Toon posts:

Game / ontwikkelsysteem (2500-300eu)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JHeut
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:25
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Voornamelijk Call of Duty maar in principe kan dit vanalles zijn. Minimaal 1440p @ 100hz 99%.

Naast gamen zal ik er ook op willen kunnen werken / experimenteren met containers, VMs en eventueel een permanente dual boot naar een linux omgeving.

Wat mag het systeem gaan kosten?
2500-3000eu

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapperatuur is aanwezig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het gaat me puur om de computer, met eventueel een extra monitor. Zie wat verwacht je van ons voor een toelichting.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Aangezien CoD momenteel 30% meer optimized is voor AMD gpu's dan voor NVIDIA's kaarten, icm een fijne prijs/performance neig ik vooral richting een 7900XTX.
Mijn workload is maar weinig CPU gebonden (full stack SoftDev) dus ik denk dat ik niet meer nodig heb dan een 7800x3d of 5800x3d.
Daarnaast is mijn vriendin van plan de case te customizen en wij hebben de Corsair 4000D gevonden als een case die ons relatief makkelijk te modden lijkt ivm de vervangbare front en zij panelen. (Ze verkopen er zelf immers al alternatieve houten panelen voor)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De desktop gaat op mijn bureau staan dus het zou fijn zijn als het geluidsniveau beperkt blijft.
Door het recente getrammeland van doorbrandende CPU / Mobos icm slechte customer support in kamp rood laat ik ASUS mobos liever even links liggen.

Ga je overklokken?
Niet in de planning, maar ik vind het leuk om te tweaken waar mogelijk.

Wat verwacht je van ons?
Voornamelijk een blik over mijn boodschappenlijstje. Ik ben een tijdje uit de componenten scene geweest en ik hoop dat mijn geselecteerde ingrediënten enigszins goed combineren, of dat ik onverhoopt iets onder-/overschat heb.

Daarnaast heb ik nog een vraag over m'n monitor.
Enige jaren geleden heb ik een Acer X34P aangeschaft waar ik veel plezier van heb. Helaas ondersteund hij geen freesync waardoor ik met een AMD GPU volgens mij geen variabele refresh kan genieten.
Als dit zo is heb ik een losse gaming monitor nodig.

Ook twijfel ik over de stroombehoefte van mijn desktop. Volgens verschillende rekentools zou een 850W PSU net voldoende moeten zijn voor de onderstaande configuratie. Is het nu beter om iets overhead te pakken in de vorm van een 1000W PSU, of is het voor de efficientie van de PSU beter om deze ten volle te gebruiken?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7800X3D Boxed€ 439,-€ 439,-
1MoederbordenASRock B650E PG Riptide WiFi€ 244,90€ 244,90
1VideokaartenXFX Speedster MERC 310 AMD Radeon RX 7900 XTX Black Edition€ 1.098,99€ 1.098,99
1BehuizingenCorsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart€ 79,-€ 79,-
1MonitorsGigabyte M27Q Zwart€ 363,67€ 363,67
1ProcessorkoelingDeepCool AK620 Zero Dark€ 74,90€ 74,90
1VentilatorsArctic P14 PWM PST Value Pack (5 stuks), 140mm€ 37,80€ 37,80
1Geheugen internG.Skill Trident Z5 Neo F5-6000J3038F16GX2-TZ5N€ 134,85€ 134,85
1Voedingenbe quiet! Pure Power 12 M 1000W€ 162,59€ 162,59
1Solid state drivesWD Black SN850X (zonder heatsink) 2TB€ 155,94€ 155,94
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.791,64

[Voor 2% gewijzigd door JHeut op 26-05-2023 18:30. Reden: Aanvulling]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee