Sleutel breekt af in Raamslot

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvana300
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 26-10-2024
Mijn vraag
Hoe krijg ik de sleutel eruit ?

In mijn slaapkamerraam zit een slot . Deze sleutel breekt ineens af bij open draaien :(
Nu probeer ik de sleutel eruit te krijgen met kruip olie en een naald maar dat lukt helaas niet .

Het raam zit ook op slot.

Wat kan ik nog meer doen? En stel ik krijg de sleutel eruit dan zit het raam alsnog op slot en ik kan geen reserve sleutel vinden . Krijg een slotenmaker dit nog wel open dan?

Alvast bedankt voor de tips
Groet Silvana

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:12
Ja hoor slotenmaker boort het gewoon open.
Gaat iets makkelijker zonder sleutel erin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aart93
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:14
Kan je er geen grip op krijgen met een klein punt tangetje? Ligt er een beetje aan waar de sleutel gebroken is denk ik, als dat net achter het handvat is, zullen ze hem nog wel na kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Vervelend probleem @Silvana300. Dit heeft echter niet zoveel met netwerken te maken. Dus ik verhuis je topic even naar Wonen.

Heb je verder wat foto(s) van de situatie?

Heb je nog meer ramen met sloten? Bij mijn in huis hebben alle ramen dezelfde sleutel.

[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 26-05-2023 08:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:38

skoozie

SCSI

Zit de sleutel in een positie dat je hem er uit kan trekken als hij niet afgebroken was? dan kan je hem er uit kunnen proberen te halen (lijm oid) en het geredde stuk gebruiken als mal voor een nieuwe sleutel.

Als je hem eerst nog een slag moet draaien kan dat lastiger worden.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:47
Foto?

Eerst raam van slot, dan pas sleutel eruit. Dat laatste is dan ook niet moeilijk meer omdat je het eenvoudig kunt demonteren als het van het slot af is.

Als er voldoende van de sleutel in zit dan hoef je alleen maar te duwen en draaien om het van het slot te krijgen. Dat kan met een tang, het andere stuk sleutel erop gelijmd, twee schroevendraaiers, een balpen die je verhit en dan erop duwt zodat deze zich vormt, etc.

[ Voor 27% gewijzigd door Rukapul op 26-05-2023 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Silvana300 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 08:35:
Mijn vraag
Hoe krijg ik de sleutel eruit ?

In mijn slaapkamerraam zit een slot . Deze sleutel breekt ineens af bij open draaien :(
Nu probeer ik de sleutel eruit te krijgen met kruip olie en een naald maar dat lukt helaas niet .

Het raam zit ook op slot.

Wat kan ik nog meer doen? En stel ik krijg de sleutel eruit dan zit het raam alsnog op slot en ik kan geen reserve sleutel vinden . Krijg een slotenmaker dit nog wel open dan?

Alvast bedankt voor de tips
Groet Silvana
gooi even een foto erop, dan kunnen we even wat meer zien.

omdat de sleutel wel nu inhet slot steekt, kun je hetslot draaien? dus van het slot af halen?

Probeer hiervoor even met een punttangetje in de sleutelopening grip te krijgen en dan te draaien.

Lukt dat niet, probeer dan even de afgebroken sleutel schoon te maken (kruipolie eraf) en met secondenlijm de sleuetel te verlijmen.
Als je slot soepel loopt zou het daarmee mischien lukken.

Loopt je slot stroef, probeer dan smeltlijm uit zo'n lijmpistool, da zou ook wel sterk genoeg moeten zijn.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvana300
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SWbwYY2hAWS68ORk8b5VHMLTLVw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kLPEETJ53oMEooBgMrXVMfsz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvana300
Hierbij de foto .
Geprobeerd met lijm sleutel vast te maken maar dat lukt niet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Het is niet te zien hoeveel van de sleutel in het slot zit. Als alle kartels in het slot zitten dan zou ik als eerste vervolgstap gewoon een schroevendraaier erop zetten en dan (pulserend) draaien.

Als een kartel mist (kun je voelen bij draaipoging) dan moet het laatste palletje wellicht iets ingedrukt worden terwijl je draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:19
Met een 'broken key extractor': https://www.google.com/search?q=sleutel+extractor

Op youtube staan wel filmpjes over hoe je dat kunt doen. Hier staan ook wel wat tips: https://www.deslotenmakerutrecht030.nl/afgebroken-sleutel/

[ Voor 23% gewijzigd door IceM op 26-05-2023 08:57 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@Silvana300

wat voor lijm?

ik zou nu eerst een fikse platte schroevendraaier proberen, gezien hoever de sleutel erin steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:18
Ik had dit ooit met mn schuur en heb gewoon het sloten/ sleutel winkeltje in de buurt gevraagd. Die had hem er voor... ik meen 3 tientjes in 5 minuten uitgeprutst. Daar zou ik niet zelf voor gaan lopen kloten met schroevendraaiers en mogelijk je slot vernachelen.

(Met als risico dat je vervolgens alsnog iemand moet laten komen om het oude slot er uit te halen en een nieuw slot moet kopen.)

Wel ff duidelijk zijn dat het niet je voordeur is / je geen haast hebt. Anders betaal je ws de hoofdprijs. :Y)

[ Voor 58% gewijzigd door Charly op 26-05-2023 09:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
Charly schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 08:56:
Daar zou ik niet zelf voor gaan lopen kloten met schroevendraaiers en mogelijk je slot vernachelen.

(Met als risico dat je vervolgens alsnog iemand moet laten komen om het oude slot er uit te halen en een nieuw moet kopen.)
Die raamkrukjes stellen niets voor en kun je goedkoop vervangen. Maar waarschijnlijk is dat niet nodig want meer dan een krasje zal het niet oplopen waarschijnlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Rukapul op 26-05-2023 09:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

https://lockpickshop.nl/p...-set-sleutel-verwijderaar

ik ga in elk geval even zo'n setje aanschaffen, voor die 2 tientjes heb ik die graag in de rommel-la.

offtopic:
en ja, ik heb een keer een discusslot laten vallen (van de schuur) en enorm lopen kloten om het restant eruit te peuteren |:( |:( |:(

Uitgerekend nadat het gelukt was wees de ijzerhandel (waar ik eennieuwe sleutel liet slijpen) op het gaatje aan de achterkant van het slot, had ik met een spijker oid zo de sleutel mee uit het slot kunnen drukken :+
Charly schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 08:56:
Ik had dit ooit met mn schuur en heb gewoon het sloten/ sleutel winkeltje in de buurt gevraagd. Die had hem er voor... ik meen 3 tientjes in 5 minuten uitgeprutst. Daar zou ik niet zelf voor gaan lopen kloten met schroevendraaiers en mogelijk je slot vernachelen.

(Met als risico dat je vervolgens alsnog iemand moet laten komen om het oude slot er uit te halen en er een nieuw slot in te zetten.)
overdrijven is ook een vak :) schroevendraaier erin en proberen te draaien omdat de baard nog in het slot steekt, we roepen hier niet dat je als een gorilla tekeer moet gaan.

[ Voor 28% gewijzigd door Fraggert op 26-05-2023 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:45
of met een plat ijzerzaagje het palletje onder de handel door zagen en verder niet meer naar het slot kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvana300
Ik eerst even een platte dunne schroevendraaier kopen, kijken of dat lukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Silvana300 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:14:
heb je geen buurman/buurvrouw?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raze88
  • Laatst online: 15:26
Silvana300 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:14:
Kun je niet het restant van de sleutel in het slot duwen en dan draaien? Lijkt mij dat dat zou moeten kunnen gezien de sleutel dan als geheel in het slot zit? Van daaruit zou je het raamboompje kunnen demonteren en het restant van de sleutel eruit (laten) halen of het boompje vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvana300
Het slot is opengesprongen door middel van schroevendraaier . Alleen schoot direct terug . Ik heb wel hendel kunnen losmaken . Weet iemand of ik deze kan vervangen ?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g67kAMZ1-e6JbEAkHmaRmoChhR0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3GuQ63izIDLJ7ijbWPNcjg5q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:52
Heb je zo'n lijmpistool? Is het mij wel eens mee gelukt:
YouTube: How to remove broken key #shorts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Silvana300 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:12:
Het slot is opengesprongen door middel van schroevendraaier . Alleen schoot direct terug . Ik heb wel hendel kunnen losmaken . Weet iemand of ik deze kan vervangen ?[Afbeelding]
Hey wat goed d:)b

kun je aan de achterkant zien of er een gaatje is waar je de sleutel door kunt terug drukken met een spijker of een paperclip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:12
Ik zou zelf gewoon het slotje vervangen.... Zo duur zijn deze hendels niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

99ruud99 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:30:
Ik zou zelf gewoon het slotje vervangen.... Zo duur zijn deze hendels niet.
ja dat is ook zo, gewoon even langs de ijzerhandel voor een slotje, heeft @Silvana300 meteen weer 2 sleutels

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Silvana300
Hét is gelukt ! Slot eruit geboord en nieuwe gemonteerd ! Dank voor alle tips ! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SWbwYY2hAWS68ORk8b5VHMLTLVw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kLPEETJ53oMEooBgMrXVMfsz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Silvana300
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cZT0drTU4bRhSeKVbxma7QD58Xc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6PaaGsAaePWzgVgczVNGFso3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvana300
Alles gelukt ! Dank voor alle tips
Pagina: 1