Ik heb in windows applicaties een heel eigenaardig keyboard gedrag.
Als ik een enkel special character typ [',",`,^] dan krijg ik onmiddelijk twee characters ['',"",``,^^] en de cursor komt na die twee characters te staan.
In sommige windows store apps zoals Whatsapp en het Start menu gaat het goed. (dead keys gedrag)
In 'losse' applicaties zoals Chrome, OnlyOffice, Notepad, Total Commander maar ook het "Run" venster achter Windowstoets+R geeft een enkele aanslag van ^ direct ^^.
Ik heb al andere toetsenborden gebruikt om de hardware uit te sluiten. Draadloos/PS2/USB.
Ik heb alle settings van powertoys nagelopen en powertoys uitgeschakeld.
Windows = versie 10.0.19045
Binnen de windows instellingen zijn alle taal en toetsenbord instellingen al een keer gewisseld.
'Let me use a different input method for each app window' staat uit.
Keyboard drivers uninstallen en reboot, helpt niet.
Op deze PC draaien geen programmeer assistenten die het [ ], { }, "" gedrag be""invloeden.
Ik wil geen sc``ene maken door hard te bl``eren. Maar dit is erg cr^^epe...
StackOverflow, SuperUser en zelfs ChatGPT blijven me een antwoord verschuldigd, dus dan probeer ik het maar op het ''allerbeste forum.
Als ik een enkel special character typ [',",`,^] dan krijg ik onmiddelijk twee characters ['',"",``,^^] en de cursor komt na die twee characters te staan.
In sommige windows store apps zoals Whatsapp en het Start menu gaat het goed. (dead keys gedrag)
In 'losse' applicaties zoals Chrome, OnlyOffice, Notepad, Total Commander maar ook het "Run" venster achter Windowstoets+R geeft een enkele aanslag van ^ direct ^^.
Ik heb al andere toetsenborden gebruikt om de hardware uit te sluiten. Draadloos/PS2/USB.
Ik heb alle settings van powertoys nagelopen en powertoys uitgeschakeld.
Windows = versie 10.0.19045
Binnen de windows instellingen zijn alle taal en toetsenbord instellingen al een keer gewisseld.
'Let me use a different input method for each app window' staat uit.
Keyboard drivers uninstallen en reboot, helpt niet.
Op deze PC draaien geen programmeer assistenten die het [ ], { }, "" gedrag be""invloeden.
Ik wil geen sc``ene maken door hard te bl``eren. Maar dit is erg cr^^epe...
StackOverflow, SuperUser en zelfs ChatGPT blijven me een antwoord verschuldigd, dus dan probeer ik het maar op het ''allerbeste forum.
[ Voor 2% gewijzigd door TeXiCiTy op 25-05-2023 19:21 . Reden: Reboot en drivers gecheckt ]
“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery