Toon posts:

Problemen met retour videokaart aan Franse webwinkel

Pagina: 1
Acties:

• DutchNL87
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 26-05 12:49
Hallo allemaal,

Ik heb recent een videokaart besteld bij *knip* Webwinkel.fr. Deze kwam met een beschadiging, dus heb ik contact opgenomen met webwinkel.fr en heb ik een retourlabel toegestuurd gekregen. Videokaart heb ik in dezelfde verzenddoos incl nieuwe label bij een DHL punt ingeleverd. Het verzendproces kan ik volgen alleen na het sorteren niet meer. DHL geeft aan dat dit normaal is, omdat deze paketten allemaal als bulk in1x verzonden worden naar webwinkel. Nu ben ik inmiddels 8 dagen verder en heb ik al meerdere malen contact gehad met webwinkel.fr en DHL. DHL zegt dat het pakket is verstuurd naar webwinkelen dat hij daar moet liggen, alleen daar gaan ze vanuit omdat ze het zelf ook niet meer kunnen volgen doordat het als bulk is verzonden. DHL geeft aan dat webwinkel.fr een zaak moet starten bij DHL, want ik kan en mag dat niet doen. webwinkel.fr zegt nog steeds niks ontvangen te hebben en wil dit niet doen. webwinkel.fr verwijst me naar DHL dat die dit op moeten lossen. Ook ben ik bij het verzenpunt geweest waar ik heb hem ingeleverd en die snapper er ook niks van. Ik zit nu dus met mijn handen in het haar. Gaat hier om een videokaart van 600 euro. :'( 2 grote bedrijven schuiven alles af en ik ben als consument die zich aan alle regels heeft gehouden de sjaak. Ik heb met creditcard betaald, dus in een uiterste geval kan ik het misschien laten storneren door de bank, maar dit voorkom ik liever. Zijn er mensen met een gelijke ervaring of mensen die tips voor me hebben?

Alvast bedankt,

Rob

[Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 25-05-2023 17:26. Reden: Naam winkel weggehaald conform beleid]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Ik heb de naam van de winkel uit TS en de titel verwijderd.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
DutchNL87 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 17:17:
Ik heb recent een videokaart besteld bij [mbr]*knip* Webwinkel[/].fr. Deze kwam met een beschadiging, dus heb ik contact opgenomen met [mbr]webwinkel[/].fr en heb ik een retourlabel toegestuurd gekregen. Videokaart heb ik in dezelfde verzenddoos incl nieuwe label bij een DHL punt ingeleverd. Het verzendproces kan ik volgen alleen na het sorteren niet meer.
1. Ben je een consument?
2. Staat er in de algemene voorwaarden welk recht van toepassing is?
3. Woon je zelf wel in de EU maar niet in Frankrijk? (Gezien je username lijkt het van wel)

Los van het antwoord op vraag 2 volgt uit art. 6 lid 2 van de Rome I verordening dat een consument altijd een beroep kan doen op dwingend recht in de EU lidstaat waar de consument voornamelijk woonachtig is bij een internationale overeenkomst in de EU.

Dus ook op art. 6:230r gezien art. 6:230i BW (zie onderstaande reactie van eerder vandaag):

Real in "PostNL raakt retour kwijt, webwinkel weigert terugbetaling"

De verkoper moet je dus terugbetalen ongeacht ontvangst, als verzending is aangetoond.

Indien je een consument bent kun je contact opnemen met ECC in het land waar je voornamelijk woonachtig bent:

https://commission.europa...entres-network-ecc-net_nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Als het het gaat om 'de' hele grote webwinkel met vestigingen in NL, DL, FR en meer, dan is er mogelijk niets aan de hand. Bij NL/DE gaat eerst het pakket via DHL bulk retour en zie je geen bevestiging van ontvangst. Voordat de verwerking bij die webwinkel is doorgevoerd gaan er vaak wel 2 tot 3 weken voorbij.

Het is ook mogelijk om eerder een vervangend product te ontvangen en soms zelfs eerdere terugbetaling, maar daar staat dan wel een disclaimer bij dat als het artikel niet retour komt het ten laste komt van de credit card.

Claimen via de creditcardmaatschappij kan wel, maar pas na een redelijke termijn en bewijs dat er voldoende contact is geweest. Het kan dan wel zijn dat de winkel 'vervelend' doet, dus beter eerst proberen om het regulier af te handelen.
Maar 8 dagen vertraging hoeft nog niets te zeggen.

Disclaimer: Mocht het niet gaan om de bekende grote webwinkel, dan geldt bovenstaande niet.

• DutchNL87
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 26-05 12:49
Bedankt voor de reacties. Ik ga het dan nog maar even afwachten als het zolang kan duren. Heb het wel is eerder gehad maar dat ging naar mijn weten toch een stuk sneller. In een allerlaatste redding is dan het geld terug claimen via creditcard een optie?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee