Toon posts:

Van Gtx 1650 ITX ddr6 naar een nieuwe Amd Radeon RX 7600?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Zwollenaar88
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11:16
Hoi allen,

Ik ben momenteel in het bezit van deze zelf gebouwde pc:

Amd Ryzen 5600X
32GB Kingston Fury 3600 ram.
Msi B550 Tomahawk moederbord.
Evga G6 650 gold voeding.
Msi Gtx 1650 ddr6 ITX ( Jaartje oud )

Ik speel nu Warzone op gemak 60/70 Fps met high settings behalve texture op medium.
Ik zou graag het beeld nog wat mooier krijger en hogere Fps als het even kan. ( Scherm is een Msi 1080p 165hz )
Nu is er sinds vandaag de Amd Radeon 7600xt te verkrijgen voor een voor mij prima prijs. ( 299,00 )
Dat zou betekenen dat ik van 4gb naar 8gb videogeheugen ga en een nieuwere soort videokaart.
Nu is mijn vraag :

Is dit een leuke stap voorwaarts voor dit budget of zijn er toch nog betere opties voor 250 t/m 350 euro?

Ik hoor graag van een ieder.
Groet Zwollenaar

Alle reacties

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
@Zwollenaar88
Linus heeft net een mooie review gemaakt:
YouTube: AMD, you NEED to hire me! - AMD Radeon RX 7600 Review

Ik zou voor de 6700XT gaan, in veel games scoort die beter (wel meer verbruik). Ook vanwege de 12GB vram, sommige 1080p games lopen al boven de 8GB VRam.

[Voor 12% gewijzigd door chrisborst op 25-05-2023 19:05]

• Zwollenaar88
@chrisborst

Ik heb zojuist deze video bekeken en je hebt absoluut een punt mbt de 8 gb vs 12 gb.
Zit ook al een tijdje te twijfelen over de Msi 3060 gaming 12gb maar doordat het toch al een oudere kaart is neig ik toch meer naar een nieuwere kaart en het bekende verhaal dat Amd nu meer bang voor buck geeft.
Toch is een 6700xt zoals jij adviseert toch minimaal alweer 100 euro duurder en dan is het toch de vraag is die 100 euro het wel waard aangezien het niet mega scheelt met de nieuwe 7600?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

De 6600 / 6600XT / 6650XT doen het qua prijs/prestatie ook nog prima, die zijn juist weer iets goedkoper dan de RX7600. De RX7600 en de RX6650XT hebben vergelijkbare prestaties.

Ik ben normaal best van de nieuwe kaarten, ook omdat ik energie-efficiëntie belangrijk vindt en daarin worden meestal wel stappen gemaakt (ook al zijn nieuwere kaarten vaak relatief duur). Maar de RX7600 brengt ook daarin wel érg weinig verbetering t.o.v. de RX66xx-varianten. Hij is ook niet slechter, eigenlijk gewoon precies even goed, en daarmee is 'ie de meerprijs niet echt waard. Ik zie bijvoorbeeld RX6650XT's voor 250 in de pricewatch staan. Slechts 50 euro voor een generatie nieuwer voelt niet verkeerd - maar objectief gezien, je krijgt voor die 50 euro barweinig meerwaarde.

Of je moet echt waarde hechten aan de beperkte nieuwe features - ik kan eigenlijk alleen AV1-encoding bedenken, dat moet je maar net nodig hebben.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:58
6650xt is gewoon de betere deal. En voor 383 heb je de xtx merc versie van de rx 6750 xt 12gb die ook top is van een goede verkoper via Amazon.

[Voor 67% gewijzigd door meljor op 25-05-2023 23:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zwollenaar88
Bedankt allen voor de reacties.

Het is en blijft voor mij een moeilijke keuze met al dat aanbod.
Gisteren weer een email van Megekko met de 3060Ti ddr6X van MSi in de aanbieding voor 389.
Dit weekend maar eens de knop doorhakken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:30
Over 1,5 maand komt ook nog de 4060 non ti. Dat zal ook geen snelheidsmonster zijn vergeleken met de 3060 maar het geeft wel een betere efficiëntie en dlss 3.0.

Die zal ook ergens tussen de 300 en 400 gaan landen.

[Voor 15% gewijzigd door FrankoNL op 26-05-2023 14:05]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tja 8GB videokaarten, ik zou er echt niet meer dan €250 voor willen betalen. Zelfs voor 1080p is het gewoon een beetje klaar. Als het niet flinke framedrops zijn, dan is het wel dynamische resolutieverlaging. Kijk dit stukje alleen maar:

Maar CoD is wel een interessant geval. Want als er een game serie is die nu al jaren zo ontiegelijk goed presteert met AMD videokaarten, dan is het CoD wel. En kijk eens wat de RX7600 doet met de nieuwste iteratie (dus niet Warzone). Dit lijkt overigens een stukje RDNA3 hardware te zijn dat in vrijwel geen enkele game nu werkt. Want dit is echt een enorm goed resultaat.

Maar als je ook nog wel eens iets anders dan alleen CoD speelt, tja ik zou nu eerder de meerprijs betalen voor een RX6700XT. Het gaat niet alleen om de extra VRAM, maar ook omdat deze videokaart ook meer caches heeft en een bredere geheugen bus. Dat zijn zaken die net zo belangrijk zijn als hoeveel VRAM je hebt. Want die data die daar opgeslagen word, moet de GPU natuurlijk wel kunnen ophalen uit VRAM. :P

En dan ga ik je ((uiteraard) meteen naar een Sapphire verwijzen. Want Sapphire heeft een zeer verdiende reputatie als het gaat om hoge kwaliteit AMD videokaarten. Had liever gezien dat deze nog een paar tientjes goedkoper was, maar dit is niet al te duur. En uiteraard doet deze het ook erg goed in CoD games. :)
uitvoering: Sapphire PULSE Radeon RX 6700 XT (11306-02-20G)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zwollenaar88
@DaniëlWW2

Allereerst bedankt voor je zeer uitgebreide reactie.
Nu is het inderdaad wel zo dat ik voornamelijk alleen Warzone speel als ik er tijd voor heb.
Met een gezin is tijd vinden vaak lastig.
Maar door jouw uitleg word het dan toch een Amd kaart.
Nu letterlijk kiezen voor de oudere die jij voorsteld of toch de nieuwe.
Heb ook een vraag uitstaan bij megekko of de Rx 7600 xt ook nog in een Msi variant komt.
Mijn Case en moederbord etc zijn ook van dat merk en het oog wil misschien ook wat.
Dit weekend had ik de knoop door. Ik zal hier posten wat het geworden is.

Groet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

@Zwollenaar88 Voor AMD zou ik echt bij de AMD exclusieve merken zoals zeker Sapphire blijven. Sapphire durf ik bijna blind te vertrouwen met hoe die elke keer weer een goed product afleveren. Powercolor is ook beter geworden, maar niet zo constant als Sapphire. XFX is wisselend en ASRock varieert tussen vaak wat middelmatig en soms best goed.

ASUS, Gigabyte en MSI daarentegen hebben de afgelopen generaties, te vaak erg matige tot ronduit slechte producten gemaakt rond Radeon GPU's. Het is tot het punt gekomen dat ik simpelweg niet meer een Radeon videokaart van die merken kan aanraden zonder zelf minstens een goede review te hebben gezien. Want er is geen vertrouwensbasis meer. En ik heb nog niks goeds gezien qua reviews. :/

Tweede is dat in Spanje er al een forse prijsverlaging lijkt te zijn voor een RX7600 model. Want dat dit product niet lekker ging verkopen voor €300, was meteen duidelijk. :)
https://videocardz.com/ne...just-one-day-after-launch

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meljor
Met een rx6600 nu al voor 199 (sneller en goedkoper dan een 2ehands oude GTX 1080!)
En een rx 6650 van 249 die gelijk presteert moet de 7600 wel naar 250.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zwollenaar88
@DaniëlWW2

Ik heb net een email terug van Megekko en de Msi RX7600 Ventus is net toegevoegd aan hun site voor 299 euro. Hij ziet er wel strak uit en zou wel heel goed passen bij mijn Msi Vamperic 100R case en Tomahawk moederbord kwa looks dan. Ik geloof jouw verhaal over Sapphire wel maar vind de kaarten kwa uiteraard niet zo mooi. ( Ik weet dit is een slecht argument omdat ik ook beter beeld en meer fps wil )
Met 36 maanden garantie zou het toch wel een deugdelijk product zijn?
Twijfels twijfels en nog eens twijfels hier nu haha. ( Op het feit dat ik toch voor een nieuwere RX7600 ga na )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meljor
50 meer betalen voor dezelfde prestaties als de 6650xt is gewoon niet slim.

Verder kijk ik zelf weinig naar hoe hardware er uit ziet en moet het vooral functioneel zijn.

De mooiste kant van een kaart wijst altijd naar beneden..... Je ziet er weinig van.

[Voor 4% gewijzigd door meljor op 26-05-2023 23:48]

• TheRie
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 27-05 21:42
Als je het budget ietsjes verder kunt oprekken, kun je gaan vooor een 6700 XT met 12 GB. Of een vanilla 6700 met 10 GB.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee