Toon posts:

pc start wel op maar meestal geen display

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• intermezzo_
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12:53
Mijn vraag
na ik mijn cpu heb vervangen heb en meestal geen display meer. De pc boot wel en ik kan ook gewoon inloggen enz maar geeft geen display output. het rare is dat hij af en toe wel ineens display geeft en dan werkt de pc gewoon goed. Ik weet dat hij zonder display wel werkt aangezien ik wel kan inloggen en alles bv. streamdeck kan bedienen

Relevante software en hardware die ik gebruik
Cpu: Ryzen 7 5800x3D
Gpu: asrock radeon 5700xt of kfa2 Rtx 3090 (bij beiden zelfde probleem en in ander systeem werkt het wel) heb 2 losse pcie kabels
Mobo: X570 Steel legend
Ram: 32GB ddr4 TridendZ Neo
Psu: NZXT C1000W
3 Monitor setup

Wat ik al heb geprobeerd:
alles wat niet nodig is om op te starten gedisconect
maar op 1 monitor proberen op te starten
ram opnieuw geinstaleerd
met 1 ram stick geprobeerd ipv 2
bios geupdate
gpu opnieuw geinstaleerd
cmos reset
DP en HDMI kabels vervangen
alle kabels op mobo opnieuw geconnect
beude GPU's geprobeerd (ook de gpu's in ander systeem dan doen ze het goed)

[Voor 26% gewijzigd door intermezzo_ op 26-05-2023 18:32. Reden: update]

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:11

nelizmastr

Goed wies kapot

En wat heb je al geprobeerd om dit op te lossen?

BIOS up-to-date?
Videokaarten met losse PCIe kabels (dus zonder "pigtails") aangesloten?
Etc. etc.

I reject your reality and substitute my own

• intermezzo_
zie update voor wat ik al heb geprobeerd.
zelf ben ik bang dat ik misschien een nieuw MOBO moet kopen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:30
Is het een set van 4 sticks geheugen (en welke snelheid)? En bij het opnieuw installeren van de RAM eens getest met 1 stick?
Zou hem eens van de stroom halen, CMOS resetten, 1 stick RAM en dan proberen.

[Voor 5% gewijzigd door Dagion op 25-05-2023 20:16]

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:36
Ik zou denken dat als ie het zonder beeld wel gewoon verder helemaal doet dat het niet aan het moederbord of geheugen ofzo zou liggen.
Ik zou eerder denken aan videokaart, maar je hebt het met 2 verschillende kaarten zeg je, of beeldscherm (of de kabel naar je scherm).

Ik heb ook wel eens een pc en scherm combinatie gehad dat altijd eerst de pc aan moest en dan pas het scherm, anders zwart beeld. En andersom ook, een combinatie van een pc en scherm waarbij altijd eerst het scherm aan moest en dan pas pc, anders zwart scherm.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• intermezzo_
@Dagion het zijn 2 sticks, nu ook geprobeerd met 1 stick zelfde effect. cmos resetten werkt ook niet
@DannyXP1600 de je idee met monitoren werkt ook niet
kan het zijn dat de ram en cpu niet compatable zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• intermezzo_
de GPU word wel warm dus hij werkt ook wel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dagion
Aangesloten met DisplayPort of HDMI? Je zou eens een andere ingang/uitgang en/of kabel(s) kunnen proberen? Zeker aangezien het met twee videokaarten is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• intermezzo_
Heb nu andere kabels gebruikt geen effect, mijn beeldscherm geeft wel de melding no signal in plaats van no cable connected dus hij ziet wel dat er iets is

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:36
En maakt het ook geen verschil welke van de twee pci sloten je je GPU steekt? Al denk ik ook wel dat als er iets mis is met je pci slot je pc gewoon helemaal niet op zal starten en wat piepjes zal geven ofzo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dagion
Hmm, bijzonder. Enige wat ik nog zou kunnen bedenken is je andere PCIe slot op je bord proberen, nadat je eerst met DDU de drivers verwijdert.

Edit: tegelijk bedacht @DannyXP1600 :p misschien nog via HDMI aan je TV proberen bijvoorbeeld?

[Voor 26% gewijzigd door Dagion op 26-05-2023 18:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:34
Klinkt als een probleem richting pcie slot, kan je switchen van slot.

En heb je de vorige cpu nog om eventueel uit te sluiten of het aan de cpu of mobo ligt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Inderdaad pcie slot en misschien de voeding die de videokaart niet gestart krijgt.

Ik ben benieuwd, gezien je wel via je steamdeck kan besturen, hoe zit je apparaatbeheer eruit, staat je gpu daartussen? Evt ook je windows videoinstellingen? Mogelijk kunnen we zo het probleem verder kaderen door te kijken hoe alles gezien wordt in windows wanneer dit euvel zich voordoet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• intermezzo_
oude cpu nu niet bij de hand dus dat moet ik later proberen
in het andere pcie slot gedaan werkt niet
aangezien ik geen beeld heb word de drivers verwijderen een beetje moeilijk, mocht ik weer een keer met geluk beeld hebben zal ik dat proberen.

met streamdeck besturen bedoel ik dat ik de aan/uit instellingen erop heb staan dus als ik inlog ik erbij kan

Acties:
  • 0Henk 'm!

• intermezzo_
mijn pc heeft een dik jaar geleden wel een keer een oplawaaier gehad waardoor alle SATA power devices (fans en hdds) kapot zijn gegaan maar verder heb ik nergens last van gehad
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee