Vervangen MacBook Pro (15 inch - 2016)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo Daniëls
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 03-06-2023
Ik wil mijn onderstaande MacBook Pro (15 inch - 2016) vervangen door een nieuwe Macbook Pro.

* Processor: 2,6 GHz Quad-Core Intel Core i7
* Geheugen: 16 GB 2133 MHz LPDDR3
* Opslag: 500GB

Ik ben een intensieve Photoshop en Lightroom gebruiker, met name om foto's te bewerken.
Mijn huidige laptop heeft het hier moeilijk mee en wordt, na elke Photoshop/Lightroom update, steeds trager.

De werkbestanden staan op mijn externe Samsung X5 SSD.
Mijn overige foto-bestanden, lees archief, heb ik inmiddels moeten verdelen over meerdere vaste 2TB HDD schijven. Thuis gebruik ik een Dell Ultra Sharp UP2716D, 27 inch, als extern scherm.

Kan iemand mij gericht advies geven op de volgende vraag:
* Welke MacBook Pro configuratie is nodig voor intensieve fotobewerking met Photoshop/Lightroom en welke opslag, iCloud- of lokale SSD Storage, hierop het beste aansluit?

Alvast bedankt.

Beste antwoord (via Jo Daniëls op 03-06-2023 09:10)

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 18:51:
Zou een simpele ram upgrade niet voldoende zijn? (Bij die oudjes kan dat toch nog)
Kan bij deze niet meer helaas.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zou een simpele ram upgrade niet voldoende zijn? (Bij die oudjes kan dat toch nog)

Adobe producten zijn echt een draak. In de basis tig jaar oude software waar ze steeds meer toeters en bellen aan hangen zonder enige optimalisatie.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2023 18:53 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 18:51:
Kan bij deze niet meer helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:30

3DDude

I void warranty's

2016 is vast gesoldeerd.

Je vraag: volgens mij kan je dit al op een air doen, die Mx processoren lopen rondjes om de intel.

ik denk dat het vooral een kwestie van budget is..

Be nice, You Assholes :)