MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Oh sorry, aan je specs te zien gebruik je al AS.
Andere tip: Zet een 92MM koeler boven in het gat bij je voeding, dus onder de roosters van je voeding. Het zal ervoor zorgen dat de warme lucht van de proc+koeler beter naar buiten wordt afgevoerd. Zelf heb ik dit ook gedaan, scheelde bij mij wel zo'n 6 tot 8 graden.
-
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0
heb ook een superorb, moet natuurlijk wel koelprut tussen.
Verwijderd
Als je zn signature checkt, staat daar ook Artic Silver II bij, ik neem aan dat ie dat niet voor de lol daar neer zetOp zondag 02 september 2001 18:10 schreef Un4GiveN het volgende:
mijn A1400 is nu 35 graden idle en 45 graden full stressed.
heb ook een superorb, moet natuurlijk wel koelprut tussen.
Het probleem is bij die dingen dat ze meestal geanodiseerd zijn, goudkleurig ofzo.
Ik heb zo'n draai-m-erop-orb gemod, door 'm bij een kennis op de draaibank te zetten: een heel dun laagje van dat vlakje afgedraaid wat op de proc komt, dan wordt het vlakje reteglad en vlak, precies wat de bedoeling is. En een beetje van die Arctic pasta ertussen, bij mij scheelde dat zeker 8 graden Celcius. Succes
....You're just Furious 'cause your car isn't Fast
Inderdaad eerst werd mijn cpu zonder AS II 65 graden (full stressed) met AS II is de temp 5 graden omlaag gegaan, als ik nu in windows zit en een beetje zit te internetten staat de temp op 55 graden.Op zondag 02 september 2001 18:11 schreef tHa_KiLLa het volgende:
[..]
Als je zn signature checkt, staat daar ook Artic Silver II bij, ik neem aan dat ie dat niet voor de lol daar neer zet
Verwijderd
maarja... xit al 2 week te wachten op mn artic silver + case fans. owja keb n Vulcano II van thermaltake
Verwijderd
Toen ik de Orb net had, zet ik ook boven de 60C. Wat heel erg veel geholpen heeft is zorgen voor een koele lucht stroom langs de Orb. Uiteindelijk (met 4 fans; 2 in en 2 out) ben ik tot een stabiele waarde van 44C gekomen. Ik heb ook een tijdje met een 6x6 fan ter vervanging van de buitenste koeler gewerkt. Dat koelt op zich iets beter (met de deur open) maar uiteindelijk maakt het weinig verschil omdat de fan van de Orb zelf kennelijk meer lucht aan weet te zuigen uit de bestaande luchtstroom dan een 6x6 die dus in een hoek van 90° staat van diezelfde luchtstroom (dus met de deur dicht). Je zou nog een blowhole in de zijkant kunnen proberen in combinatie met een 6x6 fan maar voor mij is het goed zo.... In ieder geval heeft het programmaatje VCool voor een temperatuurdaling gezorgt van bijna 15°. Met CPUIdle was dat een graad of 3-4.
Vervolgens kon er geen fan meer in (dat andere koelblok zat er al) dus heb ik er een gewone fan bovenop geplaatst en vervolgens op 5v laten lopen
Resultaat is een muisstille koeler die mijn PIII 650 @ 900 op max 50 graden houdt (full load uiteraard)
Niet echt een geweldige waarde, ik weet het, maar het is echt onhoorbaar!
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
mijn tbird 800 met superorb en afgebroken hoekje (ontdekte ik vanmiddag :(:(:(
is idle 26 graadjes
vind best netjes...
er itte voorin me case 3x80mm sunon
en achterin 2x80mm
1sunon en 1 gekke cheapo..
als ik die cheapo eens vervang door sunon zal ut nog wel beter zijn./..
ik ben vrij blij met me resultaat met de superorb opzich..
aleen KUT dat ie me core heeft gemolt
Verwijderd
heb je pics ervan?Op zondag 02 september 2001 18:23 schreef Undertaker2 het volgende:
Wat ik heb gedaan met mijn gewone Orb is een celeron1 koelblok nemen, de hoekjes eraf zagen en dit koelblok vervolgens IN de Golden orb plaatsen...
Vervolgens kon er geen fan meer in (dat andere koelblok zat er al) dus heb ik er een gewone fan bovenop geplaatst en vervolgens op 5v laten lopen
Resultaat is een muisstille koeler die mijn PIII 650 @ 900 op max 50 graden houdt (full load uiteraard)
Niet echt een geweldige waarde, ik weet het, maar het is echt onhoorbaar!