Philips Momentum 24M1N3200VA beeld verschuift??

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstr
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 01-08-2023
Mijn vraag

Sinds ik nieuwe monitoren heb, verschuift het scherm soms even snel naar rechts en weer terug naar het start punt. het is lastig te bepalen wat de interval hiervan is. Als ik het op video wil krijgen moet ik waarschijnlijk 2 uur opnemen en hopen het te zien.

Het lijkt alsof de monitor het beeld vernieuwd, maar het beeld verschuift echt zeer duidelijk in gebruik het is aan de ene kant storend en ook denk ik dat er misschien wel ergens iets kapot is.

Oude monitoren hadden dit niet, waren 16 inch ipv 24 inch en ruim 10 jaar oud tijd voor een verbetering.
Videokaart is 2 jaar oud en toonde dit probleem niet tot de nieuwe monitoren, waardoor het misschien toch iets van een instelling is?

Relevante software en hardware die ik gebruik

2x monitor
Philips Momentum 24M1N3200VA - Full HD VA Gaming Monitor - 165hz - 24 inch

Nvidia? Gtx 1660 TI 6g OC
Videokaart is 2 jaar geleden samen met moederbord/processor etc vervangen door een upgrade pakket.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

G-sync aan/uit, niet gevalideerd dat de monitor het kan maar las op internet dat het eventueel een voordeel kan zijn.
verticale sync aan/uit, geen idee of dit uberhaupt iets nuttigs kan betekenen,
refresh rate meer maals veranderd alles tussen 60hz, 120hz, hogere hz kan ook maar dan reageerde het scherm heel traag op het typen van het toetsenbord.
hdmi kabel monitor 1 veranderd naar display kabel, display kabel monitor 2 andere display poort.
gecheckt voor driver update/was geen nieuwere beschikbaar

het enigste wat ik nog kan doen is de oude monitoren testen/wat echt rot zou zijn want deze grotere schermen zijn een stuk fijner en hoger. ik heb geen idee wat het nou precies kan zijn het is ook heel vaag zonder het op beeld te hebben.

Hopelijk kan iemand mij helpen. ;w

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstr
drivers verwijderd/opnieuw geinstalleerd ook geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstr
vanochtend zag mijn 2e monitor er ineens zo uit, kabel eruit en erin/opnieuw opgestart en het was weer normaal.
2 oude monitoren proberen aan te sluiten, 1 van de 2 had al vaker problemen met de power aansluiting en viel dus ook kort na het aansluiten uit. kan goed na 10 jaar dat die power supply gewoon er klaar mee is.

heb nu 1 van de nieuwe monitoren aangesloten en de oude packard bell maestro, wachtende of het nu op beide monitoren gebeurd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R3ZFy84esRDxL1dvb9yucdEQeqo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EHUJ3bCcD5bVYJaMq1Hqzatx.jpg?f=fotoalbum_large