Toon posts:

Nieuwe flitser?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Wortel87
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 25-05 16:47
Iemand zal dit vast weten. Ik reed op de snelweg en zag een politie busje achter me. Reed zo pak hem beet 110kmh.

Op een gegeven moment kwam die rustig voorbij en ging voor me rijden. En toen kwam de tekst u rijd te snel op zn matrix te staan. Hierna heb ik afgeremd en toen gingen er groene lichten branden waarna hij door ging naar de volgende.

Zag hem daarna dit nog een aantal keer herhalen.

Is dit een nieuwe manier van flitsen? Is het een waarschuwing? Ben het niet eerder tegen gekomen in ieder geval. Op internet ook niets over te vinden.

Alle reacties

Acties:
  • +3Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:12
Nope, niks nieuws aan.

Jaren geleden al een keer gespot op de snelweg toen het nog 130 was. Gewoon een simpele waarschuwing / stukje bewustwording voor een relatief kleine overschrijving van de maximumsnelheid.

[Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 24-05-2023 16:46]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +3Henk 'm!

• sham27
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:33
Bijzonder dat ze daarvoor waarschuwen. Ik verlaag m’n snelheid altijd tot +10km/u op de teller (+7 GPS) als er ergens politie rijdt en nog nooit ergens last van gehad. Die hebben toch wel wat beters te doen lijkt me.

Anyway, dit was gewoon een onofficiële (niet geregistreerde) waarschuwing.

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik denk niet eens dat deze waarschuwing op kenteken geregistreerd is.
edit: spuit11 met @sham27

[Voor 20% gewijzigd door True op 24-05-2023 16:43]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:21
sham27 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:42:
Bijzonder dat ze daarvoor waarschuwen. Ik verlaag m’n snelheid altijd tot +10km/u op de teller (+7 GPS) als er ergens politie rijdt en nog nooit ergens last van gehad.
Bijzondere manier van zeggen dat je altijd te hard rijdt :+

The devil is in the details.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:12
sham27 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:42:
Bijzonder dat ze daarvoor waarschuwen. [...] Die hebben toch wel wat beters te doen lijkt me.
Stukje bewustwording is prima toch? Kleine moeite voor de bijrijder.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Wortel87
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 25-05 16:47
Ik kende het niet. Heb in het verleden wel berichten gezien dat ze van plan zijn al rijdend te gaan flitsen. Dacht dat dit er zo een was.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
De meeste agenten hebben wel wat beters te doen dan iedereen die een klein beetje te hard rijdt langs de weg zetten en een bekeuring geven, hiermee lossen ze hetzelfde probleem op maar kunnen ze er 10 of 20 doen in de tijd dat ze anders één iemand 'pakken', dus veel effectiever en goed voor het beeld dat mensen van de politie hebben want het is een gratis waarschuwing.

Ik heb me door verschillende agenten hier in de buurt laten vertellen dat ze pas bij een km of 20 te hard op de snelweg direct een boete geven, daaronder een waarschuwing, mits het verder allemaal veilig is (dus 100 terwijl iedereen 50 rijdt door een ongeluk is natuurlijk ook niet slim). Zolang je je aanpast op het andere verkeer en niet meer dan een paar kilometer te hard rijdt zul je dus alleen door stilstaande flitsers gepakt worden, want die flitsen alles dat te hard gaat en bij meer dan 4km te hard heb je dan pech.

[Voor 4% gewijzigd door Oon op 24-05-2023 16:48]

• sham27
Oon schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:48:
De meeste agenten hebben wel wat beters te doen dan iedereen die een klein beetje te hard rijdt langs de weg zetten en een bekeuring geven, hiermee lossen ze hetzelfde probleem op maar kunnen ze er 10 of 20 doen in de tijd dat ze anders één iemand 'pakken', dus veel effectiever en goed voor het beeld dat mensen van de politie hebben want het is een gratis waarschuwing.

Ik heb me door verschillende agenten hier in de buurt laten vertellen dat ze pas bij een km of 20 te hard op de snelweg direct een boete geven, daaronder een waarschuwing, mits het verder allemaal veilig is (dus 100 terwijl iedereen 50 rijdt door een ongeluk is natuurlijk ook niet slim). Zolang je je aanpast op het andere verkeer en niet meer dan een paar kilometer te hard rijdt zul je dus alleen door stilstaande flitsers gepakt worden, want die flitsen alles dat te hard gaat en bij meer dan 4km te hard heb je dan pech.
Volgens mij zijn ze sowieso wel best schappelijk als je zelf een beetje normaal en redelijk reageert. Twee jaar terug mijn enige keer ooit staande gehouden voor snelheid in 20 jaar auto rijden. 130 op de cc op een redelijk rustige weg (100 toegestaan). Direct mijn fout toegegeven en gewoon vriendelijk gesprek gevoerd. Kreeg hem toen voor 20 te hard voor correctie (16 na correctie volgens mij).

• sham27
Hahn schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:43:
[...]
Bijzondere manier van zeggen dat je altijd te hard rijdt :+
Mijn ACC staat structureel op max+30 inderdaad, maar in de praktijk betekent dat vaak ook gewoon ergens netjes in een treintje auto’s hoor.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee