Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-09 16:04
Hoi,

Ik heb me helemaal suf gezocht maar ik kan echt nergens een plek op vinden op youtube of hun community center/forum etc om een vraag te stellen dus ik doe het uit pure wanhoop maar hier in de hoop dat iemand het weet.

Mijn vraag is simpel: hoe stel ik in dat ik geen video's van minder dan 2 minuten voorgesteld krijg? Dus ook geen shorts.

Anyone? :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-10 09:39

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Dat kan gewoon niet. Er zijn wel extensies die je in staat stellen om Shorts te verbergen, maar álle video's minder dan 2 minuten weglaten zit er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
Patriot schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:17:
Dat kan gewoon niet. Er zijn wel extensies die je in staat stellen om Shorts te verbergen, maar álle video's minder dan 2 minuten weglaten zit er niet in.
Oh :/ Zeker weten?

Ik word nu namelijk plat gegooid met allemaal nutteloze "memes" enzo, ook tussen de normale videos (geen shorts).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ja, daar zijn helaas geen instellingen voor. Wat je wel kunt doen is wat pro-actiever zorgen dat je aangeeft dat je die video's niet wilt zien in je feed, zéker niet aanklikken en als je ze onverhoopt toch opent dan direct op dislike klikken en wegdrukken.

EDIT: Bovenstaande zou moeten zorgen dat het op den duur verdwijnt uit je recommendations.

[ Voor 16% gewijzigd door Patriot op 26-05-2023 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
Ok, ja de laatste tijd probeer ik wat meer op de lengte te letten voordat ik ergens op klik. Het heeft nog niet tot veel resultaat geleid maar misschien in de toekomst wel. :)

Weet jij eigenlijk misschien een goed alternatief voor youtube waar nog wel alleen langere video's met wat inhoud staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-10 14:40
Je zou dit kunnen behalen door een Tampermonkey script. Javascript die geinjecteerd wordt die de videos hide die korter zijn dan 2 minuten, echter zal je daar geen 'nieuwe' videos voor terug krijgen.
Dus in een extreem voorbeeld, als alle videos op de pagina korter zijn dan 2 minuten, zal je geen videos zien.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Dat is het algorimte. Dat werkt twee kanten op. Aan de ene kant voed jij het je voorkeuren, en schuift het je een bepaalde demografie in. Aan de andere kant bepaalt de rest van die demografie wat voor video's voor een creator aan slaan, en creators die je volgt krijgen natuurlijk ook door wat wel/niet een succes is. En zo wordt het algorimte aan twee kanten geleefd. Shorts leveren relatief veel op, dus iedereen wil shorts pushen. Thumbnails met 😮😮😮 er in + shock value titels meer kliks? Meer van dat soort dingen in je feed (ondanks dat die feed nog steeds volledig Star Trek creators, D&D content, Minecraft SMP's, metal bands, en Zelda lijstjes is).

Inloggen en alleen klikken op dingen waarvan je weet dat het bij je past, andere mensen overtuigen datzelfde te doen, en wie weet wordt de trend weer: "30 minuten documentaire video's waarvan de thumbnail enkel witte tekst op zwarte achtergrond is".

Shorts als medium (met bijbehorend effect dat ik m'n 65" TV een kwartslag aan de muur zou moeten draaien) klik ik ook niet op. Daar zit wel weer een business model achter, maar goed, op chromium browsers heb je tenminste:

https://microsoftedge.mic...kpeapodooioonakliaknfnnja

of

https://chrome.google.com...bldkfgibelglepinlabpjfbll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
Dat ziet eruit als een paar handige tools! thanks zover :) De chrome extensie heb ik iig geinstalleerd en tampermonkey zal ik later eens naar kijken als ik wat meer tijd heb :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Timba- schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:27:
Ok, ja de laatste tijd probeer ik wat meer op de lengte te letten voordat ik ergens op klik. Het heeft nog niet tot veel resultaat geleid maar misschien in de toekomst wel. :)

Weet jij eigenlijk misschien een goed alternatief voor youtube waar nog wel alleen langere video's met wat inhoud staan?
Zo snel niet, nee. Ik ben zelf op zich tevreden met wat Youtube doet. Ik ben vrij scherp op het niet openen van dingen die ik niet wil zien. Ook ben ik er redelijk consequent in om video's die ik niet meer zo interessant vind te markeren op de homepage, gewoon goed aangeven als je niet geïnteresseerd bent of een bepaald kanaal niet wil zien (Not interested en Don't recommend channel):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kD5Hdk3.png

Als ik bijv. een paar video's over een onderwerp heb gekeken en Youtube direct denkt dat dat nog het enige is dat ik wil zien dan klik ik een paar keer op die opties en meestal is het dan in no-time weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:26

Umbrah

The Incredible MapMan

offtopic:
Die Not Just Bikes video was geweldig. Zet voor de gein de ondertiteling wel aan!
Pagina: 1