Toon posts:

hardeschijf gemold door pinnetje af te breken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ff een vraagje:
ik heb t zojuist voor elkaar gekregen een hardeschijf te mollen door 2 van de 40 IDE pinnetjes(hoe noem je die?, die achterkant van de schifj zitten om de IDE kabel in te doen) af te breken.... :(

nou ja, ze zijn niet echt afgebroken, ze zijn eigenlijk ingedrukt..., als je kijkt zie je dus dat 2 pinnetjes korter zijn dan de anderen, kijk je vervolgens op de printplaat dan zie je dat er waarschijnlijk wat afgebroken is. :(

mijn vraag is, is dat te reparen?(ik ben NIET handig met een soldeerbout, maar is t in principe mogelijk?)
en gebruikt een HD alle 40 zn ide pinnetjes?

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ja, dat wordt waarschijnlijk solderen :) En het zou wel heel raar zijn als de harde schijf niet al de 40 pinnetjes gebruikt :)

They made me do it.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 september 2001 18:04 schreef Smoothy_ het volgende:
Ja, dat wordt waarschijnlijk solderen :) En het zou wel heel raar zijn als de harde schijf niet al de 40 pinnetjes gebruikt :)
leek mij ook gek, maar ik wil/kan nie solderen :(
moe'k ff iemand zien te krijgen die t wel kan...., CP-ers bij mij op school ofzo(CP = computertechniek, die kunnen vast wel fatsoenlijk solderen ofnie?)

Verwijderd

dit probleem had ik ook en heb de schijf naar deze computer winkel...... inia http://www.inia.nl gebracht (ja ik woon daar ook) en was weer voor 35 gulden klaar....

llama