Best buy guide suggestie/verzoek: machine learning systeem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JamesLowland
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20-12-2023
Het zal iedereen hier ongetwijfeld opgevallen zijn dat er de laatste tijd hier en daar wat vooruitgang op het gebied van a.i. heeft plaatsgevonden. Zelf ben ik software engineer, en hoewel ik momenteel nog niet in paniek ben over mijn baan, begint het wel duidelijk te worden dat ergens gedurende de komende 10 jaar de vraag naar traditionele software langzaamaan plaats zal gaan maken voor software met a.i. integratie.

Om de curve een beetje voor te zijn wil ik alvast mijn machine learning skillset gaan bijwerken, maar daar is wel geschikte hardware voor nodig. Er zijn ook wel cloud-oplossingen, maar die prijzen kunnen met intensief gebruik uiteindelijk duurder uitvallen (plus ik ben het soort persoon die tweakers.net bezoekt, dus: wil hebben). Als er onder alle Tweakers nog meer mensen zijn die hier interesse in zouden hebben, lijkt me een best buy guide voor een machine learning systeem ontzettend interessant.

De vereisten zijn namelijk flink anders dan waar jullie in je normale BBG's op letten. Bijvoorbeeld AMD en NVIDIA cpu's kunnen niet zomaar meer op snelheid vergeleken worden, omdat voor veel M.L. taken of frameworks zoals TensorFlow of PyTorch CUDA cores een absolute must zijn (AMD heeft wel wat B2B oplossingen, maar die prijzen beginnen met 10.000+ dollar). Of het feit dat de aantal cores van een CPU vs de algemene prestaties ineens een stuk meer meeweegt. Kortom: een betere game/workstation pc is niet per definitie ook een betere machine learning pc.

Als hier nog meer animo voor is, zou ik een BBG heel interessant vinden. Alvast bedankt!