Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Goedkoop Home Assistant ervaren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ianbeeldens
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 25-10 02:24
Hoi allemaal,
Ik ben momenteel geïnteresseerd in het slimmer maken van mijn studentenkamer.

Zelf heb ik al een Nest Hub 2, en ben ik bezig met het uitzoeken van wat ledstrips, deur sensor en lampen/schakelaars maar zou hier graag wat meer functionaliteit aan toe willen toevoegen met wat automatiseringen door middel van home assistant.

Het zou dan ook alleen maar over mijn kamer gaan en niet een heel huis

Heeft iemand een idee wat voor budget hardware home assistant os kan runnen het liefst niet meer als €50 (misschien geen haalbaar budget maar om een indicatie te geven)

Alle reacties

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
HA draait op vanalles en nogwat. Als je een Raspberry Pi of andere SBC hebt liggen, een oude windows, linux of macos capable laptop of PC, een NAS... het draait zowat overal op, inclusief Android tablets... Hell, maak een VM op je pc/laptop mbv Hyper-V, VMWare, Virtualbox of Parallels en installeer 't daar in (of gebruik Sandboxie / Windows 11 native sandbox) en speel er daar mee. Afhankelijk van wat je hebt liggen kan 't dus al vanaf €0. Vervolgens heb je, afhankelijk van je wensen, wel mogelijk een zigbee stick nodig of whatever je nodig hebt om de apparaten die je hebt aan te sturen. Ook dat hangt dan (weer) af van wat je al hebt liggen.

[ Voor 68% gewijzigd door RobIII op 26-05-2023 00:27 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
@ianbeeldens het feit dat je hier aan het typen bent suggereert dat je vermoedelijk wel iets van een pc zult hebben, in dat geval zou je ook gewoon eens kunnen beginnen met een virtual machine, (virtualbox.org) dan kun je alles vrolijk testen etc vind je het na een een paar weken nog steeds leuk en heb je inmiddels ook een beetje door hoe het werkt dan kun je hier op V&A vaak zelfs gewoon 2e hands intel NUC's vinden waar je binnen 10 minuten home asistant op hebt draaien.

veel plezier

• ianbeeldens
RobIII schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 00:15:
HA draait op vanalles en nogwat. Als je een Raspberry Pi of andere SBC hebt liggen, een oude windows, linux of macos capable laptop of PC, een NAS... het draait zowat overal op, inclusief Android tablets... Hell, maak een VM op je pc/laptop mbv Hyper-V, VMWare, Virtualbox of Parallels en installeer 't daar in (of gebruik Sandboxie / Windows 11 native sandbox) en speel er daar mee. Afhankelijk van wat je hebt liggen kan 't dus al vanaf €0. Vervolgens heb je, afhankelijk van je wensen, wel mogelijk een zigbee stick nodig of whatever je nodig hebt om de apparaten die je hebt aan te sturen. Ook dat hangt dan (weer) af van wat je al hebt liggen.
Dankjewel voor de reactie ja ik ga eens kijken naar de Android versie aangezien ik mijn pc 24/7 aan hebben staan puur om dit te kunnen testen niet echt mijn bedoeling is.

• ianbeeldens
i-chat schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 01:38:
@ianbeeldens het feit dat je hier aan het typen bent suggereert dat je vermoedelijk wel iets van een pc zult hebben, in dat geval zou je ook gewoon eens kunnen beginnen met een virtual machine, (virtualbox.org) dan kun je alles vrolijk testen etc vind je het na een een paar weken nog steeds leuk en heb je inmiddels ook een beetje door hoe het werkt dan kun je hier op V&A vaak zelfs gewoon 2e hands intel NUC's vinden waar je binnen 10 minuten home asistant op hebt draaien.

veel plezier
Ja dat is zeker een optie maar misschien had ik erbij moeten zetten dat ik het liefst niet mijn desktop 24/7 will aan hebben.
Maar ik ga zeker even kijken bij een NUC.
Dankjewel

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
ik gebruik een oude laptop die HA mogelijk maakt.
Lag in de kast niks te doen,

misschien hebben vrienden of familie nog iets ouds liggen?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-11 08:14
Ik gebruik hier een Odroid C2 voor en dat kan ik zeker aanraden. Die is nu niet meer verkrijgbaar, maar wel de Odroid C4 en die kost rond de 50 dollar. Raspberry Pi's zijn helaas erg slecht verkrijgbaar.
Pagina: 1