Vraag

• Vince_
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:54
Ik wil graag even checken bij mijn mede-Tweakers of de uitgedachte setup voor mijn nieuwbouwwoning voldoende is en of er nog zaken zijn om op te letten (of aan te passen). Mijn aansluiting wordt glasvezel van KPN (1000/1000). Ja dat is overkill, maar prijsverschil tov van 200/200 was nihil.

Ik heb de volgende setup in gedachten:

KPN Box 12 (gebruiken als router/ wifi uitzetten)
-->
TP-Link TL-SG108PE Switch met PoE
-->
1x Deco X50 PoE (aangesloten middels PoE) in accespoint mode op begane grond
1x Deco X50 PoE (aangesloten middels PoE) in accespoint mode op 1e verdieping
1x Deco X50 PoE (aangesloten middels PoE) in accespoint mode op zolder
1x Synology NAS
1x Hue Bridge

1e vraag: Is dit een prima oplossing voor thuiswerken en entertainment (streamen, downloaden)?

Daarnaast zit ik nog met wat basic vragen:
2. Welke poort op de KPN Box 12 en welke op switch gebruik ik om deze te connecten? WAN of LAN?
3. Op welke van de 2 poorten van de Deco sluit ik de kabel uit de switch aan (de 1gbps of de 2.5 gbps)?
4. Kan ik de vrije poort op de Deco gebruiken om nog een desktop of switch aan te sluiten? Bijvoorbeeld deze simpele: uitvoering: TP-Link LS1005G

Ten slot ben ik benieuwd of het voor de toekomst zo een simpele plug-&-play setup is. Mocht ik volgend jaar overstappen naar T-Mobile of een andere aanbieder, kan ik dan gewoon het modem wisselen en klaar is kees? Draait alles daarna zonder instellen weer zoals voorheen?

Mijn dank is groot! _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:46
De Wan poort van de Experiabox moet aan de glasvezel en de switch sluit je aan op de Lan poort.
De switch poorten zijn allemaal gelijk dus daar maakt het niet uit waar je op aansluit.
Je gebruikt de 1GB poort van de Deco, want je switch kan alleen 1GB en geen 2,5GB

Wel even de deco set in accesspoint mode zetten, die staat waarschijnlijk default in router mode, want je sluit ze bedraad aan.

In accesspoint mode blijft alles een netwerk en kun je dus ook gewoon de wifi van de Experiabox gebuiken en hoeft die niet uit.
Wel even hetzelfde SSID, password en security(wpa2) settings gebruiken als welke je in de Deco gebruikt.

[Voor 9% gewijzigd door Ben(V) op 24-05-2023 15:33]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• heiyu
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:38
Vince_ schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:56:
Ten slot ben ik benieuwd of het voor de toekomst zo een simpele plug-&-play setup is. Mocht ik volgend jaar overstappen naar T-Mobile of een andere aanbieder, kan ik dan gewoon het modem wisselen en klaar is kees? Draait alles daarna zonder instellen weer zoals voorheen?
Ja, zolang je de modem van je aanbieder blijft gebruiken wel. Als je de wifi van je modem gebruikt, dan zorg je ervoor dat de SSID / PW gelijk is aan je Deco's. (Anders zet je die uit)

• Vince_
Ben(V) schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:31:
Je gebruikt de 1GB poort van de Deco, want je switch kan alleen 1GB en geen 2,5GB
Kan ik die 2,5 GB poort dan gebruiken om mijn desktop of extra switch bedraad aan te sluiten?

• Vince_
heiyu schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:33:
[...]Ja, zolang je de modem van je aanbieder blijft gebruiken wel. Als je de wifi van je modem gebruikt, dan zorg je ervoor dat de SSID / PW gelijk is aan je Deco's. (Anders zet je die uit)
Het gaat er juist om dat ik alleen de wifi van mijn deco's wil gebruiken en daarmee dus het modem alleen gebruik als doorgeefluik van het internet. Als ik het modem van KPN ineens inwissel voor een modem van T-Mobile gaan al mijn apparaten die op de wifi van de deco's zitten dan naadloos over? Dat bedoel ik met plug& play.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• heiyu
  • Registratie: December 2004
Vince_ schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:36:
[...]

Kan ik die 2,5 GB poort dan gebruiken om mijn desktop of extra switch bedraad aan te sluiten?
Ja.
Vince_ schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:38:
[...]

Het gaat er juist om dat ik alleen de wifi van mijn deco's wil gebruiken en daarmee dus het modem alleen gebruik als doorgeefluik van het internet. Als ik het modem van KPN ineens inwissel voor een modem van T-Mobile gaan al mijn apparaten die op de wifi van de deco's zitten dan naadloos over? Dat bedoel ik met plug& play.
Ja dat kan ook. Dan zet je in beide gevallen de WiFi van je modem uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ben(V)
Wifi van de experiabox uitzetten kan wel maar is nergens voor nodig.
Ook dan blijft alles plug and play.

En als je een ander modem/router krijgt is het niets meer werk om de ssid en password gelijk te trekken aan de Deco's als het uitzetten van z'n wifi.

[Voor 42% gewijzigd door Ben(V) op 24-05-2023 20:49]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
pfoe @Vince_ wat jammer dat je nu voor een 1gbit switch kiest,

als je ziet dat al je AP's 2,5gbit ondersteunen dan is het upgraden van je switch misschien wel echt de moeite waard. vooral als je synology heel toevallig ook al 2,5g ondersteunt (of is up te graden)

voor het wifi verkeer tussen pc-a en pc-b die beiden op zolder staan en samen een potje willen gamen (via lan of wifi) zal zo'n upgrade nauwelijks uitmaken, maar besef je wel dat al je verkeer van boven naar beneden over dezelfde kabel moet, dus als jij met de volle 1000gbit een backup van je pc maakt naar je nas, dan doet het internet het via die AP even niet meer tot je klaar bent, en dat, zonder dat je feitelijk je kpn lijntje gebruikt op dat moment.

als ik echter zoek naar 2.5ge PoE switches dan kan ik op consumenten sites niet zo heel veel vinden, (heb ook niet lang gezocht)...

maar het leek me toch iets om even benoemd te hebben, gewoon ter overweging (misschien heb je er wat aan, misschien denk je dat komt later wel, its up to you boo

• Vince_
Ben(V) schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 20:46:
En als je een ander modem/router krijgt is het niets meer werk om de ssid en password gelijk te trekken aan de Deco's als het uitzetten van z'n wifi.
Ik dacht altijd dat je de wifi moest uitzetten, omdat de signaleren elkaar anders in de weg zitten. Maar kennelijk dient het modem dan gewoon als een soort extra accespoint?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004

lier

MikroTik nerd

Vince_ schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:30:
Ik dacht altijd dat je de wifi moest uitzetten, omdat de signaleren elkaar anders in de weg zitten. Maar kennelijk dient het modem dan gewoon als een soort extra accespoint?
Je moet iets met de kanalen doen om interferentie (inderdaad) tegen te gaan. Maar je modem/router gaat als een extra accesspoint meedraaien.

Let op dat je alle security settings identiek moet hebben, alleen SSID en wachtwoord is niet voldoende.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Vince_
i-chat schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:21:
pfoe @Vince_ wat jammer dat je nu voor een 1gbit switch kiest,

als je ziet dat al je AP's 2,5gbit ondersteunen dan is het upgraden van je switch misschien wel echt de moeite waard. vooral als je synology heel toevallig ook al 2,5g ondersteunt (of is up te graden)

voor het wifi verkeer tussen pc-a en pc-b die beiden op zolder staan en samen een potje willen gamen (via lan of wifi) zal zo'n upgrade nauwelijks uitmaken, maar besef je wel dat al je verkeer van boven naar beneden over dezelfde kabel moet, dus als jij met de volle 1000gbit een backup van je pc maakt naar je nas, dan doet het internet het via die AP even niet meer tot je klaar bent, en dat, zonder dat je feitelijk je kpn lijntje gebruikt op dat moment.

als ik echter zoek naar 2.5ge PoE switches dan kan ik op consumenten sites niet zo heel veel vinden, (heb ook niet lang gezocht)...

maar het leek me toch iets om even benoemd te hebben, gewoon ter overweging (misschien heb je er wat aan, misschien denk je dat komt later wel, its up to you boo
Dank voor je advies. In theorie klinkt het allemaal best logisch wat je zegt, alleen de vraag is of ik daar als niet veeleisende gebruiker echt last ga hebben van die bottleneck.

• Vince_
lier schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:32:
[...]

Je moet iets met de kanalen doen om interferentie (inderdaad) tegen te gaan. Maar je modem/router gaat als een extra accesspoint meedraaien.

Let op dat je alle security settings identiek moet hebben, alleen SSID en wachtwoord is niet voldoende.
Dus eerst de Deco's instellen en dan later de wifi van het modem gelijktrekken? Welke overige security settings bedoel je specifiek?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004

lier

MikroTik nerd

Security protocol (WPA2-AES minimaal).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +2Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:24
Experiabox mee laten draaien kan maar heefft ook wat nadelen.
Ik weet niet zeker of 802.11krv dan nog goed werkt en je krijgt ook 2 management interfaces.
Daarbij risico op configuratiefouten dat het toch niet lekker roamt.

Ik zou of 2x KPN Superwifi2 kopen (die met de experiabox meedraait) of 3x een DEco X50-poe en experiabox uitzetten.
Sterker nog, als je geen Multicast IPTV hebt kun je die hele experiabox ook weglaten en kabeltje vanuit de media converter in de deco stoppen. #scheeltstroom

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:46
die switch gaat niet werken.

die levert gewoon poe terwijl de deco's poe+ willen hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ben(V)
En 2,5Gbps zou ik niet doen.
Zelfs onder perfecte omstandigheden is 1Gbps voor een accesspoint al een hele prestatie.

En ik lees nog steeds veel problemen met incompatibele van 2,5Gbps devices, dus alleen voor toekomstig gebruik zou ik daar zeker niet aan beginnen.

En 802.11krv zijn gewoon onderdeel van de wifi standaard dus werkt dat gewoon ook bij een Experiabox.
En als daar iets niet werkt is dat bijna altijd de (verouderde) client die er niets mee doet.
En het zijn eigenlijk voor thuis gebruik ook nog vrij nutteloze functies.

[Voor 34% gewijzigd door Ben(V) op 25-05-2023 12:16]

• Vince_
RenaldoN schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:08:
die switch gaat niet werken.

die levert gewoon poe terwijl de deco's poe+ willen hebben.
Ik zie nergens staan dat die Deco’s PoE+ nodig hebben. Weet je echt zeker dat dit niet gaat werken met die switch?

• Vince_
laurens0619 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:06:
of 3x een DEco X50-poe en experiabox uitzetten.
Sterker nog, als je geen Multicast IPTV hebt kun je die hele experiabox ook weglaten en kabeltje vanuit de media converter in de deco stoppen. #scheeltstroom
En dan de 1e deco is routermodus? Of kan ik de media converteren rechtstreeks op de switch zetten en ze alle drie in accespoint houden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• laurens0619
802.3at PoE
• 12V DC
(EU Version: 12V/1.2A DC. US Version: 12V/1.5A DC).
Note: DC adapter is included in the package

Dat is dus poe+. Ook als je naar wattage kijkt

En idd deco in router modus zetten

Acties:
  • +1Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ben(V) schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:31:
De Wan poort van de Experiabox moet aan de glasvezel en de switch sluit je aan op de Lan poort.
De switch poorten zijn allemaal gelijk dus daar maakt het niet uit waar je op aansluit.

Wel even de deco set in accesspoint mode zetten, die staat waarschijnlijk default in router mode, want je sluit ze bedraad aan.

In accesspoint mode blijft alles een netwerk en kun je dus ook gewoon de wifi van de Experiabox gebuiken en hoeft die niet uit.
Wel even hetzelfde SSID, password en security(wpa2) settings gebruiken als welke je in de Deco gebruikt.
Dat gaat je Deco niet accepteren. Die gaat dan miepen dat er al een bestaand netwerk is.
Daarbij spreekt een experiabox niet dezelfde 'taal' als de Deco's, waardoor het geen onderdeel zal uitmaken van je Deco Wifi netwerk en alleen maar irritatie gaat opleveren.
Je kan dan niet seamless roamen e.d.

Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda Magna V30 '85

• Vince_
laurens0619 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:58:
802.3at PoE
• 12V DC

Goed dat jullie dit aangeven. Kan ik dus beter voor deze switch gaan?
uitvoering: TP-Link TL-SF1006P

Edit: Deze dus
uitvoering: TP-Link TL-SG105MPE (die andere was maar 100mbit)

[Voor 13% gewijzigd door Vince_ op 25-05-2023 13:12]

• Paterman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 13:07
@Ben(V)
Ik dacht altijd dat je het eerste AP bekabeld moest aansluiten op het modem van je Provider en dan de WiFi van je modem uit moest zetten? Ik heb de KPN Box 12. Dit zeggen de mensen in de KPN topics!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ben(V)
McKaamos schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:02:
[...]

Dat gaat je Deco niet accepteren. Die gaat dan miepen dat er al een bestaand netwerk is.
Daarbij spreekt een experiabox niet dezelfde 'taal' als de Deco's, waardoor het geen onderdeel zal uitmaken van je Deco Wifi netwerk en alleen maar irritatie gaat opleveren.
Je kan dan niet seamless roamen e.d.
@McKaamos en @Paterman
Dat is alleen zo als je de main Deco in router mode zet en de rest alleen wifi heeft.

Aangezien hier alle Decos's bedraad aangesloten worden, is router mode niet zinvol, dus gewoon in accesspoint mode zetten dan is alles een netwerk(in plaats van twee als je hem in router mode zet) en kun je zowel de poorten als de wifi van de experiabox gebruiken.

[Voor 4% gewijzigd door Ben(V) op 25-05-2023 13:09]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• laurens0619
Vince_ schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:03:
[...]

Goed dat jullie dit aangeven. Kan ik dus beter voor deze switch gaan?

Edit: Deze dus
uitvoering: TP-Link TL-SG105MPE (die andere was maar 100mbit)
dat is een 100mbit switch toch?
zou ik niet doen. dit lijkt wel prima:
uitvoering: TP-Link TL-SG105PE

edit: had je ninja edit gemist

De 8 poort is goedkoper (wel maar 4 poe)
https://www.amazon.nl/Tp-...id=pla-389022919198&psc=1

[Voor 26% gewijzigd door laurens0619 op 25-05-2023 13:22]

• RenaldoN
Vince_ schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:51:
[...]

Ik zie nergens staan dat die Deco’s PoE+ nodig hebben. Weet je echt zeker dat dit niet gaat werken met die switch?
die Switch is 802 Af en je deco wilt 802 AT.

toevallig heb ik dezelfde deco's gekocht voor mijn toekomstige huis vandaar dat ik wist dat je switch niet gaat werken :)

[Voor 11% gewijzigd door RenaldoN op 25-05-2023 13:22]

• RenaldoN
laurens0619 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:12:
[...]

dat is een 100mbit switch toch?
zou ik niet doen. dit lijkt wel prima:

edit: had je ninja edit gemist

De 8 poort is goedkoper (wel maar 4 poe)
https://www.amazon.nl/Tp-...id=pla-389022919198&psc=1
ook die switch van Amazon is geen Poe+ daarvoor moet je de andere versie van die switch hebben.

[Voor 3% gewijzigd door RenaldoN op 25-05-2023 13:24]

• Vince_
Ben(V) schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:06:
[...]

@McKaamos en @Paterman
Dat is alleen zo als je de main Deco in router mode zet en de rest alleen wifi heeft.

Aangezien hier alle Decos's bedraad aangesloten worden, is router mode niet zinvol, dus gewoon in accesspoint mode zetten dan is alles een netwerk(in plaats van twee als je hem in router mode zet) en kun je zowel de poorten als de wifi van de experiabox gebruiken.
Dat zou voor het aantal poorten wel fijn zijn. Dan gaan de Synology, de Hue Bridge en de switch met PoE+ gewoon direct in de KPN box en sluit ik de 3 deco’s aan op de switch. Dan is een switch met 5 poorten namelijk meer dan genoeg en dat scheelt weer geld tov van een grotere switch.

• laurens0619
@RenaldoN
Ik twijfelde al maar ze maken het er neit makkelijker op

Site van amazon:

Site van tplink:
https://static.tp-link.com/TL-SG108PE-05_1485309792323o.jpg

Of ik kijk scheel of ze adverteren met 2 verschillende PoE dozen met hetzelfde typenummer switch

• Vince_
RenaldoN schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:21:
[...]

die Switch is 802 Af en je deco wilt 802 AT.

toevallig heb ik dezelfde deco's gekocht voor mijn toekomstige huis vandaar dat ik wist dat je switch niet gaat werken :)

Die jij stuurt heeft maar 100mbps ipv 1gb. Dus beter kan je deze kiezen lijkt me:

• RenaldoN
Vince_ schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:28:
[...]

Die jij stuurt heeft maar 100mbps ipv 1gb. Dus beter kan je deze kiezen lijkt me:

ah ja die bedoel ik ook, maak ik dus dezelfde fout met al die typenummers die op elkaar lijken.

• Vince_
RenaldoN schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:32:
[...]

ah ja die bedoel ik ook, maak ik dus dezelfde fout met al die typenummers die op elkaar lijken.
Ja is verwarrend en goed opletten. Maar jij gaat dus nagenoeg dezelfde setup draaien?

• RenaldoN
Vince_ schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:38:
[...]

Ja is verwarrend en goed opletten. Maar jij gaat dus nagenoeg dezelfde setup draaien?
in mijn geval wil ik gaan voor:

Ziggo Modem in Bridge
Netgear Modem
Poe+ Switch + Normale Switch
Poe+ alle Deco's in AP Mode
Normale Switch Overige aparatuur

• Ben(V)
Ik neem aan dat je bedoelt een netgear router in plaats van modem.
Neatgear heeft geen docsis modems namelijk.
Overigens waarom niet gewoon de Ziggo modem/router gebruiken die is beter dan die netgear dingen.

• RenaldoN
Ben(V) schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:49:
Ik neem aan dat je bedoelt een netgear router in plaats van modem.
Neatgear heeft geen docsis modems namelijk.
Overigens waarom niet gewoon de Ziggo modem/router gebruiken die is beter dan die netgear dingen.
Correct Netgear in routermodus nighthawk 7800 voordeel van de Netgear daar kan ik tenminste wel de iprange aanpassen wat op de gigamodem van Ziggo niet kan als ook wat overige instellingen die Ziggo niet kan.

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04:00

jurroen

Security en privacy geek

Oeps. Overbodige reactie.

[Voor 91% gewijzigd door jurroen op 25-05-2023 22:23]

• Ben(V)
RenaldoN schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 20:43:
[...]

Correct Netgear in routermodus nighthawk 7800 voordeel van de Netgear daar kan ik tenminste wel de iprange aanpassen wat op de gigamodem van Ziggo niet kan als ook wat overige instellingen die Ziggo niet kan.
Dus je koopt een dure router alleen voor een andere ip range, terwijl je blijft betalen voor de Ziggo router?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vince_
laurens0619 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:28:
@RenaldoN
Ik twijfelde al maar ze maken het er neit makkelijker op

Site van amazon:
[Afbeelding]

Site van tplink:
[Afbeelding]

Of ik kijk scheel of ze adverteren met 2 verschillende PoE dozen met hetzelfde typenummer switch
Ik heb die versie van de Amazon-foto gekregen. Heel apart. Ook op de switch zelf staat duidelijk bij de poorten PoE+, maar zelfs op de website van TP-Link staat gewoon PoE. Naja gaan de gok maar wagen dan. Lijkt me sterk dat ze het wel op de doos en switch zetten, maar niet inbouwen 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 26-05 19:19
Vince_ schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 17:09:
[...]

Ik heb die versie van de Amazon-foto gekregen. Heel apart. Ook op de switch zelf staat duidelijk bij de poorten PoE+, maar zelfs op de website van TP-Link staat gewoon PoE. Naja gaan de gok maar wagen dan. Lijkt me sterk dat ze het wel op de doos en switch zetten, maar niet inbouwen 8)7
TP-link heeft er een handje van om het artikel de zelfde nr te geven zoals TL-SG108PE maar daar een hardware revision aan te geven. Je ziet dan wel ineens v1.0 en de andere v2.0 waarbij de doos ook ineens een andere verpakking krijgt.

Ik heb dit ook gehad met de SG105E waar dus v1.0 t/m v5.0 bestaat en de dozen lijken ook niet meer op elkaar, al worden ze allemaal aangeduid als een SG105E. V1.0 had dus IGMP issues en de latere versies niet meer.

-edit- Op de TP-Link site wordt ook V4.20 aangegeven en mogelijk is Amazon variant een oudere versie.

[Voor 5% gewijzigd door Arthion-nl op 26-05-2023 18:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:17

Valkyre

Kitesurf FTW!

Wanneer je zoals in de OP gebruik maakt van het modem/router van de provider moet je nog wel rekening houden met je lan ip reeks.

Stel kpn deelt nu ip addressen uit in de reeks: 192.168.1.0/24. Dan krijgen alle apparaten in je netwerk een ip adres uit die reeks.

Stel je gaat over naar een andere provider dan kan die ip reeks wijzigen naar bijvoorbeeld: 192.168.10.0/24 of 10.0.10.0/24 in beide gevallen wanneer je apparaten met statische ip reeksen hebt daar verlies je dan verbinding mee. (Je WiFi werkt nog wel maar je kan dan de aps niet meer configureren)

Dit kan je oplossen door je lan configuratie over te nemen.
Of een router achter het modem te plaatsen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:34
laurens0619 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:58:
802.3at PoE
• 12V DC

Volgens de site van tp-link ondersteund deze wel 802.3at echter heeft deze wel een powerbudget van 64 watt.
https://www.tp-link.com/n...ownload/tl-sg108pe/v4.20/

Behoorlijk onduidelijk kwa specs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• laurens0619
Arthion-nl schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 18:49:
[...]

TP-link heeft er een handje van om het artikel de zelfde nr te geven zoals TL-SG108PE maar daar een hardware revision aan te geven. Je ziet dan wel ineens v1.0 en de andere v2.0 waarbij de doos ook ineens een andere verpakking krijgt.

Ik heb dit ook gehad met de SG105E waar dus v1.0 t/m v5.0 bestaat en de dozen lijken ook niet meer op elkaar, al worden ze allemaal aangeduid als een SG105E. V1.0 had dus IGMP issues en de latere versies niet meer.

-edit- Op de TP-Link site wordt ook V4.20 aangegeven en mogelijk is Amazon variant een oudere versie.
Jup of wat dacht je van de https://openwrt.org/toh/tp-link/tl-wr1043nd

Die site is ook waanzin. Als je op de filter poe+ zet dan komt die switch terug maar beide hw versies poe only…

Maar als het dus poe+ is dan is 46 euro voor een 8 poort (4x poe+) wel dikke prima!

[Voor 4% gewijzigd door laurens0619 op 26-05-2023 20:34]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee