Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:05

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Zodus bij ons op het werk zijn we een aantal jaar geleden overgestapt naar nieuwe desktops met windows 10 pro op, maar nu wil Windows upgraden naar Windows 11 pro. Ik probeer dat een beetje tegen te houden omdat ik geen zin heb om iedereen bij te scholen bij elke update van windows 11.

Maar als windows nu toch wel ineens een automatische upgrade naar windows 11 doet of ik initieer zelf een upgrade bij een enkel systeem, hoe zit het dan met de licentie? Moeten we voor elk systeem een nieuwe Windows licentie kopen of is onze windows 10 licentie nog goed?

[ Voor 5% gewijzigd door Damic op 26-05-2023 23:24 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:08
Zelfs de windows 7 licentie werkt gewoon voor Windows 11...

Oftewel, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
@99ruud99 ja dat weet ik en het is niet omdat het werkt dat het ook legaal is, het is meer dat we niet in de problemen zouden komen.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Damic schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 23:30:
@99ruud99 ja dat weet ik en het is niet omdat het werkt dat het ook legaal is, het is meer dat we niet in de problemen zouden komen.
Nee, dit mag gewoon. De licentie op die systemen zal een OEM licentie zijn (bijv. van Dell, HP, Lenovo) en zolang je die op de betr. PC blijft gebruiken mag je daar “gewoon” Windows 10 mee upgraden naar 11.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Damic schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 23:30:
Het went snel en geen problemen gehad met mijn licensies, met wat kleine aanpassingen is er niets mis met Windows11 {althans mijn ervaring met 4 configs]

[ Voor 5% gewijzigd door RCBL op 27-05-2023 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
nelizmastr schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 08:28:
[...]

Nee, dit mag gewoon. De licentie op die systemen zal een OEM licentie zijn (bijv. van Dell, HP, Lenovo) en zolang je die op de betr. PC blijft gebruiken mag je daar “gewoon” Windows 10 mee upgraden naar 11.
3 zijn hp thin clients, 12 zijn non oem's desktops (10x APU en 2 desktops met eigen graka en beter cpu) = 12 "zelf bouw".

Cava, maar heb je daar soms ook een link voor vanaf de Microsoft site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Damic schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 09:18:
[...]

3 zijn hp thin clients, 12 zijn non oem's desktops (10x APU en 2 desktops met eigen graka en beter cpu) = 12 "zelf bouw".

Cava, maar heb je daar soms ook een link voor vanaf de Microsoft site?
Thin clients draaien W10 IoT, die mag je niet upgraden omdat het een enterprise variant is. Die horen sowieso vergrendeld te zijn en alleen naar een virtuele deskop, hetzij Citrix, AVD, RDS etc. te mogen, zonder dat de gebruiker iets mag wijzigen.
Vooral niet als volwaardige desktop inzetten.

Die zelfbouw machines mag je wel upgraden zolang ze elk een eigen OEM, retail, MAK of volume licentie hebben.

Als je zeker wilt zijn moet je Microsoft bellen, dit soort info staat zelden op de site.

[ Voor 12% gewijzigd door nelizmastr op 27-05-2023 09:51 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
@nelizmastr ik gebruikte de verkeerde term maar de 3 hp's draaien ook win 10 pro, ik noem het thin clients omdat ze zo dun zijn :+, heb eventjes opgezocht en het zijn uitvoering: HP EliteDesk 800 G4 mini 4KW05EA (heb snel maar 1 genomen als voorbeeld, ze zien er zo uit maar config kan verschillen).

Ik zal eens een mail sturen naar onze it partner en hopen dat ze me zwart op wit dat kunnen bezorgen.

[ Voor 11% gewijzigd door Damic op 27-05-2023 09:58 ]

Pagina: 1