Goeie morgen! Vakantiecentjes zijn binnen en hier wil ik graag een deel van besteden aan een nieuwe SFF build. Ik heb de Dan C4-SFX al klaar staan om in gebouwd te worden
Ik was van plan mijn oude GPU nog even te houden om wat betere prijzen af te wachten, misschien zelfs de RTX5000 generatie.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een beetje 1440p 144hz gamen, een beetje Blender, een beetje Davinci Resolve maar veel browsen vooral.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 75-800 voor de onderdelen die ik nu ga kopen. Kan best rekken tot 1000 als het veel betere performance geeft.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Yes:
Case: Dan C4-SFX V1
GPU: EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING
RAM: Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2E3200C16
Opslag: 2x Samsung M.2 SSD, 1x Samsung SATA SSD
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Intel voor native hardware decoding van H.265 10bit 4:2:2 in Davinci Resolve.
GPU zal later ook Nvidia worden voor de cuda cores voor renderen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb Asus een beetje uitgesloten door de recente problematiek, al verwaterd dat ook al wat. Mocht een Asus ergens echt in uitblinken, vind ik het ook goed.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hoop een stille maar toch koele machine te krijgen.
Ga je overklokken?
Eerder undervolten indien nodig
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop jullie mening te ontvangen of deze build OK is. Dusver leek dit me een hele goede bang for the buck. Maar misschien zijn er dingen die ik op het oog heb gezien qua aansluitingen of compatibility met de oudere GPU oid.
Als er onderdelen veranderen, hoop ik voornamelijk dat de build stil kan blijven, of de performance moet bijv. renderen zoveel sneller maken dat het wat geluid kan verantwoorden.
wenslijst: Intel 13600KF (Ik weet niet of de lijst zo plakt
)
Bij voorbaat dank!
Ik was van plan mijn oude GPU nog even te houden om wat betere prijzen af te wachten, misschien zelfs de RTX5000 generatie.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een beetje 1440p 144hz gamen, een beetje Blender, een beetje Davinci Resolve maar veel browsen vooral.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 75-800 voor de onderdelen die ik nu ga kopen. Kan best rekken tot 1000 als het veel betere performance geeft.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Yes:
Case: Dan C4-SFX V1
GPU: EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING
RAM: Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2E3200C16
Opslag: 2x Samsung M.2 SSD, 1x Samsung SATA SSD
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Intel voor native hardware decoding van H.265 10bit 4:2:2 in Davinci Resolve.
GPU zal later ook Nvidia worden voor de cuda cores voor renderen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb Asus een beetje uitgesloten door de recente problematiek, al verwaterd dat ook al wat. Mocht een Asus ergens echt in uitblinken, vind ik het ook goed.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hoop een stille maar toch koele machine te krijgen.
Ga je overklokken?
Eerder undervolten indien nodig
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop jullie mening te ontvangen of deze build OK is. Dusver leek dit me een hele goede bang for the buck. Maar misschien zijn er dingen die ik op het oog heb gezien qua aansluitingen of compatibility met de oudere GPU oid.
Als er onderdelen veranderen, hoop ik voornamelijk dat de build stil kan blijven, of de performance moet bijv. renderen zoveel sneller maken dat het wat geluid kan verantwoorden.
wenslijst: Intel 13600KF (Ik weet niet of de lijst zo plakt
Bij voorbaat dank!