Toon posts:

AOKZOE A1 PRO

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

De AOKZOE A1 Pro, wat is het?

De opvolger/doorontwikkeling van de AOKZOE A1 en volgens AOKZOE zelf de eerste handheld met de AMD 7840U CPU en geïntegreerde AMD Radon 780m GPU.

Veel power, maar dat heb je ook wel nodig voor een 8 inch scherm van 1920x1200 pixels. Die power haal je uiteraard uit een batterij, en omdat er nogal wat moet worden geleverd zit er een exemplaar van 65Wh in.

Er zijn diverse uitvoeringen beschikbaar, waarbij eigenlijk alleen de hoeveelheid RAM en de grootte van de SSD verschilt.

Het instapmodel heeft 32GB RAM (schrijf ik dit nu echt? :+ ) en 512GB opslag en die heeft varianten met 1 en 2 TB opslag. En alsof het niks is: er is ook een topmodel met 64GB RAM en 2 TB aan opslag. Ik ken gaming desktops met minder zeg maar.

Zie een overzicht van de volledige specificaties hieronder en voor wie liever een filmpje heeft: YouTube video van de fabrikant.

Waar kan ik dit kopen? En dit is vast heel erg duur!
Op dit moment alleen nog op Indiegogo. later ongetwijfeld via de website van de fabrikant.

Prijzen op dit moment (exclusief BTW):

32GB/512GB: EUR 744 (voorverkoop)/EUR 931
32GB/1TB: EUR 800 (voorverkoop)/EUR 986
32GB/2TB: EUR 893 (voorverkoop)/EUR 1080
64GB/2TB: EUR 1080 (voorverkoop)/EUR 1266

Veel geld, maar redelijke prijzen gezien de specificaties. De voorverkoop is ronduit goedkoop. Deze loopt tot en met 31 mei, daarna zijn de normale prijzen van toepassing.
Vanaf wanneer wordt er geleverd?
Levering start officieel vanaf 15 juni.
Op papier allemaal heel mooi, maar hoe goed of hoe slecht is dit nu eigenlijk echt?
Dit vinden een aantal mensen die een review exemplaar hebben gekregen:

Prima apparaat dus, maar de gebruikelijke minpunten zijn toch altijd weer van toepassing: veel power,dus je doet niet lang met een opgeladen batterij. Zoek je iets voor onderweg, dan kom je eigenlijk altijd bij de Steam Deck uit. Zoek je iets draagbaars dat ook aan de kabel/lader mag, dan heb je veel meer keus, zoals deze of de modellen van Ayaneo of de Ally van Asus.
Ervaringen
Ik heb zelf een 32GB/1TB besteld. Ik ga die uitgebreid aan de tand voelen als hij binnen is. Was zelf in eerste instantie achterdochtig want kende het merk helemaal niet, maar na wat lees en zoekwerk zit het volgens mij allemaal wel snor. Benieuwd wie er allemaal nog meer deze (of een andere handheld) op het oog heeft en wat je ervaringen zijn!

[Voor 5% gewijzigd door NLxAROSA op 29-05-2023 23:11. Reden: Leveringsdatum, video's, BTW, centreren plaatjes]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Vergelijking tussen de A1 en A1 Pro qua performance. Koreaans dus captions aanbevolen.

De 7840U is echt krachtiger per watt dan de 6800U, er is echt weer een stap gemaakt. Dit betekent dat je of bij hetzelfde wattage meer FPS hebt, of de settings/resolutie hoger kan zetten. Of wattage omlaag voor meer batterijduur.

Wat me wel opviel in het filmpje is de 1080p resolutie waarmee werd getest. Dit is een 16:9 aspect ratio. Het scherm is 1200p en dat is 16:10. Ik zou zelf eerder voor 1050p gaan of 800p i.v.m. scaling.

Wat me verder opvalt, niet per se in deze video, maar wel in andere videos (en ik kan dit thuis op mijn eigen PC ook repliceren): FSR heeft moeite met lagere resoluties, het ziet er dan best wel gauw slecht uit. Wellicht is het dan beter om resolutie een tandje lager te doen, of de render resolutie in de game lager te zetten. Moet ik maar eens testen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Ik heb deze ook een tijd overwogen vanwege de betere specs (ram, batterij, scherm, Hall-sensor sticks) dan de ROG Ally, maar ik hoor dan weer slechte dingen over AOKZOE als bedrijf. Mensen die geen refund krijgen of een defecte console hebben maar niks van ze horen. Die pre-order prijs is super scherp, maar waarschijnlijk komen er nog wel import/BTW kosten bovenop. Ik ga zelf denk toch voor de Ally maar ben in ieder geval super benieuwd naar jouw ervaringen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Invoerrechten niet, als ik het onder 'laptops/tablets' schaar. BTW wel inderdaad. Dus wel ff maal 1,21. Ik zet dit ook wel ff in de start post.

V.w.b. support: het is maar net wat je hoort/wie je spreekt, ik zit op de AOKZOE Discord en de meeste mensen daar zijn juist erg tevreden, zeker vergeleken met Ayaneo of andere bedrijven. Ik gok dat je op de Ayaneo Discord juist weer tegenovergestelde verhalen hoort.

Ik denk zelf dat support rechtstreeks met China sowieso altijd lastiger is. Zeker als je wat heen en weer moet sturen. Heb je daar geen zin in: koop lekker in NL. Zie ook mijn reactie in het Ally topic: de prijs van de Ally is echt prima en als je liever geen kinderziektes wil of liever zwaardere specs wil: gewoon ff jaartje wachten, die andere modellen komen ook wel als dit goed verkoopt bij Asus. Ook bij andere fabrikanten.

Voor mij ook de eerste keer dat ik dit zo doe, dus een beetje spannend? Zeker!

Releasedatum van de A1 Pro is nu bekend: 15 juni. Ik gok zelf dat ze wel wat eerder gaan shippen, maar dit is wat ze aangeven.

Nog maar ff een filmpje:

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Toch wel jammer dat er weinig animo is voor deze. Hij is (bijna?) op elk vlak beter dan de Ally maar die is gewoon zoveel makkelijker beschikbaar straks. En de marketing machine is natuurlijk volop bezig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Disfigured schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 12:34:
Toch wel jammer dat er weinig animo is voor deze. Hij is (bijna?) op elk vlak beter dan de Ally maar die is gewoon zoveel makkelijker beschikbaar straks. En de marketing machine is natuurlijk volop bezig.
Ik had nog nooit van dit bedrijf gehoord, zelfs niet toen ik ging zoeken naar handhelds. Steam Deck, Ayaneyo, Ally en OneXPlayer was wat er voornamelijk naar boven kwam. OneXPlayer is dan gek genoeg van hetzelfde moederbedrijf als de AOKZOE.

En de naam AOKZOE. :+ (Ik spreek het uit als "A-OK Zoe" (Zoe de meisjesnaam), maar of dat klopt geen idee. :P

De Indiegogo campagne is met een week verlengd overigens, nog vier dagen over. Geen gevolgen voor levering voor de eerdere backers, alles ligt op schema.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee