Gisteren een bericht gekregen van een vriendin die met een defecte telefoon zit. En je raad het al... geen back-up van de foto's. Het betreft een Samsung s20 FE, 64GB.
Omschrijving van het probleem:
Telefoon start op in normale modes (unlock, OS laadt in en is bedienbaar) maar start na 2 minuten weer opnieuw op. Niet voldoende tijd voor mij om zaken over te zetten.
In recovery mode werkt hij prima, en blijft ook gewoon fijn aan staan dan.
Factory reset zit er niet in i.v.m. data recovery.
Standaard instellingen in de OS zijn gereset.
Vanavond ga ik nog een proberen de firmware te flashen, in de hoop dat dat verandering in de zaak brengt. Als ik zo online lees zou het aan het moederbord kunnen liggen. Dit hebben ze haar ook verteld bij de mediamarkt.
Het volgende heb ik al gedaan/geprobeerd:
Samsung smart switch (telefoon blijft niet lang genoeg aan)
Safe modus geprobeerd
Software update gedaan
Apps gestopt die niet nodig zijn voor runnen
Debug mode staat aan
Sensoren uitgezet (vermoedde iets van heat sensor die reboot forced)
Met de SDK van Android heb ik al geprobeerd te connecten. Die kan hij niet vanuit recovery connecten met adb helaas. Wel vanuit fastboot. Echter is de bootloader niet unlocked en kan ik bijvoorbeeld niet naar een custom ROM zoals twrp swappen.
Een logic/mobo board swap zit ik aan te denken. Het is niet noodzaak om de telefoon te behouden, enkel de data. Wellicht een station & de chip loshalen om te extracten zie ik als een last resort. Of, voordat ik die zaken aanschaf, heeft iemand ervaring met mensen/bedrijven die dit kunnen?
Mocht iemand kennis/ervaring/tips hebben over hoe dit te tackelen. Hoor ik het graag!
Bedankt voor het lezen en hopelijk komt er wat uit!
Omschrijving van het probleem:
Telefoon start op in normale modes (unlock, OS laadt in en is bedienbaar) maar start na 2 minuten weer opnieuw op. Niet voldoende tijd voor mij om zaken over te zetten.
In recovery mode werkt hij prima, en blijft ook gewoon fijn aan staan dan.
Factory reset zit er niet in i.v.m. data recovery.
Standaard instellingen in de OS zijn gereset.
Vanavond ga ik nog een proberen de firmware te flashen, in de hoop dat dat verandering in de zaak brengt. Als ik zo online lees zou het aan het moederbord kunnen liggen. Dit hebben ze haar ook verteld bij de mediamarkt.
Het volgende heb ik al gedaan/geprobeerd:
Samsung smart switch (telefoon blijft niet lang genoeg aan)
Safe modus geprobeerd
Software update gedaan
Apps gestopt die niet nodig zijn voor runnen
Debug mode staat aan
Sensoren uitgezet (vermoedde iets van heat sensor die reboot forced)
Met de SDK van Android heb ik al geprobeerd te connecten. Die kan hij niet vanuit recovery connecten met adb helaas. Wel vanuit fastboot. Echter is de bootloader niet unlocked en kan ik bijvoorbeeld niet naar een custom ROM zoals twrp swappen.
Een logic/mobo board swap zit ik aan te denken. Het is niet noodzaak om de telefoon te behouden, enkel de data. Wellicht een station & de chip loshalen om te extracten zie ik als een last resort. Of, voordat ik die zaken aanschaf, heeft iemand ervaring met mensen/bedrijven die dit kunnen?
Mocht iemand kennis/ervaring/tips hebben over hoe dit te tackelen. Hoor ik het graag!
Bedankt voor het lezen en hopelijk komt er wat uit!