Toon posts:

Problemen nieuwe SP Flyer en onderhoud remblok/schijfrem SP

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Devilke
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 30-05 22:42
Ik rij sinds oktober met een flyer SP.
Sindsdien heb ik net 3000 km; gemiddeld rij ik 2,5x per week 55km.

In die tijd stond mijn achterwiel al eens los doordat de schroef losgekomen was. Gemerkt toen ik bij thuiskomst men fiets in garage wou zetten. Het viel er gewoon uit.

En raakte ik tijdens fietsen men pedaalarm kwijt, waarvoor ik toen beroepbdeed op pechverhelping.

En nu 2tal weken terug werkte men toeter plots niet meer. Ik had bijna 3000 km op de teller.
Hiervoor deed ik hem naar fietsenmaker met vermelding wat er al gebeurd was.

Bij afhalen was er circa 170 euro te betalen.

Ik was lichtjes geirriteerd en stelde dat die toeter toch in garantie zou moeten zijn.
Ja dat was zo, maar enkel de toeter zelf, de werkuren niet.
Èn ze vervingen ook de achterste schijfrem; versleten...

Ik kan moeilijk geloven dat een schijfrem na minder dan 3000 km versleten is.
Maar ik ben geen kenner; vandaar mijn post en vraag wat jullie gedacht is bij dit alles?

Ps. Door mijn vraag moest ik enkel de schijremmen/-blokjes betalen.

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:13

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Ik vraag me af of je er geen service beurten bij gekregen hebt. Maar er zal geen garantie zitten op slijtagedelen. Maar wat voor remmen zitten er dan op en welk type heb je precies? Want op Flyer Sp vind Google niets logisch.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-06 18:57
Er is een actief groot SP topic hier op Tweakers, ik zou het daar even vragen :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:35

BazzH

Kei-goed...

Volgens mij is een Flyer geen goedkope fiets. Jouw verhaal lezend, begin ik me af te vragen waarom. :)

En werkuren buiten de garantie? Waar koop jij je (dure) fietsen?

Think smart........ Act stupid........

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee