Toon posts:

Maximale invoerstroom overschreden op GoodWe 3600D-NS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Powermike
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 30-05 18:45
Ik heb vorige week een zonnepaneelinstallatie aangelegd met 10 JA Solar panelen van 410 Wp en een GoodWe 3600D-NS omvormer. In de documentatie zag ik dat de datasheet een maximale invoerstroom per MPPT (A) van 11 ampère aangeeft. Echter, in de bijbehorende app zie ik soms een stroom van 13.5 A, hoewel de GUI aangeeft dat alles in orde is (groen).

Graag zou ik willen weten of ik de zonnepanelen in een enkele string kan doorlussen of dat ik terug het dak op moet om de zonnepanelen te halveren en twee DC-DC-kabels moet trekken. Is het een probleem als de stroom hoger is dan de opgegeven maximale invoerstroom, of kan de omvormer dit probleemloos aan?

alvast bedankt voor jullie inzichten!

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kets_One
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-05 14:44
Beste Powermike,

Ik vermoed dat de app AC-vermogen laat zien. voor de 3600D-NS (heb ikzelf trouwens ook) mag dit maximaal 16A zijn.

DC vermogen mag inderdaad maar 11A zijn. Even aangenomen dat je JA Solar JAM54S30-410 panelen hebt: deze produceren bij STC condities (=optimale zoninstraling en koud weer) maximaal 13Adc. In de praktijk is dit veelal lager. Bij NOCT daalt dit al naar 11.16Adc.
De omvormer zal de stroom beperken waar deze boven de specificaties uitgaat.

[Voor 0% gewijzigd door Kets_One op 26-05-2023 14:30. Reden: typo]

3.18 kWp West 40 Graden, 2.76 kWp Oost 40 graden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Powermike

ik zie de spanning wel echt staan bij de string. nu staat er 12.8A maar ik heb er ook eens 13.8A zien staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:46
Welke versie van de GoodWe? De G3 kan tot 16A

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x350Wp Zuid 10°; Totaal 7000Wp.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Powermike
Bedankt voor je antwoord Roland, weet je toevallig ook waar ik dat kan vinden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:46
Ik ga er vanuit dat het af te leiden is van het exacte type nummer op de omvormer ;)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x350Wp Zuid 10°; Totaal 7000Wp.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee