Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 20:00
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Hele simpele fitness tracker met een beetje privacy die met een iphone kan communiceren

Wat is je budget?
max 75 euro, liefst minder..

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mijn hartslag te meten als ik in de sportschool bezig ben. Ik wil een waarschuwing krijgen als ik gedurende een halve minuut boven een bepaalde waarde kom. Ik wil enkele sessies terug kunnen kijken. Ik hoef niks te delen met vrienden of social media, ik hoef geen voedingsadvies of slaapanalyse en ik ga het ding ook niet dragen als ik niet aan het sporten ben.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb naar de fitbit inspire 2 en Xiaomi Mi Band 3 gekeken puur op prijs maar heb de indruk dat het allemaal al een stuk meer functionaliteit is dan ik zoek. Verder vertrouw is Xiaomi niet zo ivm privacy

Welke vragen heb je hier nog over?
Privacy vind ik ook wel iets. Hardware die je alleen kunt gebruiken met een zeer twijfelachtige app zie ik ook niet echt zitten.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Beste antwoord (via Wijnands op 25-05-2023 19:48)

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:25
Als je het echt puur voor hartslag doet, zou je ook kunnen kijken naar een losse hartslagband. Dan kun je zelf de app kiezen waar je hem mee gebruikt en ben je niet verplicht de app van de fabrikant te gebruiken.
Plus dat het ook nog eens vele malen accurater is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:54
Als privacy serieus een dingetje is zou ik je budget oprekken voor een Apple Watch, simpel omdat je alles al deelt met Apple.

Ga je voor elk ander merk deel je immers die gegevens ook met de eigenaar van dat merk.

Wil je een goedkoop alternatief dan is Amazfit een veel voorbijkoment merk op Tweakers, maar wel met een Chinese moeder.
Garmin is Japans. Wel denk ik het meest gekozen merk hier op Tweakers naast Amazfit.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:25
Als je het echt puur voor hartslag doet, zou je ook kunnen kijken naar een losse hartslagband. Dan kun je zelf de app kiezen waar je hem mee gebruikt en ben je niet verplicht de app van de fabrikant te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 20:00
vandeven66 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:27:
Denk dat je daar wel een heel goed idee hebt. Ga ik s induiken

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Wijnands schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 19:48:
[...]

Denk dat je daar wel een heel goed idee hebt. Ga ik s induiken
Een goede keuze is dan de Polar H9. Die kost rond de 50 euro.

De duurdere H10 kost rond de 75 euro en daarmee kun je itt de H9 data mee opslaan om na afloop te syncen(voor als je je telefoon niet bij je hebt) en je kunt met meerdere apparaten tegellijk verbinden.

De batterij van beide gaat zo'n 400 uur mee, en moet dan vervangen worden (makkelijk te vervangen CR2025).