Gisteren heb ik mijn nieuwe iPhone geconfigureerd en mijn bestaande prepaid simkaart van Lebara in mijn nieuwe toestel gedaan. Alleen nu zie ik in de Lebara app tot mijn verbazing dat mijn tegoed van 37 euro naar 11 euro is gegaan zonder gebeld, gesmst, of data verbruikt te hebben. Ik ben dus even in de geschiedenis gegaan van mijn verbruik in de Lebara app, en ik zie dat er om de 10 minuten ongeveer (soms korter, soms langer, soms wel 3 tegelijk) een SMS verstuurd is naar een nummer in het verenigd koninkrijk: +447786205094. Dit is gisteren om 15:48 begonnen, wat ongeveer overeenkomt met het moment dat ik mijn simkaart in het toestel heb geplaatst. Vanaf 20:42 werden er geen smsjes meer verstuurd en het is de volgende ochtend om 7:38 weer begonnen..
Na wat googlen lees ik dat dit een verificatienummer is van Apple dat gebruikt wordt om FaceTime en iMessages te activeren, maar of dit nu ook het geval is weet ik niet.
Ik ben even in de Lebara chat gedoken maar daar kunnen ze helaas niks betekenen. Weet iemand waarom deze smsjes verstuurd worden en wat ik kan doen zodat in de toekomst dit niet weer gebeurd? Ik heb Facetime en Messages maar even uitgezet in de instellingen, maar deze apps wil ik eigenlijk wel gewoon kunnen gebruiken.
Na wat googlen lees ik dat dit een verificatienummer is van Apple dat gebruikt wordt om FaceTime en iMessages te activeren, maar of dit nu ook het geval is weet ik niet.
Ik ben even in de Lebara chat gedoken maar daar kunnen ze helaas niks betekenen. Weet iemand waarom deze smsjes verstuurd worden en wat ik kan doen zodat in de toekomst dit niet weer gebeurd? Ik heb Facetime en Messages maar even uitgezet in de instellingen, maar deze apps wil ik eigenlijk wel gewoon kunnen gebruiken.
[ Voor 7% gewijzigd door Montu op 26-05-2023 15:31 ]