Voor een maatje van me, ben ik bezig om een leuke casual gaming setup te creëren. Heel veel eisen heeft hij er niet aan, behalve dat de kast niet te groot is, en witte details zijn mooi mee genomen.
Hij is in het bezit van een ultrawide scherm, 3840x1080 resolutie, welke hij wil blijven gebruiken. Qua games zijn het vooral simulators, en soms misschien een wat zwaardere titel. Niet alles settings hoeven altijd op ultra, dus iets meer bang for the buck heeft hier de voorkeur. Zelf kwam hij bij de keuze voor een 6750XT, deze heb ik dus mee genomen in de wenslijst.
Nu heb ik het volgende lijstje samengesteld:
De keuzes hierbij:
-Processor/Platform: Upgrades gaat hij sowieso niet snel doen, dan komt er eerder een nieuw systeem. Hierdoor is AM5 of S1700 in mijn ogen prijstechnisch niet interessant genoeg. Qua kracht lijkt mij een 5600X meer dan genoeg (momenteel heeft ie een 8th gen I7 laptop)
-Geheugen: gekozen voor 32GB. Met flink wat mods, wil geheugen gebruik toch wel oplopen, en de prijzen zijn momenteel redelijk aantrekkelijk.
-Kast: Wit, klein, en valt in de smaak.
- SSD: 2TB is voorlopig voldoende
-Videokaart: Goed geprijsd, lekker veel geheugen.
Graag zou ik jullie mening en verbeterpunten meenemen, om tot een leuke build te komen voor hem. Zaken als windows licenties heb ik uit de build gelaten, deze komen sowieso er bij. Maar niet relevant voor mijn vragen hier.
Mvg, Willem
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk games, zoals euro truck simulator, cities skylines etc. Niet de meest veeleisende titels.
Verder nog wel wat andere zaken, zoals soms eens een autocad bestand licht bewerken, maar dat lukt met zijn huidige laptop ook makkelijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen vastomlijnd budget, maar liefst een beetje in de buurt van mijn wenslijst.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, toetsenbord en muis. Verder nog een oude 1tb ssd als backup.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
[i][Zie mijn wenslijstje./i]
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
ITX, Witte details zijn mooi meegenomen
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Eigenlijk niks meer dan een laatste check, of alles compatible is, en als ik niks over het hoofd zie.
Hij is in het bezit van een ultrawide scherm, 3840x1080 resolutie, welke hij wil blijven gebruiken. Qua games zijn het vooral simulators, en soms misschien een wat zwaardere titel. Niet alles settings hoeven altijd op ultra, dus iets meer bang for the buck heeft hier de voorkeur. Zelf kwam hij bij de keuze voor een 6750XT, deze heb ik dus mee genomen in de wenslijst.
Nu heb ik het volgende lijstje samengesteld:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 149,- | € 149,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B550M-ITX/ac | € 124,90 | € 124,90 |
| 1 | Videokaarten | ASUS Dual Radeon RX 6750 XT OC Edition | € 429,- | € 429,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H1 V2 (2022 Version) Wit | € 239,70 | € 239,70 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Solid state drives | Kingston NV2 2TB | € 82,90 | € 82,90 |
| Totaal | € 1.095,40 | |||
De keuzes hierbij:
-Processor/Platform: Upgrades gaat hij sowieso niet snel doen, dan komt er eerder een nieuw systeem. Hierdoor is AM5 of S1700 in mijn ogen prijstechnisch niet interessant genoeg. Qua kracht lijkt mij een 5600X meer dan genoeg (momenteel heeft ie een 8th gen I7 laptop)
-Geheugen: gekozen voor 32GB. Met flink wat mods, wil geheugen gebruik toch wel oplopen, en de prijzen zijn momenteel redelijk aantrekkelijk.
-Kast: Wit, klein, en valt in de smaak.
- SSD: 2TB is voorlopig voldoende
-Videokaart: Goed geprijsd, lekker veel geheugen.
Graag zou ik jullie mening en verbeterpunten meenemen, om tot een leuke build te komen voor hem. Zaken als windows licenties heb ik uit de build gelaten, deze komen sowieso er bij. Maar niet relevant voor mijn vragen hier.
Mvg, Willem
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk games, zoals euro truck simulator, cities skylines etc. Niet de meest veeleisende titels.
Verder nog wel wat andere zaken, zoals soms eens een autocad bestand licht bewerken, maar dat lukt met zijn huidige laptop ook makkelijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen vastomlijnd budget, maar liefst een beetje in de buurt van mijn wenslijst.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, toetsenbord en muis. Verder nog een oude 1tb ssd als backup.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
[i][Zie mijn wenslijstje./i]
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
ITX, Witte details zijn mooi meegenomen
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Eigenlijk niks meer dan een laatste check, of alles compatible is, en als ik niks over het hoofd zie.