clickbait titel betreffende 'dreigen' door OpenAI-ceo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:29
URL: nieuws: OpenAI-ceo dreigt te stoppen met ChatGPT in EU om nieuwe wetgeving

Auteur: @Hayte

De CEO geeft aan dat ze hun best gaan doen om met hun dienst aan de wetgeving te voldoen in de EU, en anders zullen stoppen met het leveren van hun dienst. De titel wekt de impressie dat de CEO dreigt maar er is niets bedreigends aan om te zeggen dat je netjes de wetgeving gaat volgen. Volgens mij kan je zo'n houding alleen maar toejuichen? Nu impliceert de auteur dat het slecht/onaangenaam is om aan wetgeving te voldoen als je kijkt naar wat dreigen betekend voor de Van Dale.

De titel heeft erg veel weg van clickbait zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:32

Hayte

Nieuwsredacteur
svenk91 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:03:
URL: nieuws: OpenAI-ceo dreigt te stoppen met ChatGPT in EU om nieuwe wetgeving

Auteur: @Hayte

De CEO geeft aan dat ze hun best gaan doen om met hun dienst aan de wetgeving te voldoen in de EU, en anders zullen stoppen met het leveren van hun dienst. De titel wekt de impressie dat de CEO dreigt maar er is niets bedreigends aan om te zeggen dat je netjes de wetgeving gaat volgen. Volgens mij kan je zo'n houding alleen maar toejuichen? Nu impliceert de auteur dat het slecht/onaangenaam is om aan wetgeving te voldoen als je kijkt naar wat dreigen betekend voor de Van Dale.

De titel heeft erg veel weg van clickbait zo.
Hij zegt niet dat hij de wetgeving gaat volgen, dat is een beetje het punt. Wat hij in feite zegt, is dat als de wetgeving te streng wordt, hij niet met zijn dienst aan die wetgeving zal kunnen/gaan/willen voldoen. Het is net als Meta die dreigt in de EU met Facebook en Instagram te stoppen als datatransfers tussen de VS en de EU niet meer op bepaalde manieren mogen. Zulk soort diensten zijn prima te regelen zonder zulke wetgeving, maar dan worden de bedrijven beperkt in wat ze kunnen. Zeker nu de wetgeving in de maak is, hoopt Altman met zulke uitspraken dat wetgevers zeggen 'oh ja wacht dat risico willen we niet lopen, we maken het maar minder streng'. Als je kijkt naar wat er wordt voorgesteld over auteursrechten en verantwoordelijkheid, dan kan ik me prima voorstellen dat OpenAI hier aan kan voldoen, maar dit niet wil. Dus ja, ik vind dreigement hier een prima woord.