Toon posts:

0% tarief zonnepanelen, zakelijke aanschaf?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• jhveldhuis
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-06 15:38
Op mijn schuur thuis heb ik recent zonnepanelen laten leggen. Ik heb een bedrijfsauto en deze gebruikt ongeveer 60-80% van de geschatte opbrengst. In overleg met mijn accountant heb ik daarom deze panelen zakelijk aangeschaft.

Volgens:

https://www.belastingdien...w/btw-tarief-zonnepanelen

https://www.belastingdien...0btw%20kunt%20terugvragen.

Kom je in aanmerking voor het 0% BTW tarief als deze op of bij je woning worden gelegd. Ik kan niets vinden over een voorwaarde van particuliere aanschaf. Mijn zonnepanelen leverancier wil echter 21% btw in rekening brengen als er een zakelijke factuur gemaakt wordt.

Iemand een idee waar dit duidelijk staat uitgelegd?

[Voor 15% gewijzigd door jhveldhuis op 25-05-2023 11:41]

Alle reacties

• 1990Maikel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 07-06 16:49
Geen antwoord op je vraag, maar zakelijk krijg je dan toch die 21% btw terug? Behalve dat je dit dus wel even voor moet schieten is er geen verschil toch?

• jhveldhuis
Zie wijziging. Bovendien ben ik zakelijk BTW vrijgesteld door de werkzaamheden die ik doe.

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-06 20:48
Dit is de informatie vanuit de installateurskant van de Belastingdienst

Hoe staat je adres in het BAG register?

Misschien kun je hiermee de installateur overtuigen om 0% in rekening te brengen.

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GhandiHarder
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:36
Wat is je bedrijfsvorm? Eenmanszaak/ZZP?

Anders laat je het bedrijf toch gewoon een 'particuliere' factuur maken, met 0% BTW. Vervolgens boek jij 'm 'zakelijk' in? Lijkt mij geen probleem?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jhveldhuis
Klopt, laatste heb ik gedaan.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee