Onkyo TX-NR636 settings voor 5.0

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7108
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-06 15:23
Mijn vraag
Wie kan mij helpen met de setup van een Onkyo TX-NR636 i.s.m. 2 front (Kef Q90) 1 center (Dali) en 2x (Jamo) surround speakers. Het probleem is dat de center speaker een luide tik geeft wanneer er gezapt wordt van een tv kanaal met een stereo naar Dolby of Dolby+ audio stream. Ik heb inmiddels zoveel settings getest dat de versterker uit gaat bij het wisselen van tv kanalen van stereo naar Dolby (+) Alleen de setting: All channel stereo, op tv en op KPN+ box geeft geen problemen. Alvast bedankt!

Relevante software en hardware die ik gebruik
Onkyo TX-NR636 Reciever (Met HDMI ARC verbonden met) Philips 50PUS6754 TV - KPN tv+ box - Kef Q90, Dali concept center 8352822 en Jamo S602 Speakers.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Veel...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:21

FeaR

In GoT we trust

Komt de tik echt uit de center speaker? Een receiver zal eindtrappen uitschakelen als er van 5.0 naar 2.0 wordt geschakeld en inschakelen als er van 2.0 naar 5.0 wordt gegaan. Oftewel, de receiver klikt dan en niet de speaker.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7108
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-06 15:23
Goede vraag FeaR, als ik de center afkoppel is de tik weg iig, Dan gaat wel de reciever soms uit, als ik de output settings van deze verander van All channel stereo naar bijvoorbeeld Dolby, Theater of een ander meerkanaals. Kan ik dit testen of het aan de versterker of de speaker ligt? De tik komt iig uit de centerspeaker. Niet uit een relais uit de reciever (die hoor je idd ook een tik geven met een verandering tussen deze).

[ Voor 20% gewijzigd door Neles7108 op 26-05-2023 22:56 ]