Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-09 15:57
Weet iemand of er een mogelijkheid is om op een Android auto scherm zowel Google Maps als Flitsmeister tegeljikertijd te gebruiken/tonen?

Nu ziet android auto maps en FM volgens mij aan als navi apps en wordt er dus slechts 1 van de 2 getoond. Als je maps dan activeert is FM niet meer actief en krijg je ook geen meldingen meer.

Het liefst zou ik 3 app schermpjes hebben, namelijk: groot maps, Klein muziek (spotify, tuneIn, etc.) en nog eens klein Flitsmeister. Zie hieronder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_v-B47cYCsMuvSQ9YdlLhL6A-tw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fdbRVeQhECAJSAyho6Q8xOHo.jpg?f=user_large

Mijn huidige situatie is onderstaande (groot maps of FM en klein muziek):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wx5oo9HK-VVWKvxSo7AyhQ9Vewk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3KvmFjhX5v4AOqYRfyo42XTr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52

D4NG3R

kiwi

:)

offtopic:
Mag ik vragen welke unit je daar eigenlijk hebt?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:55
Ik denk niet dat mogelijk is om maps en FM tegelijk in beeld te krijgen.

Als alternatief zou je gebruik kunnen maken van Waze.
Die werkt ook samen met Android Auto en combineert navigatie met de meldingen van FM.

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:33

Dennis1812

Amateur prutser

Tegelijk in beeld lukt mij niet.
Maar ik start eerst FM op en dan daarna maps.

Dan roept Flitsmeister wel als er iets aan de hand is. Alle meldingen komen gewoon over audio vd auto binnen terwijl ik maps in beeld zie.
Dan is het zien van FM overbodig voor mij.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-09 15:57
D4NG3R schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:50:
offtopic:
Mag ik vragen welke unit je daar eigenlijk hebt?
Jazeker, een goedkope unit van ali :) 57 Euro incl verzenden, bevalt tot nu toe uitstekend. Had er niets van verwacht eigenlijk.
Jaapio_B schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:57:
Ik denk niet dat mogelijk is om maps en FM tegelijk in beeld te krijgen.

Als alternatief zou je gebruik kunnen maken van Waze.
Die werkt ook samen met Android Auto en combineert navigatie met de meldingen van FM.
Ik heb Waze een paar dagen gebruikt, maar vind die toch niet zo fijn werken als maps. Voor simpel navigeren prima, maar als je wat extra's wil vind ik het minder fijn werken.
Dennis1812 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 00:32:
Tegelijk in beeld lukt mij niet.
Maar ik start eerst FM op en dan daarna maps.

Dan roept Flitsmeister wel als er iets aan de hand is. Alle meldingen komen gewoon over audio vd auto binnen terwijl ik maps in beeld zie.
Dan is het zien van FM overbodig voor mij.
Ah dat deed ie bij mij niet, maar wellicht in verkeerde volgorde gestart. Als dit werkt is dat voor mij ook prima, wellicht dat FM ooit nog met een mooiere oplossing komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:33

Dennis1812

Amateur prutser

Spurlie schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:56:
[...]

Jazeker, een goedkope unit van ali :) 57 Euro incl verzenden, bevalt tot nu toe uitstekend. Had er niets van verwacht eigenlijk.

[...]

Ik heb Waze een paar dagen gebruikt, maar vind die toch niet zo fijn werken als maps. Voor simpel navigeren prima, maar als je wat extra's wil vind ik het minder fijn werken.

[...]

Ah dat deed ie bij mij niet, maar wellicht in verkeerde volgorde gestart. Als dit werkt is dat voor mij ook prima, wellicht dat FM ooit nog met een mooiere oplossing komt.
Bij de combi bekabeld aansluiten van een Fold 3 met een Renault Megane (2019) gaat het prima.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• its.rAlphie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2024

its.rAlphie

still present.

Ik zoek eens in de zoveel tijd op internet naar nieuwe ontwikkelingen op dit punt en helaas blijkt er maar weinig aandacht voor te zijn. Ook verbaas ik me dat er maar enkelen deze vraag stellen. Ik deel de vraag met de topic-starter.

Bij Apple Carplay lijkt de combinatie van Google Maps met Flitsmeister ernaast in beeld wel al een tijdje mogelijk. Daarnaast kan Flitsmeister wel als overlay getoond worden bij Google Maps op je Android-telefoon, dus zo gek is de gewenste functionaliteit niet. Met enkel audio mis ik wat visueel inzicht in de flitslocaties onderweg.

Een tijd terug is Android Auto vernieuwd met de verschillende apps op één scherm en ik dacht dat het nu wel een keer mogelijk zou worden. Is het niet zo dat Flitsmeister zichzelf niet moet zien als een navigatie-app maar als een app die (zoals Spotify) naast een navigatie-app kan worden getoond? Zou het dan wel kunnen?

'No matter where you go, there you are' --- Details over mijn compu's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomkweker
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-07 13:27
Wanneer je FM op auto start zet bijvoorbeeld bij bluetooth connect en je zet de overlay aan en je navigeert op maps krijg je de snelheidsmeter en alle meldingen van FM. Enige nadeel is dat de FM trajectcontrole balk helaas niet hetzelfde is, deze vind ik beter in FM, maar ik vind navigeren in FM nog steeds geen optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomkweker
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-07 13:27
Heb je misschien een link naar ali van de unit die je gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-09 13:26
Spurlie schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:56:
Bij mij werkt ie ook met eerst FM en daarna Maps. Dan krijg je de meldingen er gewoon doorheen. Ook als ondertussen nog Spotify ofzo draait. Dikke prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-09 13:26
its.rAlphie schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:57:
Een tijd terug is Android Auto vernieuwd met de verschillende apps op één scherm en ik dacht dat het nu wel een keer mogelijk zou worden. Is het niet zo dat Flitsmeister zichzelf niet moet zien als een navigatie-app maar als een app die (zoals Spotify) naast een navigatie-app kan worden getoond? Zou het dan wel kunnen?
Daar heb je een goed punt. Ik zou het liefst gewoon een lijstje met flitsers op de route in beeld hebben. Nu krijg ik altijd de navi-variant in beeld en die hoef ik niet maar ik kan het ook niet anders instellen. Los van dat die in breedbeeld staat met evt Spotify eroverheen. Dus hij past de beeldratio dan niet aan. Maar dat kan ook komen doordat ik nog een oude versie van FM draai.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivo NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 12:57
Mijn Flitsmeister start automatisch op bij Bluetooth verbinding en dan hoef ik niks te openen via Android auto, meldingen komen gewoon binnen via audio systeem. Maps kan ik dan gewoon gebruiken.

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-09 10:07
Wat is de actuele situatie?

Ik zou graag FM op achtergrond willen. Navigeren met maps en muziek via spotify.
Net als op me telefoon, af en toe ook naar FM schakelen en de lijst met flitsers zien.
Laatste keer dat ik android auto zag kon je in FM geeneens een lijst met flitsers zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 16:39
Niet mogelijk, Flitsmeister is voor Android Auto een Navigatieapp en je kan niet 2 navigatieapps tegelijkertijd draaien. Anders was het in zijn geheel voor FM niet mogelijk om een Android Auto applicatie te maken.

Uiteraard kan je hem wel op de achtergrond delen, maar niet zoals TS wenst in het scherm

[ Voor 17% gewijzigd door Fiorano op 18-04-2024 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-10 16:45
In Fords kan dat wel.. die hebben daar iets op gevonden.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Jamievanm schreef op donderdag 18 april 2024 @ 02:11:
Ik zou graag FM op achtergrond willen. Navigeren met maps en muziek via spotify.
Dat kan prima. Hier heb ik altijd Google Maps open staan, luister muziek via Spotify en heb Flitsmeister op de achtergrond open staan.
Net als op me telefoon, af en toe ook naar FM schakelen en de lijst met flitsers zien.
Laatste keer dat ik android auto zag kon je in FM geeneens een lijst met flitsers zien.
Schakelen naar FM kan wel, maar je ziet dan gewoon de huidige kaart met de situatie op je route. Je kan op die manier wel meldingen maken, of je gemiddelde snelheid zien bij traject controle, maar een lijst met flitsers kan je niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-09 10:07
Duidelijke taal.
Dankjewel.

Ik wil zon los android schermpje halen of mijn 1 din radio vervangen voor 1 din android.
Maar als ik daarnaast nog me telefoon moet gebruiken om flitsmeister volledig te bekijken dan heeft het weinig zijn.
Mijn telefoon is immers praktisch ook 1 Din 7 inch scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelcootjuh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:03
Ik heb FM altijd in de achtergrond opstaan, en navigeren doe ik via Maps. De FM waarschuwingen komen over de boxen van de auto, en hij piept wanneer ik te hard blijf rijden bij een fliters/traject controle. Nog niet veel behoefte gehad om een lijst met flitsers op te zetten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:08
Jamievanm schreef op donderdag 18 april 2024 @ 23:00:
Duidelijke taal.
Dankjewel.

Ik wil zon los android schermpje halen of mijn 1 din radio vervangen voor 1 din android.
Maar als ik daarnaast nog me telefoon moet gebruiken om flitsmeister volledig te bekijken dan heeft het weinig zijn.
Mijn telefoon is immers praktisch ook 1 Din 7 inch scherm.
Je kan niet maps en FM tegelijk bekijken, wat wel kan is maps gebruiken als kaart applicatie op het scherm en dan FM meldingen op de achtergrond via de speakers van de auto. Dat doe ik ook bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Jamievanm schreef op donderdag 18 april 2024 @ 23:00:
Maar heb je dan een scherm met Android Auto, Android Automotive of Android? Want alle drie de opties hebben verschillende implementaties.
  • Android auto: Gebruikt je telefoon als miror scherm en werkt zoals beschreven in dit topic.
  • Android Automotive: Speciale losse Android versie voor auto's, draait speciale apps gemaakt voor Android Auto.
  • Android: Werkt hetzelfde als op je telefoon.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 19-04-2024 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don-Martino
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 01-08-2024
LordSinclair schreef op donderdag 18 april 2024 @ 09:54:
In Fords kan dat wel.. die hebben daar iets op gevonden.
Enig idee hoe? Heb een Ford Transit Custom met Sync 3 systeem. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-10 16:45
Don-Martino schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:09:
[...]

Enig idee hoe? Heb een Ford Transit Custom met Sync 3 systeem. Thanks!
Nee geen idee. Bij een maat in de auto gezien.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markduffy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-10 15:39
We zijn inmiddels een jaar verder.
Nogsteeds niemand de mogelijkheid gevonden om de lijst van flitsmeister naast een andere navigatieapp te zetten?

+/- 6kW zonnepanelen, 1x Hybrid 10kw Auto, Shelly Pro 3EM, 2x Zendure SolarFlow 2400AC met ieder 3x AB3000X (17,3kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadrad
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 09:59
Ik heb op het scherm van de auto Google fullscreen en mijn telefoon ernaast op het dashboard waar dan FM op wordt getoond... ik zou ook liever het op 1 scherm naast elkaar hebben maar helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• protected22
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22-09 21:28
Volgens mij kan het nog steeds niet. Maar ik vermoed misschien wel via rooted/tweaking methodes. Ik merk zelf bijvoorbeeld dat flitsmeister zichzelf uitschakeld als ik maps aan heb staan op mijn scherm. Wat soms erg onhandig is als ik even snel switch en Flitsmeister opeens de gehele route kwijt is.
Pagina: 1