinding bij de hand) gebruikt dan moet je gewoon het wachtwoord invoeren de volgende keer dat je probeert te verbinden met dat specifieke netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Laatst online: 10-09 19:15
Om die reden, laat ik dat soort devices alleen maar toe op mijn guest wifi..... Mijn router is inmiddels 14 jaar volgens mij, dus kan mij niet voorstellen dat jouw router dat niet biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:16
Meest simpele optie is gewoon een verkeerd wifi wachtwoord op de laptop van je buurman ingeven voor jouw netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
D-dark schreef op zondag 28 mei 2023 @ 13:55:
Meest simpele optie is gewoon een verkeerd wifi wachtwoord op de laptop van je buurman ingeven voor jouw netwerk
... áls de buurman het wachtwoord niet weet.
Pagina: 1