Beste Tweakers, na 12 jaar is het dan toch echt tijd om mijn systeem te vervangen.
Mijn trouwe i7-2600K draait nog als een beest maar kan het al een tijdje niet meer bijbenen.
Vandaar dat het nu echt tijd is voor een nieuw systeem.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De nieuwste games op 1440p draaien met indien mogelijk 100+ FPS. Verder doe ik af en toe wat videobewerking. Ik heb het systeem samengesteld met ook op de toekomst, ik wil de komende 4-5 jaar niet hoeven upgraden (op de GPU na).
Wat mag het systeem gaan kosten?
2300 euro is mijn max. Ik begon met 2000 euro in gedachten maar we weten hoe dat gaat
Maar 2300 euro is wel het maximum dat ik kan besteden. Ik zal het systeem zelf assembleren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem 2x 2,5" SSD's van 1TB per stuk mee uit het oude systeem. Verder heb ik al het randapparatuur zoals monitors, muis/toetsenbord etc van het vorige systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Uiteraard een sterke CPU en GPU.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Nvidia. Mijn huidige CPU draait al 12 jaar op 4.5GHz en nooit problemen gehad. Ik ben zeer tevreden over Intel. Nvidia heeft ook altijd prima gedraaid en is wat stiller/zuiniger in mijn ervaringen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Waterkoeling en ik ben gek op lichtjes (RGB).
Ga je overklokken?
Jazeker.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag weten of het systeem dat ik heb samengesteld goed zal werken. Is de voeding voldoende voor het systeem en mogelijk een GPU upgrade in de toekomst ? Ik ben altijd bang dat ik kabels te kort heb.
Ik weet dat de waterkoeling waarschijnlijk overkill is maar ik neem het zekere voor het onzekere en ik vind het een prachtige koeler die mooi past bij de behuizing. Ik zit hiermee wel aan de top van mijn budget maar ik denk niet dat er onderdelen zijn die goedkoper kunnen. Als dit allemaal samenwerkt dan kan ik het zo snel mogelijk bestellen en aan de slag.
Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite
Mijn trouwe i7-2600K draait nog als een beest maar kan het al een tijdje niet meer bijbenen.
Vandaar dat het nu echt tijd is voor een nieuw systeem.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De nieuwste games op 1440p draaien met indien mogelijk 100+ FPS. Verder doe ik af en toe wat videobewerking. Ik heb het systeem samengesteld met ook op de toekomst, ik wil de komende 4-5 jaar niet hoeven upgraden (op de GPU na).
Wat mag het systeem gaan kosten?
2300 euro is mijn max. Ik begon met 2000 euro in gedachten maar we weten hoe dat gaat
Maar 2300 euro is wel het maximum dat ik kan besteden. Ik zal het systeem zelf assembleren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem 2x 2,5" SSD's van 1TB per stuk mee uit het oude systeem. Verder heb ik al het randapparatuur zoals monitors, muis/toetsenbord etc van het vorige systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Uiteraard een sterke CPU en GPU.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Nvidia. Mijn huidige CPU draait al 12 jaar op 4.5GHz en nooit problemen gehad. Ik ben zeer tevreden over Intel. Nvidia heeft ook altijd prima gedraaid en is wat stiller/zuiniger in mijn ervaringen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Waterkoeling en ik ben gek op lichtjes (RGB).
Ga je overklokken?
Jazeker.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag weten of het systeem dat ik heb samengesteld goed zal werken. Is de voeding voldoende voor het systeem en mogelijk een GPU upgrade in de toekomst ? Ik ben altijd bang dat ik kabels te kort heb.
Ik weet dat de waterkoeling waarschijnlijk overkill is maar ik neem het zekere voor het onzekere en ik vind het een prachtige koeler die mooi past bij de behuizing. Ik zit hiermee wel aan de top van mijn budget maar ik denk niet dat er onderdelen zijn die goedkoper kunnen. Als dit allemaal samenwerkt dan kan ik het zo snel mogelijk bestellen en aan de slag.
Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-13600K Boxed | € 329,- | € 329,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Z790 AORUS ELITE AX | € 272,70 | € 272,70 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 4070 Ti VENTUS 3X 12G OC | € 899,- | € 899,- |
| 1 | Behuizingen | Lian Li Lancool III RGB - Wit | € 169,- | € 169,- |
| 1 | Waterkoeling | Corsair iCUE H150i Elite Capellix XT Wit | € 239,- | € 239,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH32GX5M2B6000C40W | € 132,50 | € 132,50 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 149,- | € 149,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 2TB | € 99,- | € 99,- |
| Totaal | € 2.289,20 | |||