Ik ben voor mijn moeder van 91 op zoek naar een televisie met losse, liefst draadloze speakers die ze dicht naast/achter zich kan neerzetten zodat ze het geluid van de televisie van dichtbij kan horen. Belangrijkste criteria: de speakers moeten met een stekker in het stopcontact kunnen en permanent aanstaan, zodat ze altijd werken. De speakers en het TV toestel moeten bij elkaar horen zodat er geen extra handelingen of bedieningen nodig zijn om de speakers in te schakelen of te koppelen. Dit is voor mijn moeder te ingewikkeld. Eenmalige configuratie en instelling kan ik voor haar doen. Als ze de TV aanzet moeten de speakers gelijk en zonder verdere handelingen werken. En het volume moet gewoon via de afstandsbediening van de TV te regelen zijn.
Oplossingen met een koptelefoon of audio streaming via een kastje naar haar gehoorapparaten zijn uitgeprobeerd maar geven niet het gewenste resultaat of zijn simpelweg te complex voor mijn moeder.
Wie kan ervaring of een oplossing delen?
Oplossingen met een koptelefoon of audio streaming via een kastje naar haar gehoorapparaten zijn uitgeprobeerd maar geven niet het gewenste resultaat of zijn simpelweg te complex voor mijn moeder.
Wie kan ervaring of een oplossing delen?