Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 00:32
Mijn telefoon (Xiaomi Redmi Pro 8 ) heeft een functie die meet hoeveel MB er wordt verbruikt via het mobiele netwerk, dit meet per dag en per maand. Momenteel heeft de telefoon een maandelijks verbruik van 8.96 GB gemeten. (Net geen 75% van mijn bundel van 12GB.) Wifi wordt niet gemeten met deze meter, dit is puur dataverbruik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R8iVF55MsS13RiiyP34JnQGfn6c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T0G4gAQi2mx31fxv3JwpJObI.jpg?f=fotoalbum_large

Een paar dagen geleden kreeg ik een smsje van KPN, dat ik op 75% van mijn gebruikte databundel zat. Dat is gek, want dat is 9GB, wat ik volgens de telefoon niet heb verbruikt. Op dit moment is het gemeten verbruik zelfs 10.6 GB, een verschil van bijna 12%.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TolIt1zDfhQEc8olI4L03Yln4cM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q9dfcgcfQwhNgNDZBJqNJ3w8.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de duidelijkheid: Dit is geen rant naar KPN dat ik word misleid of meer zou verbruiken dan ik doe, maar ik vind een ongemeten verbruik van 1GB door mijn telefoon wel veel. Waar zit hem dat in? Lost packages, data dat aan de achterkant meekomt maar niet wordt verwerkt door de telefoon?
Ik meen mij te herinneren dat een tijdje terug dit gemeten verbruik wel redelijk 1 op 1 liep, met een verschil van maximaal 100MB. Is er iemand die mij daarin meer helderheid kan verschaffen? Nogmaals, niet bedoeld als rant naar KPN of Xiaomi toe, maar puur uit interesse.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-06 22:40

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Andere periode van meten? Je telefoon meet waarschijnlijk per kalendermaand en je provider van factuur tot factuur (bijvoorbeeld de 25ste van de maand).

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:46
Je belt tegenwoordig ook via data, en je verbinding schakelt daar ook op. Ik heb een dual sim setup, met sim 2 voor data, en toch gebruikt sim 1 ook data, vanwege het bellen ermee.

Daarnaast kijk eens naar de kleine lettertjes of je verbruik niet afgerond wordt. Sommige abonnementen doen dat ook.