Desktop en Laptop op dezelfde configuratie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigpapa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:57
Ik heb een desktop met daarop een usb toetsenbord en usb muis en nog eens 2 minitoren aangesloten op hdmi kabels.
Nu werkte mijn vrouw hierook op via de zaak.
Helaas is de zaak van mijn vrouw overgegaan op een laptop.
Ik dacht dat ik dan aan een dockingstation genoeg had.
Dus een dell dockingstation wd19tb (2e hands) aangeschaft, maar volgens mij heb ik daar niet genoeg aan.

Ik wil eigenlijk dat als mijn vrouw de usb-c van de dockingstation in de laptop doet dat ze dan gebruik kan maken van de 2 monitoren en het toetsenbord en de muis.
En als ik de desktop (pc) opstart (en de laptop weg is) dat ik dan niets hoeft te veranderen en ik ook gewoon van het toetsenbord en muis en de 2 monitoren gebruik van kan maken.

Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd, anders hoor ik graag van jullie. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-06 16:38
Zal niet werken, je zal nog een KVM switch voor het dockingstation moeten plaatsen met daarop toetsenbord, muis en monitoren aangesloten. Pc en dockingstation dan op hun beurt op de KVM switch. Wel elk hun eigen netwerkkabel. Wisselen tussen laptop en desktop doe je dan via de KVM switch.

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23:25
Zoals @skelleniels zegt, je hebt iets nodig om te schakelen. Dat kan met een usb-c kabel wisselen of met de knop van een kvm switch. Beide hebben voor en nadelen. Ik zou eens de startpost van het dockingstation topic doornemen. De mogelijkheden staan redelijk uitgeschreven, waaronder beide bovengenoemde.

Ik ken één apparaat dat een beetje een combi is van een dockingstation en een kvm switch:
uitvoering: i-tec USB-C/Thunderbolt KVM Docking station Dual Display + Power ...
Maar de bandbreedte van dit apparaat is beperkt vanwege de hostaansluiting van usb-c 10 gbps tot 4k @60Hz.

[ Voor 45% gewijzigd door ZatarraNL op 25-05-2023 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigpapa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:57
@skelleniels Welke kvm switch heb ik dan nodig. Heb jij eventueel een idee daarin.
En ik heb eerlijk gezegd daar niet zoveel verstand van. Als ik de KVM switch heb hoe sluit ik dat dockingstation dan aan op de KVM switch?
Aangezien ik best wel bang bent dat ik iets opblaas?

Alvast dank voor het meedenken.