Toon posts:

Raar spoor onder raam

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M4inDC
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09:21
Er loopt onder het raam een of ander spoor. Het lijkt nat maar dat is het niet, ook met regenbuien heb ik het wat bekeken maar ik zie niets stromen oid.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik wil binnenkort de kozijnen laten vervangen en ik denk dat ik hier wat mee moet. Wellicht een lekkage van boven die via het kozijn naar buiten lekt of heeft gelekt?

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:24

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ben je al in de weer geweest met een borstel? gezien de verkleuring op de stenen om het spoor heen?

ik verlies wat detail met inzoomen; heb je kans dat er ruimte onder die stenen zit? Vleermuizen?

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-06 12:05
Ik vermoed dat als het regent het water wat op die vensterbank komt net op die lijn afdrupt naar de muur toe, en met voldoende tijd kan water wel wat sporen achterlaten.
Detailfoto van de onderkant van die vensterbank?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amtelode
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11:38
Bloedend hout heeft ook zo'n kleur maar ik heb te weinig ervaring om te kunnen zeggen dat het dat is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:11
Wild guess:
een vervuiling zoals ijzeroer, in de stenen van de vensterbank. In beton(producten) komt dat ook wel eens voor.
Of anders ergens een spijker achtergebleven.

[Voor 15% gewijzigd door JukeboxBill op 26-05-2023 12:48]

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:53
Lijkt mij hemelwater wat precies op het laagste punt van de lekdorpel tegen de gevel aanwaait en daarna vuil van de stenen meeneemt waardoor je een 'schoon' spoor krijgt. Bovenste 1 a 2 centimeter zit dan waarschijnlijk geen spoor.

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Royytje
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:52
Heb je een zoon? Mijn ouders hadden ook wel eens vreemde sporen op de gevel, als ik een avondje weg was geweest.

[Voor 5% gewijzigd door Royytje op 26-05-2023 12:54]

Acties:
  • +6Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:46

charrel

Cortisol4life..

Royytje schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 12:53:
Heb je een zoon? Mijn ouders hadden ook wel eens vreemde sporen op de gevel, als ik een avondje weg was geweest.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:48
Royytje schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 12:53:
Royytje kan niet zo goed tegen drank.. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:11
Nog iets anders en een aandachtspunt als het kozijn wordt uitgebroken.

Zo te zien aan het ontbreken van een rollaag boven dat raam, lijkt het er op dat dat kozijn er later in is gezet.
Nu is een overspanning van ca. 1 meter niet heel erg spannend, maar bij het ontbreken van een rollaag had ik er wel een latei in gezet.
Ook lijkt het lood boven het kozijn te ontbreken, maar dat is niet goed te zien op de foto.

Soms ben ik bijna gelukkig

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee