Ik rij sinds oktober met een flyer SP.
Sindsdien heb ik net 3000 km; gemiddeld rij ik 2,5x per week 55km.
In die tijd stond mijn achterwiel al eens los doordat de schroef losgekomen was. Gemerkt toen ik bij thuiskomst men fiets in garage wou zetten. Het viel er gewoon uit.
En raakte ik tijdens fietsen men pedaalarm kwijt, waarvoor ik toen beroepbdeed op pechverhelping.
En nu 2tal weken terug werkte men toeter plots niet meer. Ik had bijna 3000 km op de teller.
Hiervoor deed ik hem naar fietsenmaker met vermelding wat er al gebeurd was.
Bij afhalen was er circa 170 euro te betalen.
Ik was lichtjes geirriteerd en stelde dat die toeter toch in garantie zou moeten zijn.
Ja dat was zo, maar enkel de toeter zelf, de werkuren niet.
Èn ze vervingen ook de achterste schijfrem; versleten...
Ik kan moeilijk geloven dat een schijfrem na minder dan 3000 km versleten is.
Maar ik ben geen kenner; vandaar mijn post en vraag wat jullie gedacht is bij dit alles?
Ps. Door mijn vraag moest ik enkel de schijremmen/-blokjes betalen.
Sindsdien heb ik net 3000 km; gemiddeld rij ik 2,5x per week 55km.
In die tijd stond mijn achterwiel al eens los doordat de schroef losgekomen was. Gemerkt toen ik bij thuiskomst men fiets in garage wou zetten. Het viel er gewoon uit.
En raakte ik tijdens fietsen men pedaalarm kwijt, waarvoor ik toen beroepbdeed op pechverhelping.
En nu 2tal weken terug werkte men toeter plots niet meer. Ik had bijna 3000 km op de teller.
Hiervoor deed ik hem naar fietsenmaker met vermelding wat er al gebeurd was.
Bij afhalen was er circa 170 euro te betalen.
Ik was lichtjes geirriteerd en stelde dat die toeter toch in garantie zou moeten zijn.
Ja dat was zo, maar enkel de toeter zelf, de werkuren niet.
Èn ze vervingen ook de achterste schijfrem; versleten...
Ik kan moeilijk geloven dat een schijfrem na minder dan 3000 km versleten is.
Maar ik ben geen kenner; vandaar mijn post en vraag wat jullie gedacht is bij dit alles?
Ps. Door mijn vraag moest ik enkel de schijremmen/-blokjes betalen.