Toon posts:

iPad opladen met nieuwe usb-c

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Arie1
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-05 17:23
Mijn vraag
Ik heb een iPad 2017 met originele usb-a oplader en kabel usb-a naar lighting.
Nieuw heb ik een ipad 2022 (10e gen) met originele usb-c oplader en kabel usb-c naar usb-c.

Ik probeer de ipad 2022 (usb-c) ook te laden met de oude lighting oplader. Daarvoor heb ik een adpter Lighting naar USB-c gekocht. Zou volgens de winkel moeten werken, maar de groene laadindicatie op de ipad 2022 gaat even aan en dooft weer snel.
Wat gaat er fout? Of is dit ene beruchte Apple "beveiliging".

Een alternatief zou een kabel usb-a naar usb-c zijn, maar die kan ik niet vinden.
(Ja, ik begrijp dat je met usb-c sneller oplaadt, maar ik wil dit als reserve.)

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Ipad 2022 gen 10 met usb-a en usb-c laders.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Arie1 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:56:
Daarvoor heb ik een adpter Lighting naar USB-c gekocht.
Wat bedoel je met adapter? Een extra stekker tussen de lightning aansluiting van de ene kabel die overgaat naar usb-c? Dus een lighting-female naar male usb-c?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik snap het probleem niet helemaal. Je lijkt een gecompliceerde oplossing toe te passen met lightning naar USB-C adapter

Koop een USB-C naar lightning kabel zodat je de USB-C lader met beide kunt gebruiken.
Koop een USB-A naar USB-C kabel zodat je de USB-A lader met beide kunt gebruiken.

Koop allebei en je hebt meer mogelijkheden.

[Voor 23% gewijzigd door Hann1BaL op 25-05-2023 17:18]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Arie1 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:56:
Mijn vraag
Ik heb een iPad 2017 met originele usb-a oplader en kabel usb-a naar lighting.
Nieuw heb ik een ipad 2022 (10e gen) met originele usb-c oplader en kabel usb-c naar usb-c.

Ik probeer de ipad 2022 (usb-c) ook te laden met de oude lighting oplader. Daarvoor heb ik een adpter Lighting naar USB-c gekocht. Zou volgens de winkel moeten werken, maar de groene laadindicatie op de ipad 2022 gaat even aan en dooft weer snel.
Wat gaat er fout? Of is dit ene beruchte Apple "beveiliging".

Een alternatief zou een kabel usb-a naar usb-c zijn, maar die kan ik niet vinden.
(Ja, ik begrijp dat je met usb-c sneller oplaadt, maar ik wil dit als reserve.)

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Ipad 2022 gen 10 met usb-a en usb-c laders.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Kabel vanaf lader usb-c naar lightning is voldoende

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:12
Je moet wel genoeg stroom uit de lader krijgen. Dus het blokje in het stopcontact moet voldoende leveren.

Daarnaast moet het conversie stukje ook genoeg stroom doorgeven. Waar de Lightning connector veel trager is dan usb-c .

Ik zou zelf gewoon de usb kabel geheel vervangen als het adapter blokje voldoende stroom kan leveren in plaats van de Lightning naar usb-c conversie.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Laadkabel is gewoon meegeleverd van iPad 2022, zo ook de 20w lader.
Je kunt hiermee de 2017 ook opladen met kabel uit mijn eerdere bericht

[Voor 35% gewijzigd door Hackus op 25-05-2023 17:57]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arie1
ouweklimgeit schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 17:12:
[...]

Wat bedoel je met adapter? Een extra stekker tussen de lightning aansluiting van de ene kabel die overgaat naar usb-c? Dus een lighting-female naar male usb-c?
Ja, een lighting-female naar male usb-c.
Dan kan ik de ipad 2017 lader ook gebruiken om de ipad 2022 op te laden.

Een kabel Usb-a naar usb-c kan ook, maar ik niet echt te koop.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arie1
Hann1BaL schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 17:15:
Koop een USB-C naar lightning kabel zodat je de USB-C lader met beide kunt gebruiken.
Koop een USB-A naar USB-C kabel zodat je de USB-A lader met beide kunt gebruiken.
Klopt helemaal, maar ik kan die kabels niet vinden bij de webshops!

Als alternatief heb ik een adapter (verloopstukje) Lighting naar USB-c gekocht, maar dat accepteert de iPad 2022 niet. Het groene laad lampje brandt even en gaat dan weer uit. Volgens de leverancier van Apple spullen zou het moeten werken. Ik vermoed dat dit een van die beruchte Apple beveiligingen is, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:34
Je schrijft het niet helemaal duidelijk, maar volgens mij zeg je dat je geen USB-A naar USB-C laadkabel kan vinden... ik weet niet waar je zoekt maar als ik het schuingedrukte stuk in Google gooi is resultaat 1 deze bij Bol:
https://www.bol.com/nl/nl...15F1w.3_21.23.ProductPage
Je kan ook eens bij Conrad.nl kijken, ik vermoed dat je door de kabels de stekkers niet meer ziet.
Een 'verloopstukje' is nooit heel handig omdat dit wellicht maar een paar aders doorverbindt en niet de volledige laadstroom kan overbrengen (vermoed ik gezien je ervaring). Neem altijd een kabel met de juiste stekkers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
USB-A naar USB-C is super gangbaar. Dat heeft elke zaak/webshop die kabeltjes verkoopt.

Als antwoord op de verloopstekker, waarschijnlijk controleert de iPad de aangesloten voedingsbron (PD mogelijk) en gaat het daar fout. Oftewel weg met dat verloopje en gewoon een kabel kopen

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Arie1 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 17:02:
[...]

Ja, een lighting-female naar male usb-c.
Dan kan ik de ipad 2017 lader ook gebruiken om de ipad 2022 op te laden.

Een kabel Usb-a naar usb-c kan ook, maar ik niet echt te koop.
https://www.gsmpunt.nl/ka...sb-c-kabel-15-meter-zwart

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee