RedHat 7.1, welke Diamond Viper II drivers?

Pagina: 1
Acties:

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:52
De topic titel dekt al aardig de lading:

welke drivers moet ik hebben in Linux (RedHat 7.1) voor mijn Diamond Viper II? Waar vind ik die drivers en hoe installeer ik ze?

edit:
typo

omniscale.nl

• igmar
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Op zondag 02 september 2001 18:34 schreef VincentB het volgende:
De topic titel dekt al aardig de lading:

welke drivers moet ik hebben in Linux (RedHat 7.1) voor mijn Diamond Viper II? Waar vind ik die drivers en hoe installeer ik ze?
Diamon Viper II zegt mij geen hol, en ik denk niet dat ik de enige ben. Het enige wat boeit is wat voor een chipset er op zit.

In het algemeen hoef je geen drivers te installeren, omdat deze standaard bij XFree86 zitten. De enige kaarten waarbij het een optie is zijn kaarten met een NVidia chipset erop.

Verwijderd

hmmz dubbel post

Verwijderd

je moet gewoon de standaard drivers gebruiken die werken perfect. als je de savage2000 drivers gebruik (=chipset) dan krijg je iets van 30muizen op 1 beeldscherm ...en dat is aardig kl*te

• posttoast
  • Laatst online: 21:52
Bedankt voor jullie antwoorden, maar ik ben een ontzettende newbie op Linux gebied.

Ik gebruik nu de standaard drivers (zoals die tijdens het installeren van RedHat ingesteld werden), en daarmee haal ik geen hogere resolutie dan 640x480. Hoe maak ik dit beter?

omniscale.nl

Verwijderd

Als je "XConfigurator" draait, dan zou je gewoon je videokaart uit een lijstje moeten kunnen kiezen. Werkt dat niet :?

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 14:36

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Diamond Viper II heeft volgens mij een S3 Savage, ik weet niet of hier speciale accelerated XServers voor zijn.....

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:45

deadinspace

The what goes where now?

Op dinsdag 04 september 2001 09:05 schreef DGTL_Magician het volgende:
Diamond Viper II heeft volgens mij een S3 Savage, ik weet niet of hier speciale accelerated XServers voor zijn.....
Ik had een kaartje met een S3 savage4 chipset, en daar was iig 2D accelerated support voor (geen 3D).
Pagina: 1